دسته‌ها
اخبار

دوباره شروع کنیم! انتشار سریع برنامه جدید PERM می تواند فرآیند از قبل پیچیده را بدتر کند


و، کار (DOL) دفتر گواهینامه های کار خارجی (OFLC) دارد طرحی را اعلام کرد که به دنبال توسعه یک فرم جدید و “بهبود” ETA 9089 است (که در غیر این صورت به ،وان درخواست گواهی اشتغال دائم یا PERM شناخته می شود). در ابتدا این رول برای 16 می با کمتر از یک ماه اخطار اعلام شد. اما DOL فقط اعلام کرد دو روز کاری قبل از تاریخ اجرای برنامه‌ریزی‌شده که اجرا را تا اول ژوئن به تعویق می‌اندازد. اگرچه این خبر خوشایند است، اما هنوز زمان کافی نیست، به خصوص با این همه سؤال بی‌پاسخ. ترن هوایی DOL برای اطمینان از فرود ایمن، پیچ و تاب های زیادی داشته است.

در 30 مارسهفتمکمیته ارتباط و، کار AILA و اعضای انجمن ملی مشاوران دانشجویان خارجی (NAFSA) مجاز به شرکت در یک جلسه تعاملی در مورد برنامه جدید PERM شدند. این جلسه چهار ساعت به طول انجامید و هدف اعلام شده آن «جمع‌آوری بازخورد در مورد اینکه آیا دستورالعمل‌های فرم در مورد نحوه وارد ، اطلاعات واضح هستند، آیا جریان فرم منطقی است و آیا چیزی گیج‌کننده است که از بهبود بهره می‌برد، جمع‌آوری کند. ”

AILA کمیته ارتباط بازخورد ارائه کرد با اشاره به اینکه ج، زم، مورد انتظار برای عرضه قریب الوقوع است و آموزش های کاربران توسط OFLC در حال انجام است. کمیته “بازخوردی را برای OFLC ارائه کرد و خواستار توضیح در مورد جمله بندی برخی از سوالات، هشدارهای اضافی و قرار دادن دکمه ها و ضمیمه های خاص شد. OFLC تشخیص داد که آموزش های زیادی برای عادت ، کاربران به فرم جدید ETA 9089 در پلت فرم FLAG ضروری است. OFLC به اشتراک گذاشت که با آشنایی کاربران با فرم جدید، بازخورد آن باز خواهد بود.

با این حال، در حالی که اعضا هنوز در حال پردازش این اطلاعات بودند، OFLC یک برنامه اجرای «مسیر سریع» را اعلام کرد. در 21 آوریل 2023، OFLC اعلام کرد که پذیرش فرم اصلاح شده را در سیستم دروازه درخواست کار خارجی (FLAG). در 16 مه 2023، با ارائه کمتر از 30 روز اطلاع رس،. در این بی،ه آمده است که فایل‌کننده‌ها ممکن است در ۲۴ آوریل ۲۰۲۳ شروع به ایجاد و اجرای برنامه‌های کاربردی در سیستم FLAG کنند (اما اینطور نبود زیرا سیستم برای حداقل ۲۴ ساعت از کار افتاده بود). و دو روز کاری قبل از اجرا، DOL تاریخ اجرا را دو هفته به تعویق انداخت.

فرم جدید طول، تر است و به دنبال رسیدگی به برخی از مسائل موجود است به صورت دوره ای توسط سوالات متداول پرداخته می شود. به ،وان بخشی از یک تعامل عمومی، OFLC دو وبینار را در 19 آوریل و 20 آوریل 2023 برگزار کرد تا به جامعه آسیب دیده در مورد فرم جدید و فرآیند بایگ، سیستم FLAG آموزش دهد. این وبینارها در حال حاضر برای مشاهده عموم در دسترس هستند، اگرچه صادقانه بگویم که وبینارها پاسخی برای بسیاری از سؤالات و یا پاسخگویی به بازخوردها به روش هایی که برخی امیدوار بودند ارائه ن،د:

واضح است که فرم جدید به مشارکت و مراقبت بیشتری در اجرا نیاز دارد. برخی از ویژگی‌های جدید مانند بخش دستمزد غالب خود-جمعیتی، سؤالات مهمی را ایجاد می‌کند. و، در حالی که به نظر می رسد فرم اجازه آپلود اسناد پشتیبان را می دهد، هیچ کدام را که باید همراه با تشکیل پرونده باشد، مشخص نمی کند.

متأسفانه، به نظر می رسد که OFLC قصد دارد تا قبل از اینکه کاربران فرصتی برای درک کامل محدودیت های آن و اظهار نظر در مورد مناطق مشکل دار داشته باشند، این به روز رس، را ادامه دهد. این مشابه چیزی است که زم، که این برنامه برای اولین بار در سال 2005 اجرا شد اتفاق افتاد.

در حالی که ساده‌سازی و کارآیی در قضاوت‌ها خبر خوشایند است، بسیاری از اعضای AILA مشکلات فنی و اساسی قابل توجهی را در مورد سیستم جدید گزارش می‌کنند. برای مثال، کاربران با اتصال تعیین دستمزد غالب (PWD) به فرم آنلاین، مشکلات قابل توجهی را تجربه می‌کنند. فرم جدید گاهی دستمزد نادرست را از تعیین دستمزد رایج بیرون می‌کشد و به کارفرمایان اجازه دسترسی به PWD‌های صادر شده برای شرکت حقوقی قبلی یک شرکت را نمی‌دهد. در نتیجه، اگر DOL اجرا را به تأخیر نیندازد، بسیاری از کارفرمایان باید به ثبت PERM از طریق پست متوسل شوند. مسائل دیگر شامل سردرگمی در مورد سؤالات جدید، دستورالعمل های مبهم، اشتباهات تایپی در فرم و عدم نمایش حساب های فرعی در FLAG و موارد دیگر است. عجله در اجرای PERM در FLAG بدون شک اه، DOL را تضعیف می کند و احتمالاً تأخیرهایی را تشدید می کند که بر حجم کاری آژانس تأثیر می گذارد.

ما DOL را به خاطر شنیدن درخواست AILA برای به تعویق انداختن اجرا تحسین می کنیم. با این حال، حتی با دو هفته دیگر، بعید است که تمام مشکلات حل شود و به سؤالات پاسخ داده شود. به بیان ساده، ،ت فدرال باید یک نفس بکشد و با توجه به چالش‌هایی که توسط اعضای داخل و خارج از عضویت AILA مطرح می‌شود، جلوی این گسترش را بگیرد. برای اینکه پرتاب بهترین شانس موفقیت را داشته باشد، کمی زمان بیشتر و در نظر گرفتن این نگر، ها هم مطلوب و هم ضروری است.


منبع: https://thinkimmigration.org/blog/2023/05/12/here-we-go-a،n-expedited-roll-out-of-new-perm-application-could-make-already-complicated-process-worse/