دسته‌ها
اخبار

شماره ویزای خود را در ویزای آمریکا در سال 2023 بیابید


بسیاری از فرم ها و درخواست های مهاجرت به منظور دریافت مزایا معمولاً شماره ویزای شما را می خواهند. ممکن است تعجب کنید که کجا قرار دارد. در این راهنما، ما به این خواهیم پرداخت که شماره ویزا دقیقاً چیست، کجا آن را پیدا کنیم و موارد دیگر!

ممکن است کلمه ویزا فویل شماره را بشنوید که به جای شماره ویزا استفاده می شود. هر دو عدد قرمز رنگی هستند که در سمت راست پایین سند ویزای شما قرار دارند. سایر اطلاعاتی که روی ویزا نوشته شده با جوهر مشکی است، بنابراین شماره ویزا راحت‌تر مشخص می‌شود. معمولاً شامل 8 کاراکتر و گاهی یک حرف و هفت کاراکتر عددی است. اینها به صورت تصادفی تولید می شوند و هر کدام منحصر به فرد هستند. آنها ممکن است در جایی متفاوت از گوشه سمت راست پایین ویزا قرار داشته باشند (بسته به زمان صدور ویزای ایالات متحده) اما معمولاً در آنجا هستند. هنگام سفر، مأموران گمرک و حفاظت مرزی شماره ویزای شما را بررسی می کنند تا مجوز قانونی ورود شما را تأیید کنند.

اگر ویزای دانشجویی B-2 یا F-1 دارید، این شماره موقت است. برای گرین کارت، شماره ویزا دائمی است. اگر ویزای الکترونیکی دریافت کرده اید، می تو،د شماره ویزا را در اعلامیه تایید یا صفحه تاییدیه ای که هنگام درخواست ویزا دریافت کرده اید، بیابید. لازم به ذکر است که برای همه افراد غیر شهروند ویزای آمریکا صادر نمی شود. برخی از افراد ممکن است بدون ویزا وارد ایالات متحده شوند برنامه معافیت ویزا، در حالی که دیگران ممکن است واجد شرایط تنظیم وضعیت خود در حالی که در ایالات متحده بدون نیاز به ویزا هستند، باشند.

شماره ویزا

سایر اجزای ویزای آمریکا عبارتند از:

  • نام و نام خانوادگی دارنده ویزا
  • صدور نام پورت
  • ،ت – مرد یا زن
  • تاریخ تولد
  • ملیت
  • شماره پاسپورت
  • نوع ویزا
  • ورودی ها – تعداد دفعاتی که می توان از ویزا برای ورود به ایالات متحده استفاده کرد
  • تاریخ صدور – زم، که ویزا صادر شد
  • تاریخ انقضا
  • حاشیه نویسی / یادداشت ها

مقامات گمرک و حفاظت مرزی اطلاعات مربوط به ویزا را برای هر فردی که سعی در ورود به ایالات متحده دارد با تطبیق آن با اطلاعات موجود در سیستم، تأیید می کند.

نحوه دریافت شماره ویزای آمریکا

قبل از اینکه بتو،د شماره ویزا بگیرید، ابتدا باید درخواست دهید و ویزای آمریکا را دریافت کنید. هم ویزای غیر مهاجرتی و هم ویزای مهاجرتی وجود دارد، از جمله آنهایی که به همسران و بستگان شهروندان ایالات متحده اعطا می شود.

معمولاً برای شروع درخواست ویزای ایالات متحده، باید فرم DS-160 یا DS-260 را به صورت آنلاین یا با سفارت ایالات متحده ارسال کنید، سپس هزینه درخواست ویزا را بپردازید. سپس باید برای مصاحبه ویزا با سفارت یا کنسولگری محلی برنامه ریزی کنید، مدارک مورد نیاز را جمع آوری و ارسال کنید و سپس در مصاحبه ویزای خود شرکت کنید. مقامات مهاجرت یا درخواست شما را رد یا تایید می کنند و سپس ویزا و پاسپورت خود را به آدرسی که در پرونده لیست کرده اید ارسال می کنید. برای ویزای غیر مهاجرتی، مدت اعتبار از پیش تعیین شده خواهد بود، در حالی که ویزای مهاجرتی برای اقامت دائم است. این مهم است که بد،د چگونه مکان خود را پیدا کنید شماره ویزا یا شماره ویزای غیر مهاجرتی زیرا هنگام سفر به ایالات متحده و خارج از ایالات متحده به آن اشاره می شود

تفاوت بین شماره خارجی و شماره ویزا

شماره ثبت بیگانه و شماره ویزا دو شماره شناسایی جداگانه هستند که توسط مقامات برای پیگیری وضعیت مهاجرت افراد استفاده می شود. در حالی که هر دو اعداد برای اه، مهاجرت مهم هستند، عملکردهای متفاوتی دارند.

شماره ثبت بیگانگان، که به ،وان شماره A نیز شناخته می شود، یک شماره هفت، هشت یا نه رقمی منحصر به فرد است که توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) به هر غیر شهروند اختصاص داده می شود. برای شناسایی افراد غیر شهروندی که برای مزایای مهاجرت مانند اقامت دائم یا تابعیت درخواست می کنند، استفاده می شود. شماره A در طول فرآیند مهاجرت افراد ی،ان باقی می ماند و برای پیگیری تاریخچه مهاجرت و وضعیت آنها استفاده می شود.

از سوی دیگر، شماره ویزا یک شماره هشت رقمی منحصر به فرد است که در هنگام دریافت ویزای ایالات متحده به افراد اختصاص داده می شود. برای شناسایی افرادی استفاده می شود که برای یک دوره و هدف خاص، مانند گردشگری، کار یا تحصیل، پذیرش موقت در ایالات متحده دریافت کرده اند. شماره ویزا معمولاً در خود ویزا یافت می شود و برای تأیید وضعیت حقوقی افراد در زم، که در ایالات متحده هستند استفاده می شود.

یک عدد در مقابل شماره ویزا

اگر برای فردی ویزا صادر شده باشد، شماره ویزا معمولاً در خود ویزا، در گوشه سمت راست بالای صفحه یا در پایین صفحه ویزا مشاهده می شود. در مقابل، شماره ثبت بیگانه را می توان در انواع اسناد مربوط به وضعیت مهاجرت افراد، از جمله کارت سبز، مجوز کار، یا مدرک مجوز استخدام (EAD) یافت. همچنین می توان آن را در هر اخطار یا مکاتبه ای از USCIS در مورد پرونده مهاجرت یک فرد یافت.

در زیر می تو،د ببینید که شماره بیگانه در یک کارت سبز در کجا قرار دارد. برخی از گرین کارت‌های قدیمی‌تر که بین سال‌های 2004 و 2010 صادر شده‌اند، دارای شماره ثبت نام بیگانگان به‌،وان A# هستند.

یک عدد گرین کارت

ویزای مهاجرتی شما در پاسپورت شما – که به ،وان مهر ویزا / فویل ویزا نیز شناخته می شود – همچنین حاوی A-Number است. می تو،د آن را در سمت راست زیر شماره پرونده خود قرار دهید.

در حالی که شماره ثبت بیگانه و شماره ویزا برای ردیابی وضعیت مهاجرت افراد غیرشهروند در ایالات متحده مهم هستند، اما عملکردهای متفاوتی دارند. شماره A برای ردیابی سابقه مهاجرت و وضعیت یک فرد استفاده می شود، در حالی که شماره ویزا برای تأیید وضعیت قانونی افراد در زم، که آنها در ایالات متحده هستند استفاده می شود. شماره ثبت بیگانگان را می توان در انواع اسناد مربوط به وضعیت مهاجرت افراد یافت، در حالی که شماره ویزا معمولاً در خود ویزا یافت می شود.

به همین ترتیب، شماره پرونده PERM نیز با شماره ثبت بیگانه ی،ان نیست. شماره پرونده PERM Labor Certification Case 11 رقمی است و توسط و، کار برای برنامه های صدور گواهینامه کار PERM اختصاص داده شده است. اگر سوالات بیشتری در مورد اعداد مختلف در مدارک مهاجرت خود دارید، بهتر است با یک وکیل مهاجرت با تجربه مشورت کنید.

سوالات متداول

در زیر چند سوال متداول در مورد شماره ویزای ایالات متحده وجود دارد.

شماره ویزای آمریکا چند رقمی است؟

شماره ویزا معمولاً 8 رقمی است، اما بسته به نوع ویزا و سازمان صادر کننده، فرمت آن می تواند متفاوت باشد.

آیا شماره ویزا با شماره ویزا در دسترس است؟

مهم است که بد،د اینها چیزهای بسیار متفاوتی هستند. در دسترس بودن شماره ویزا که در دسترس بودن شماره ویزای مهاجرتی نیز نامیده می شود، به این شرط اشاره دارد که برای دسته خاصی از افراد که به دنبال اقامت دائم (که معمولاً به ،وان “گرین کارت” شناخته می شود) در ایالات متحده، باید شماره ویزای مهاجرت در حال حاضر وجود داشته باشد. در دسترس هستند (همانطور که در بولتن ویزا مشخص شده است) تا به آنها اقامت دائم داده شود. بسیار مهم است که این دو اصطلاح را اشتباه نگیریم. شماره ویزا همان شماره 8 کاراکتری است که در ویزای واقعی شما قرار دارد.

آیا ویزای آمریکا شماره دارد؟

بله شماره ویزا دارد.

آیا دانش‌آموزان F-1 شماره ثبت نام خارجی دریافت می‌کنند؟

دارندگان ویزای F-1 با مجوز استخدام یک شماره ثبت بیگانه دریافت می کنند، حتی اگر در تلاش برای درخواست گرین کارت نباشند.

آیا شماره ویزای آمریکا با شماره کنترل یکی است؟

خیر، شماره ویزای آمریکا و شماره کنترل یکی نیستند. شماره ویزای ایالات متحده یک شماره هشت رقمی است که در هنگام دریافت ویزای ایالات متحده به افراد اختصاص داده می شود. از سوی دیگر، شماره کنترل یک شماره 11 رقمی است که توسط مرکز درخواست الکترونیکی کنسولی و، امور خارجه ایالات متحده (CEAC) به درخواست ویزا اختصاص داده می شود. شماره کنترل برای ردیابی درخواست ویزا استفاده می شود و به ،وان بارکد CEAC نیز شناخته می شود.

چگونه می توانم وضعیت مهاجرت خود را بررسی کنم؟

با وارد ، شماره رسید خود می تو،د وضعیت پرونده USCIS خود را به صورت آنلاین بررسی کنید.


منبع: https://www.immi-usa.com/find-your-visa-number-on-your-u-s-visa-in-2023/