دسته‌ها
اخبار

زمان برای کنگره برای اقدام در مورد مهاجرت در سال جاری به پایان رسیده است


آیا مهاجرت می تواند از زمستان سرد در کنگره جلوگیری کند؟ این سوالی است که مهاجران و حامیان آنها با پایان یافتن زمان در کنگره فعلی می پرسند.

سرنوشت مهاجران افغان، رویاپردازان، کشاورزان و سایرینی که در سیستم مهاجرت منسوخ ما گیر کرده‌اند در کوتاه مدت به این بستگی دارد که آیا می‌توان قو،ن حیاتی را پیش از آغاز به کار کنگره جدید در ماه ژانویه تصویب کرد و مجلس نمایندگان و سنا که از هم جدا شده‌اند، پیشرفت‌های بیشتری می‌کنند. دشوار.

در حال حاضر چندین پیشنهاد مهاجرتی مهم در هفته های پای، سال مورد بحث قرار گرفته است. این شامل قانون تعدیل افغانستان، حفاظت های به اصطلاح “رویاپردازان مستند“، و امکان الف سازش دو حزبی که در حین سرکوب در مرز از جوانان غیرقانونی محافظت می کند.

تصویب قانون تعدیل افغانستان

قانون تعدیل افغانستان تضمین می کند که 70000 نفری که در جریان سقوط کابل در سال 2021 تخلیه شدند، شانس دائمی برای ماندن در ایالات متحده دارند. در حال حاضر، افرادی که در طی عملیات استقبال از متحدان تخلیه شده اند، در ایالات متحده باقی می مانند.آزادی مشروط بشردوستانهیک وضعیت قانونی موقت که راهی برای اقامت دائم در کشور ارائه نمی دهد.

گروه های جانبازان از در سراسر کشور خواستار تصویب این قانون به ،وان راهی برای تحقق وعده‌هایی شده‌اند که ایالات متحده به ،، که در 20 سال گذشته با طالبان جنگیده و به نیروهای مسلح ایالات متحده کمک کرده‌اند، داده است. و این لایحه توسط چندین جمهوری خواه از جمله سناتور لیندسی گراهام (SC) حمایت می شود. با این حال، علیرغم حمایت قوی دو حزبی، مشخص نیست که آیا 10 سناتور جمهوری خواه وجود دارد که مایل به حمایت از این لایحه هستند یا خیر، و مخالفان زیادی در میان نمایندگان مجلس نمایندگان وجود دارد که شانس تصویب آن در کنگره بعدی بسیار کمتر است.

محافظت از “رویاپردازان مستند”

کنگره همچنین برای تصویب قو،ن حمایتی برای فرزندان والدین در ایالات متحده با ویزای غیرمهاجرتی تمام شده است. هنگامی که این کودکان 21 ساله می شوند، واجد شرایط ماندن از طریق والدین خود نیستند و باید ایالات متحده را ، کنند، مگر اینکه بتوانند راه دیگری برای اقامت قانونی پیدا کنند، مانند ویزای دانشجویی یا کاری. بسیاری از آنها تقریباً تمام عمر خود را در اینجا زندگی می کنند، اما به دلیل عقب ماندگی ویزای مهاجرت، مدت ها قبل از اینکه واجد شرایط دریافت گرین کارت از طریق والدین خود شوند، خطر از دست دادن وضعیت خود را دارند.

یک اصلاح قانونی قبلی برای این موضوع در یک مصالحه اولیه در قانون مجوز دفاع ملی باید تصویب شود. با این حال، زم، که مصالحه نهایی سه شنبه 6 دسامبر منتشر شد، این اصلاح حذف شده بود. به این ترتیب لایحه بودجه سال مالی 2023 آ،ین فرصت برای گنجاندن در زمستان امسال است.

قانون نوسازی نیروی کار مزرعه

مذاکرات نیز در مورد ادامه دارد قانون نوسازی نیروی کار مزرعه، که در سال 2021 مجلس را تصویب کرد با حمایت قوی دو حزب در رای 247-174. این لایحه ارائه خواهد کرد مسیری برای ،ب وضعیت قانونی دائمی برای بیش از یک میلیون کارگر مزرعه‌دار و همسر و فرزندانشان که آنها را م،م به پرداخت جریمه و رعایت چندین شرط دیگر می‌کند. این لایحه همچنین سیستم فعلی کارگران فصلی کشاورزی را با گسترش روند ویزای H-2A بازبینی می کند.

اگر این لایحه تا پایان سال تصویب نشود، ابتدا باید سال آینده مجدداً توسط مجلس تصویب شود، که با توجه به اظهارات کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان (رئیس کالیفرنیا)، دورنمای بعید است. او هیچ صورت حسابی را به زمین نمی آورد که “عفو” را فراهم می کند.

مذاکرات مهاجرت سینما-تیلیس

سرانجام، در 5 دسامبر، گزارش هایی مبنی بر مذاکرات در حال انجام بین سناتورهای سینما (D-AZ) و تیلیس (R-NC) در مورد ایجاد مصالحه ای برای ایجاد وضعیت دائمی برای برخی از رویاپردازان در ازای تغییر در سیاست های مرزی منتشر شد.

بر اساس گزارش های عمومی، این معامله می تواند شامل شود حمایت از تقریباً دو میلیون جوان غیرقانونی، در ازای ده ها میلیارد بودجه زیرساختی مرزی و پرسنل، تمدید ،وان 42 برای حداقل یک سال دیگر تا زم، که “مراکز پردازش منطقه ای” جدید آنلاین شوند، و محدودیت های جدید برای پناهندگی. همچنین وجود دارد گزارش شده است بودجه جدید قابل توجهی برای افسران پناهندگی و قضات مهاجرت باشد.

در صورت تصویب، این توافق می تواند مهم ترین مصالحه در مورد مهاجرت در 25 سال گذشته باشد و اولین بار از سال 1986 است که کنگره قانونی را تصویب کرد که بیش از 2 میلیون نفر را قانونی می کند. نظرسنجی قوی نشان می دهد حمایت از فراهم ، مسیری برای ،ب موقعیت برای افرادی که در کودکی به این کشور آورده شده اند، در میان همه احزاب سیاسی. با وجود آن، از زم، که قانون DREAM برای اولین بار بیش از 20 سال پیش معرفی شد، کنگره نتوانسته است عمل کند.

با این حال، پس از سال ها غفلت، و آسیب عمدی به سیستم پناهندگی تحت ،ت ترامپ، سیستم پناهندگی ایالات متحده در حال فروپاشی است. گسترش ،وان 42 حتی بیشتر از این، در حالی که در وهله اول درخواست پناهندگی را برای افراد دشوارتر می کند، می تواند صدمات بیشتری به وعده ایالات متحده برای ارائه حمایت از افرادی که آسیب پذیر هستند و با آزار و اذیت روبرو هستند، وارد کند. مذاکرات دوجانبه ممکن است همچنان به توافقی منجر شود که روند پناهندگی را بدون تضعیف روند قانونی اساسی ساده کند، اما این خطر جدی وجود دارد که هر توافقی در نهایت پناهجویان را در برابر جوانان غیرقانونی قرار دهد.

کنگره فقط چند هفته فرصت دارد تا این مسائل را حل کند، با خطر تاخیر بالقوه بیشتر – و هزینه های انس، قابل توجه. قو،ن مهاجرت ما منسوخ و غیرانس، است و هر روز که کنگره عمل نمی کند زندگی در خطر است. در آ،ین روزهای رو به پایان سال 2022، کنگره ممکن است سرانجام به پایان برسد. اما ساعت در حال حرکت است.

ثبت شده در: کنگره، داکا


منبع: https://immigrationimpact.com/2022/12/08/time-for-congress-act-on-immigration-2022/