دسته‌ها
اخبار

دلایل انکار I-130 و نحوه اجتناب از آنها


افسران درخواست را با دلایل رد I-130 علامت گذاری می کنند

خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) هر سال هزاران درخواست I-130 را رد یا رد می کند. دلایل رد I-130 متفاوت است، اما در بیشتر موارد قابل اجتناب هستند.

شهروندان ایالات متحده یا مقیم دائم فرم I-130، درخواست برای بستگان بیگانه را برای کمک به یکی از اعضای خانواده برای مهاجرت به ایالات متحده ارسال می کنند. این اولین قدم در سیستم مهاجرت مبتنی بر خانواده برای کمک به آن خویشاوند برای گرفتن گرین کارت است. اگر USCIS درخواست ویزای I-130 شما را رد کرد، قبل از شروع مجدد باید دلیل آن را بد،د.

بهترین راه برای جلوگیری از انکار I-130 درک شرایط واجد شرایط بودن و تهیه یک دادخواست کامل و دقیق است.

دلایل احتمالی برای انکار I-130

دلایل متعددی وجود دارد که چرا USCIS ممکن است فرم I-130، درخواست برای خویشاوند خارجی را رد کند. در بسیاری از موارد، USCIS به شما این فرصت را می دهد تا قبل از صدور اخطار رد درخواست، مشکل را برطرف کنید. اما این یک تاخیر قابل توجه در روند ایجاد می کند و ممکن است نیاز به هزینه اضافی برای حل مشکل داشته باشد. پنج مورد از متداول ترین دلایل برای انکار I-130 عبارتند از:

دلیل
1

اطلاعات ناکافی

اگر اطلاعات کافی برای تصمیم گیری USCIS ارائه نکرده اید، ممکن است فرم I-130 شما را رد کنند. به احتمال زیاد، USCIS قبل از رد I-130 یک درخواست برای اثبات (RFE) صادر خواهد کرد. اگر به RFE پاسخ ندهید یا پاسخ کافی ارائه ندهید، USCIS ممکن است در آن زمان درخواست ویزا را رد کند.

به همین ترتیب کیفیت سند می تواند مشکل ایجاد کند. USCIS ممکن است فتوکپی ضعیف شواهد را رد کند. مدارک زبان خارجی باید با ترجمه تایید شده همراه باشد. اگر گواهی تولد یا ازدواجی که ارائه می‌دهید بد فتوکپی شده و خواندن آن دشوار است، ترجمه نشده باشد، یا به نظر نمی‌رسد که از یک منبع رسمی ،تی آمده باشد، این امکان وجود دارد که USCIS این درخواست را رد کند.

توصیه شده: چگونه به یک درخواست USCIS برای شواهد (RFE) به درستی پاسخ دهیم

دلیل
2

شایستگی

اگر شما واجد شرایط ارائه دادخواست نیستید یا ذینفع رابطه خانوادگی واجد شرایطی ندارد، درخواست I-130 رد می شود. روابط باید در دو دسته ترجیحات فامیلی یا خانوادگی قرار گیرند. قبل از تشکیل پرونده، درک کنید که آیا رابطه شما با مهاجری که قصد دارید واجد شرایط باشد یا خیر. به طور کلی، این یک نیاز مستقیم است، اما می‌تواند با روابط اقتباسی و گامی پیچیده‌تر شود.

علاوه بر این، ممکن است در برخی کشورها به دست آوردن شواهد مستند دشوار باشد. به ،وان مثال، بسیاری از شهروندان هندی مسن تر، گواهی تولد صادر شده توسط ،ت ندارند. فقدان این اسناد می تواند اثبات هویت یا انواع خاصی از روابط را دشوار کند.

توصیه شده: مدارک جایگزین برای تولد

دلیل
3

عدم اثبات وضعیت خواهان

فقط یک شهروند ایالات متحده، تابعیت ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی (دارنده گرین کارت) می تواند فرم I-130 را ارسال کند. بنابراین، خواهان باید در هنگام تقدیم دادخواست، مدرکی دال بر وضعیت خود ارائه دهد. شهروندان ایالات متحده می توانند با یک کپی از گواهی تولد (اگر در ایالات متحده متولد شده باشند)، گواهی تابعیت، گواهی شهروندی، یا پاسپورت آمریکایی این شرایط را برآورده کنند. ،نان دائم می توانند کپی گرین کارت خود را ارائه دهند. سایر اسناد نیز ممکن است شرایط را برآورده کنند.

دلیل
4

عدم اثبات رابطه خانوادگی

همانطور که قبلا ذکر شد، فقط انواع خاصی از رابطه واجد شرایط هستند. علاوه بر این، خواهان باید مدرکی دال بر رابطه خانوادگی ارائه دهد. در برخی موارد، این امر مستقیم است. مادر به احتمال زیاد در شناسنامه کودک ذکر شده است. با این حال، فرزندی که خارج از ازدواج به دنیا می آید ممکن است نام پدر را در شناسنامه نداشته باشد. انواع مختلفی از روابط اقتباسی و گامی وجود دارد که ممکن است ارائه شواهد را چالش برانگیزتر کند.

دلیل
5

اشتباه USCIS

متأسفانه، USCIS اشتباهاتی را مرتکب می شود که باعث درد و رنج زیادی برای متقاضیان و ذینفعان می شود. ممکن است برای شما هزینه و زمان از دست بدهید. حتی اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، USCIS مرتکب اشتباهاتی شده که منجر به انکار I-130 می شود. USCIS ممکن است اسناد را از دست بدهد یا به سادگی حقایق را نادیده بگیرد. شما می تو،د سهم خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که بسته دادخواست سازماندهی شده است.

توصیه شده: نکاتی برای تهیه فرم های مهاجرت USCIS

CitizenPath به شما کمک می کند از انکار I-130 جلوگیری کنید

civilpath به تأیید دادخواست i-130 شما کمک می کند

استفاده از CitizenPath برای تهیه فرم I-130 تضمین می کند که USCIS درخواست شما را تأیید می کند. در واقع ما آن را با ضمانت بازگشت وجه تضمین می کنیم. CitizenPath یک سرویس مقرون به صرفه است که توسط وکلای مهاجرت طراحی شده است تا به شما در تهیه فرم I-130 و سایر فرم های USCIS کمک کند. سرویس آنلاین واجد شرایط بودن را تضمین می کند و تأیید می کند که تمام اطلاعات ضروری در درخواست ویزای شما گنجانده شده است. افراد، وکلا و غیر انتفاعی از این سرویس روی دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه استفاده می کنند تا فرم های مهاجرت را به طور دقیق تهیه کنند و از تاخیرهای پرهزینه جلوگیری کنند.

متقاضیان می توانند به صورت رایگان شروع به کار کنند. تا زم، که به پایان رسیده و آماده چاپ درخواست و دستورالعمل‌های بایگ، شخصی خود نباشید، هیچ پرداختی لازم نیست.

پس از رد شدن I-130 چه باید کرد؟

پس از رد I-130، ممکن است گزینه هایی برای اصلاح وضعیت داشته باشید. اما درک دلیل انکار I-130 قبل از اقدام بسیار مهم است.

رد و لغو I-130 باید جدی گرفته شود. در شرایط خاص، آنها می توانند منجر به به خطر افتادن هرگونه دادخواست آینده توسط همان درخواست کننده و یا ذینفع شوند. یک وکیل مهاجرت ممکن است بتواند به غلبه بر دلایل انکار کمک کند. از سوی دیگر، ممکن است بتو،د اشتباهات ساده را با پر ، فرم I-130 اصلاح کنید.

  • یک برنامه جدید را ثبت کنید

    بسته به دلیل رد I-130، این ممکن است بهترین گزینه باشد. برای مثال، ممکن است بخواهید به سادگی یک دادخواست جدید I-130 ارسال کنید اگر انکار شما به دلیل عدم ارائه شواهد من، باشد. با فرض اینکه اکنون مدارک را دارید، می تو،د برای همان بستگان درخواست ویزای جدیدی ارائه دهید. هیچ قانونی وجود ندارد که شما را از درخواست مجدد برای همان شخص باز دارد. با این حال، ارسال یک دادخواست جدید I-130 برای یک فرد، پاسخ من،ی برای همه موقعیت‌ها نیست.

  • درخواست تجدید نظر در هیئت استیناف مهاجرت (BIA) ثبت کنید.

    شرایط رد I-130 شما ممکن است ایجاب کند که تصمیم را نزد BIA تجدید نظر کنید. دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است لازم باشد با درخواست تجدید نظر با تصمیم خود مبارزه کنید. به ،وان مثال، تشخیص USCIS مبنی بر اینکه ازدواج واقعی نیست یا یک رابطه خانوادگی معتبر نیست، مانع مهمی ایجاد می کند. برای مبارزه موفق نیاز به درک کامل قانون دارد. توصیه می کنیم از یک وکیل مهاجرت با تجربه کمک بگیرید که می تواند وضعیت خاص شما را تجزیه و تحلیل کند و در مورد چگونگی غلبه بر تصمیم منفی تصمیم گیری کند.

مجدداً، بهترین راه برای جلوگیری از رد I-130 این است که مطمئن شوید رابطه شما شرایط واجد شرایط بودن را دارد، شواهد کافی ارائه کنید و یک دادخواست ویزای آماده ارائه دهید.

توجه به خواننده: این پست در ابتدا در 28 نوامبر 2017 منتشر شده است و با بهبودهایی اصلاح شده است.




منبع: https://citizenpath.com/reasons-i-130-denial/