دسته‌ها
اخبار

رئیس جمهور به آریزونا رفت – اما نه به مرز


پرزیدنت بایدن این هفته به آریزونا سفر کرد و در آنجا بود ظاهر شد در محل تأسیسات شرکت تولید نیمه هادی تایوان در شمال فینی،، که در حال ساخت است. جالب است که رئیس جمهور به خبرنگاران گفت هنگامی که او واشنگتن را ، می‌کرد، از سفر به مرز خودداری می‌کرد «زیرا چیزهای مهم‌تری در حال انجام است» – که نشان‌دهنده یک حس جدی از اولویت‌ها است.

تاسیسات شرکت تولید نیمه هادی تایوان در شمال فینی،. این بدان م،ا نیست که برنامه هایی که شرکت تولید نیمه هادی تایوان (تاسیس در 1987“بزرگترین تولید کننده قرارداد تراشه های سیلی، در جهان” است که بیش از نیمی از بازار را در اختیار دارد) برای تاسیسات خود در شمال فینی، خبر مهمی نیست، حداقل برای افرادی که در آنجا زندگی می کنند.

که در دسامبر 2020، اعلام شد که شرکت تولید نیمه هادی تایوان در حراج یک زمین بزرگ (1129 هکتار) از زمین های ،تی توسعه نیافته را در نزدیکی I-17 بین Loop 303 و Carefree Highway در آریزونا ،یداری کرده است. مناقصه برای زمین از 89 میلیون دلار شروع شد که قیمت اصلی بود زیرا شرکت تولید نیمه هادی تایوان تنها پیشنهاد دهنده بود.

اصلی برنامه ها خواستار تاسیسات ساخت تراشه 12 میلیارد دلاری در سایت شد که در آن 1900 کارگر تمام وقت برای ساخت 20000 ویفر سیلی، 12 اینچی در ماه استخدام خواهند شد.

که در می 2021با این حال، شرکت تولید نیمه هادی تایوان با تماس تلفنی، اعلام کرد که در حال ساخت تاسیساتی سه برابر بزرگتر از برنامه ریزی شده است، که در آن شرکت 35 میلیارد دلار با تولید 100000 ویفر سیلی، 12 اینچی در ماه سرمایه گذاری خواهد کرد.

این یک سرمایه گذاری بزرگ برای هر شرکتی است، اما دقیقاً مانند شمال فینی، نیست که از نظر اقتصادی به اندازه بالتیمور یا سنت لوئیس شرقی باشد.

در عوض، آریزونا سنترال گزارش می دهد که «در حالی که توسعه در همسایگی Peoria به سمت شمال می رود … بزرگراه بی خیال – یک رانندگی در بیابان دورافتاده که به دریاچه پلیزنت منتهی می شود – ممکن است در نهایت به کریدور شغلی بعدی منطقه تبدیل شود»، در منطقه ای که دفتر توسعه اقتصادی Peoria آن را ستایش می کند. “صحرای سیلی،”.

مرز ج، غربی در آریزونا. با این حال، این اخبار خوشایند را با مرز ج، غربی، و به ویژه بخشی از آن مرز که آریزونا و مکزیک را به دو نیم می کند، مقایسه کنید.

در مجموع، در سال مالی 2021، ماموران گشت مرزی در مرز ج، غربی نزدیک به 1.66 میلیون مهاجر غیرقانونی را دستگیر ،د که یک رکورد جدید سالانه است.

دو بخش گشت مرزی در ایالت گراند ک،ون (توسان و یوما) وجود دارد و مجموعاً بیش از 305000 مورد از دستگیری‌های آن سال مالی را تشکیل می‌دهند. اما آن موقع همه چیز داشت داغ می شد.

دلیل آن این است که دستگیری‌های گشت مرزی در مرز ج، غربی آن رکورد قدیمی را در سال مالی 2022 ش،ت، زیرا ماموران بیش از 2.2 میلیون مهاجر غیرقانونی را دستگیر ،د – تقریباً 25 درصد افزایش فقط در یک سال.

اوضاع برای نمایندگان در بخش‌های توسان و یوما بسیار بدتر بود، با این حال، جایی که در سال مالی گذشته تعداد دستگیری‌ها از بیش از 562000 نفر فراتر رفت که در 12 ماه نزدیک به 47 درصد افزایش داشت.

بیشتر آن دستگیری ها (بیش از 310000) در بخش غربی یوما بود. برای قرار دادن این رقم در متن، در نظر بگیرید که تعداد آنها کمتر از 800 عوامل در این بخش، و سابقه قبلی آنها (تنظیم شده در سال مالی 2005) کمتر از 138500 دستگیری بود.

با این حال، با توجه به ارزش آن، سال مالی 2005، حداقل در مقایسه با سال های اخیر، تا حدودی یک ناهنجاری بود. حتی در طی “اورژانس مرزی” در سال مالی 2019 (زم، که بیش از 851000 بیگانه در مرز ج، غربی متوقف شدند)، ماموران در بخش Yuma بیش از 68000 ورود غیرقانونی را دستگیر ،د.

این به این دلیل است که بخش یوما از ساخت و ساز موانع مرزی قابل توجهی بهره مند بود که نتیجه قانون حصار ایمن در سال 2006 بود که در آن زمان Sen. جو بایدن (D-Del.) در سال 2008 به آن رای داد و بعداً در مسیر مبارزات انتخاباتی تبلیغ کرد.

«دیوار» چنان موفقیتی داشت که در 2017الین دوک، وزیر وقت DHS، مجبور شد هم در مورد آن و هم در مورد قانونی که این امکان را فراهم کرده است بنویسد:

برای سال ها، بخش یوما در محاصره هرج و مرج بود زیرا سیل تقریباً پایان ناپذیری از مهاجران و مواد مخدر از مرز ما سرازیر شد. حتی زم، که ماموران به طور متوسط ​​روزانه 800 بیگانه غیرقانونی را دستگیر می ،د، ما هنوز نتوانستیم هزاران کامیون مملو از مواد مخدر و انسان را که به سرعت از نقطه ناپدید شدن عبور کرده و در جوامع سراسر کشور پراکنده شدند، متوقف کنیم.

امروزه تصور این صحنه برای ،ی که با بخش Yuma آشنا است دشوار است. به این دلیل که نزدیک به یک دهه پیش، گروهی از قانونگذاران دو حزبی گرد هم آمدند تا از وطن محافظت کنند، جان بیگناهان را نجات دهند، و یک مانع فیزیکی در آن سوی مرز ایجاد کنند.

آن موقع بود. دوک در سال 2017 اشاره کرد که «هنوز کار برای انجام دادن» روی موانع در این بخش وجود دارد و افسوس که هنوز هم وجود دارد. بایدن در یکی از اولین اقدامات خود به ،وان رئیس جمهور، حصارکشی مرزها را «م،» کرد و شکاف بزرگی در مرز در بخشی به نام «شکاف یوما» ایجاد کرد.

که در فوریه، گزارش شده است که 1000 مهاجر در روز به طور غیرقانونی از Yuma Gap وارد می‌شدند، برخی لباس‌های مد لباس پوشیده بودند و چمدان‌های زیادی می‌کشیدند که گشت مرزی مجبور شد برای خودروهای ،تی که آنها را به پردازش می‌بردند، محدودیت وزنی تعیین کند.

وقتی در آن ماه در شکاف بودم، صندلی‌های تاشو پیدا کردم که ورودی‌های غیرقانونی می‌توانستند روی آن بنشینند و منتظر ماموران بمانند، و پشته‌هایی از آب بطری‌شده برای تازه ،شان. بدتر از آن، به من اطلاع داده شد که بسیاری از منتظر ماندن برای دریافت گشت مرزی، تماس با اوبر، و سوار شدن به شهر برای صرف غذا و دوش قبل از تحویل دادن خود برای پردازش و رهاسازی در مقر بخش خسته می‌شوند.

دوسی علیه بایدن. همه اینها حتی برای ،ت بایدن، یا حداقل برای سناتور فعلی مارک کلی (D-Ariz.) که در ماه نوامبر با یک کارزار سخت برای انتخاب مجدد مواجه بود، بسیار زیاد بود.

برای کمپین (موفق) کلی، DHS در ماه ژوئیه اعلام کرد که شمشیربازی در Yuma Gap را تکمیل خواهد کرد. با این حال، وقتی چیزی به سرعت اتفاق نیفتاد، داگ دوسی (R) فرماندار آریزونا به مقامات ایالتی دستور داد که شکاف را با کانتینرهای حمل و نقل پر کنند. مرداد.

با این حال، این برای ،ت بایدن خیلی زیاد بود، زیرا در ماه اکتبر، مدیر منطقه ای اداره احیای ایالات متحده نامه ای به ایالت ارسال کرد و به آن ایالت گفت که کانتینرهای آن در حال تعدی به زمین های فدرال هستند و باید آنها را خارج کنند. .

دوسی مدت کوتاهی پس از آن با طرح دعوی قضایی پاسخ داد و در مطبوعات 21 اکتبر توضیح داد رهایی:

جوامع مرزی ما در نتیجه ناکامی ،ت بایدن در تامین امنیت مرزهای ج،ی، غرق فعالیت های غیرقانونی هستند. … آریزونا برای اعتراض به نمایندگی از شهروندان ما اقدام می کند. با این شکایت، ما از تلاش‌های بوروکرات‌های فدرال برای مع، ، پیشرفت‌هایی که به دست آورده‌ایم عقب‌نشینی می‌کنیم. امنیت و امنیت آریزونا و شهروندان آن را نباید نادیده گرفت. آریزونا قرار است کاری را انجام دهد که جو بایدن از انجام آن امتناع می ورزد – امنیت مرزها را به هر نحوی که می تو،م. ما عقب نشینی نمی کنیم

دوره دوسی به پایان می رسد ژانویه 1و جالب است که ببینیم آیا جانشین دموکرات او، کیت هابز، کت و شلوار را ادامه می دهد (مشکوک) یا ظروف را در جای خود رها می کند (ممکن است).

چیزهای زیادی برای دیدن رئیس جمهور با توجه به همه اینها، در مرز ج، غربی آریزونا چیزهای زیادی برای رئیس جمهور وجود دارد که ببیند. این یک سفر سریع است (من خودم چندین بار رانندگی کرده ام)، و بایدن بتواند خودش ببیند و بشنود که ماموران، پلیس های محلی و مالکان زمین در مورد سیاست های مرزی او چه فکر می کنند.

به همین دلیل است که رئیس جمهور به این زودی ها راهی مرز نخواهد شد. البته او در گذشته نزدیک نیز هیچ وقت آنجا نبوده است. بایدن به ،وان رئیس جمهور هیچ سفری به خط ایالات متحده و مکزیک نداشته است، و حتی واشنگتن پست دوستدار ،ت آ،ین گزارش داد. اکتبر بایدن آ،ین بار در سال 2008 زم، که در یک نوسان مبارزات انتخاباتی بود، برای مدت کوتاهی از مرز عبور کرد.

من با آن افراد صحبت کرده ام. مالکان زمین از گیر افتادن مهاجران و قاچاقچیان در مزارع خود (ش،تن تج،ات و دزدی در طول مسیر) خسته شده اند و پلیس های محلی از تعقیب ،دسال، خسته شده اند که با وعده پول آسان قاچاقچی برای انتقال مهاجران در تعقیب و گریزهای سریع فریب خورده اند. .

با این حال، برای رئیس‌جمهور موفق باشید که مأموری برای گفتگو پیدا کند. آنها زم، در بزرگراه های ج، آریزونا همه جا وجود داشتند، اما اکنون به اندازه دندان های مرغ نادر هستند، حتی در خود مرز. آنها بیش از حد مشغول دستگیری، حمل و نقل، پردازش، مراقبت و – اغلب اوقات – آزاد ، مهاجران هستند تا مرز را از دست قاچاقچیان مواد مخدر و بیگانگ، که نمی‌خواهند دستگیر شوند، حفظ کنند.

بایدن باید تلاش کند تا نمایندگ، برای گفتگو پیدا کند. تنها در سال جاری، 14 کارمند CBP در مرز جان خود را از دست داده اند زیرا روحیه افسران بیش از حد کار به نزول ادامه می دهد. سعادت ،، که وظیفه ناسپاس محافظت از کشور در برابر اثرات م،ب سیاست های مرزی رئیس جمهور را انجام می دهند، مهمتر از پیشرفت در تاسیسات شرکت نیمه هادی تایوان در شمال فینی، است.




منبع: https://cis.org/Arthur/President-Headed-Arizona-Not-Border