دسته‌ها
اخبار

راه های *مهاجرت به عمان* 2022: قوانین جدید، هزینه، مدارک-مهاجرت دی بی

به طور کلی کشور عمان از آن دسته کشور هاییست که روند اخذ اقامت پیچید و دشواری دارد و به راحتی به هیچکس اجازه تابعیت در این کشور را نمی دهد. بنابراین برای دریافت پاسپورت و اخذ تابعیت این کشور حتما باید از راهنمایی های وکیل ماهر به امور مهاجرت به این کشور بهره ببرید تا بتوانید به هدف خود یعنی مهاجرت به عمان و اخذ تابعیت این کشور برسید. موسسه مهاجرتی ملک پور با 15 سال سابقه در امور مهاجرتی و رزومه ای درخشان در این زمینه می تواند راهنمای شما در انجام این امور باشد. اگر قصد مهاجرت به کشور عمان را دارید باید بدانید که شرایط اخذ اقامت و پاسپورت این ‌کشور چندان آسان نیست و باید از راهنمایی‌های وکیل ماهر به امور مهاجرت کمک بگیرید. چون به طور مثال، تحصیل در این کشور تنها زمانی منجر به اخذ تابعیت می‌شود که دانشجو پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه‌، به جست‌وجوی کار بپردازد و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد.

معمولاً برای رشته‌های علوم پزشکی و مهندسی در این کشور رقابت بالایی وجود دارد. آموزش در این کشور هم به زبان عربی و هم به زبان انگلیسی انجام می‌شود. دانش آموزان بین‌المللی بین 3 الی 10 هزار دلار به‌صورت سالانه هزینه خواهد داشت.

  • مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری (با 3 روش خرید ملک در عمان، سرمایه گذاری با ثبت شرکت و یا از طریق سپرده‌های بانکی و خرید اوراق قرضه و سهام).
  • ویزای تحصیلی قوانین خاص خود را دارد؛ بر اساس این قوانین، متقاضی باید معرفی از سوی شهروندان عمانی داشته باشد تا به عنوان حامی مالی خود معرفی کند.
  • با این حال، اقامت دائم امتیازات بیشتری را برای دارندگان خود تضمین می‌کند و طیف وسیع‌تری از خدمات را به آن‌ها ارائه می‌دهد، مانند فرصت‌های شغلی، مالکیت املاک، سرمایه‌گذاری، آموزش و خدمات بهداشتی.
  • از مهم‌ترین مدارک برای پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های عمان، مدرک دیپلم دوازده‌ساله و نمره زبان انگلیسی 5.5 آیلتس است.
  • به‌طورکلی افراد می‌توانند از سه طریق سرمایه‌گذاری در کشور عمان ، به این کشور مهاجرت نمایند.

یکی دیگر از الزامات و شرایط اخذ ویزای کار پرستاری عمان و همچنین دیگر مشاغل کادر درمانی معادل‌سازی مدارک شغلی و تحصیلی فرد می‌باشد. هنرمندان در صورتی می‌توانند به کشور عمان مهاجرت کنند که از طرف کارفرمای عمانی دعوت‌نامه اخذ نموده باشند بعد از آن یک ویزای موقت به وی داده می‌شود که اگر این فرد در کشور عمان همان شغل را ادامه دهد می‌تواند این اقامت موقت را حفظ نماید. از میان این سه روش مهاجرت سرمایه‌گذاری در عمان بهترین روش از طریق ثبت شرکت در عمان است. افرادی که می‌خواهند در دانشگاه‌های عمان درس بخوانند و مدرک کارشناسی ارشد خود را از این کشور اخذ نمایند باید نمره زبان در حد آیلتس 6.5 داشته و همچنین مدارک تحصیلی دیپلم 12 ساله خود را به همراه مدرک کارشناسی ارائه دهند.

امروزه سرمایه‌گذاران خارجی فراوانی در عمان حضور دارند که فعالیت‌شان هیچ ارتباطی به صنعت نفت و پتروشیمی ندارد و کارشان بیشتر یا در حوزه گردشگری است و یا در حوزه صادرات و واردات فعالیت می‌کنند. پس از اخذ اقامت عمان خواهید توانست به طور نامحدود به کشورهای امارات، قطر و کویت مسافرت کنید. ولی در هر حال، سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در عمان، بسیار سودآور و وسوسه‌انگیز است. کشور عمان به دلیل ارزش بالای پول‌ملی نسبت به دلار آمریکا، مقصدی بسیار مناسب برای افراد دارای تخصص و سرمایه گذاران است.

مهاجرت به عمان و هزینه­ های زندگی در عمان:

این قضیه سبب شده است که تاجران زیادی برای توسعه کار خود به این کشور بیایند. این کشور در زمینه های نفتی و گردشگری زمینه های فعالیت بسیاری دارد و می تواند برای سرمایه گذاری نقطه بسیار مثبتی باشد. نوع حکومت کشور عمان به گونه ایست که پارلمان در این کشور نقش اندکی در قانون گذاری و بازرسی دارد. جمعیت کشور عمان در آخرین سرشماری ها 4 میلیون و 975 هزار نفر تخمین زده شده است. به‌طورکلی افراد می‌توانند از سه طریق سرمایه‌گذاری در کشور عمان ، به این کشور مهاجرت نمایند. متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا در کشور عمان در صورت داشتن رزومه تحصیلی قوی می‌توانند بورسیه تحصیلی دریافت نمایند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی عمان

بعد از انجام این مراحل متقاضی میبایست یک درخواست کار از یکی از مراکز درمانی عمان دریافت کند. در آخرین مرحله متقاضی مورد مصاحبه وزارت بهداشت عمان قرار خواهد گرفت که بعد از موفقیت در آزمون مصاحبه ویزای کار برای ایشان صادر میشود. یکی از شروط مهم برای اخذ ویزا همراه برای خانوادتان، دارا بودن درآمدی بیش از 500 ریال عمان می باشد. با استفاده از این ویزا، فرد خارجی فرصت دارد به مدت ماه در عمان به جستجو فرصت شغلی مورد نظر خود باشد.

«عمان»، به عنوان یکی از 8 کشور واقع در بزرگ ترین شبه جزیره جهان، از چند سال گذشته تاکنون، مقصد شمار زیادی از متقاضیان مهاجرت شده است. روند سریع پیشرفت در کشورهای شبه جزیره عربستان، سبب افزایش تقاضای مهاجرت به این کشورها شده است. عمان خیر چراکه در حال حاضر موقعیت مناسبی برای ویزای کار ایرانیان ندارد . سلام من فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک گرایش سیالات هستم نرم افزار های آفیس و اتوکد هم تسلط دارم زبان انگلیسی هم در حد متوسط بلدم.مدرک HSE از فنی حرفه ای هم دارم.ولی چون تازه فارغ التحصیل شدم سابقه کاری ندارم.

فرد متقاضی اقامت از طریق ازدواج باید مجرد باشد؛ به این صورت که یا اینکه ازدواجی نداشتند و یا اینکه طلاق گرفته باشند و گواهی طلاق را داشته باشند. درصورتی‌که همسر وی فوت کرده باشد، ترجمه گواهی فوت همسر باید به سفارت ارائه شود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور عمان، باید سایت دانشگاه مربوطه را چک و اطلاعات مورد نیاز را استخراج کنید. از شروط پذیرش نیروی متخصص درمانی داشتن شرایط سنی مناسب(پزشکان عمومی تا ۴۵ سال و پزشکان متخصص تا ۵۵ سال)،سابقه کاری مفید (حداقل ۳ سال سابقه کار در رشته مرتبط)،داشتن مدرک آیلتس(حداقل ۵/۵) و دعوت‌ نامه از سوی کفیل عمانی است. و شیوه های سرمایه گزاری در این کشور برای سرمایه گزاران ایرانی در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد. با توجه به رشد اقتصادی و ثبات سیاسی کشورعمان در منطقه، تقاضا برای سرمایه گزاری در این کشور در سال‌های اخیر رو به افزایش است.در این میان دولت عمان قصد دارد تا به ایجاد تسهیلاتی در جذب سرمایه گزاری خارجی پیشقدم شود.