دسته‌ها
اخبار

دعوت نامه نهایی برای راهنمای ویزای ایالات متحده


آیا از طرف یکی از اقوام یا دوست، که به دنبال ویزای توریستی غیرمهاجرتی ایالات متحده هستند، از شما خواسته شده است که یک دعوت نامه برای ویزا بنویسید؟ اگرچه ا،امی نیست، اما دعوت نامه برای ویزای بازدید کننده ایالات متحده، که توسط یک شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی نوشته شده است، می تواند مکمل خوبی برای درخواست ویزا باشد. این می تواند مفید باشد زیرا به طور واضح به USCIS نشان می دهد که بازدید کننده پس از پذیرش در ایالات متحده یک اقامت (موقت) خواهد داشت و تاریخ عزیمت قطعی دارد. در این پست به بررسی ویژگی های یک نامه خوب به اضافه چند نمونه دعوت نامه می پردازیم.

چه زم، دعوت نامه برای ویزای آمریکا مورد نیاز است؟

دعوت نامه معمولاً برای افرادی مفید است که برای ویزای توریستی یا سایر ویزای موقت مانند ویزای B-1، F، J یا M اقدام می کنند. نامه باید هنگام پر ، سایر فرم‌های مورد نیاز در کنسولگری ایالات متحده/مرکز درخواست ویزا همراه باشد. نامه باید با جوهر تایپ یا نوشته شود، اگرچه تایپ آن در کل بهتر است.

همه چیز درباره گرین کارت های خانوادگی بیاموزید.

اطلاعاتی که باید در دعوت نامه گنجانده شود

دعوت نامه شانس تایید درخواست ویزای B-2 را افزایش می دهد. در نامه باید واضح باشد که شهروند ایالات متحده یا LPR می تواند میزبان خارجی برای مدت زمان اقامت در ایالات متحده باشد. در صورت وجود روابط خانوادگی یا دوستی نزدیک، ذکر این موضوع نیز می تواند مفید باشد. توجه داشته باشید که داشتن دعوت نامه مهاجرت ندارد ضمانت ویزا صادر خواهد شد، اما مطمئنا کمک می کند. همچنین به تأکید بر این نکته کمک می‌کند که فعالیت‌هایی که بازدیدکننده در طول اقامت در ایالات متحده در آنها شرکت خواهد کرد کاملاً قانونی و مطابق با پارامترهای ویزا هستند.

ا،امات دعوت نامه

هیچ قانون سختی در مورد اینکه چه چیزی باید در دعوت نامه برای ویزا درج شود وجود ندارد، اما به ،وان یک دستورالعمل، تمرین خوب است که جزئیات زیر را درج کنید:

  • نام میزبان
  • وضعیت میزبان در ایالات متحده
  • اطلاعات تماس و آدرس میزبان
  • نام بازدید کننده و تاریخ تولد
  • شماره پاسپورت بازدید کننده (در صورت توصیه)
  • اطلاعات تماس بازدید کننده
  • رابطه بین دو طرف
  • دلیل بازدید و طول مدت (تاریخ دقیق ورود و ،وج)
  • جزئیات فضای خانه

میزب، که نامه را می نویسد باید شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی باشد. علاوه بر این، آنها باید خانه یا آپارتم، با فضای کافی برای اسکان دوست / بستگان / دوست دختر / دوست پسر خارجی داشته باشند. دعوت نامه تنها یکی از اجزای درخواست کلی ویزا است. رعایت سایر ا،امات ویزای غیر مهاجرتی ایالات متحده، از جمله روابط قوی با خانه، شغل و غیره بسیار مهم است.

این موضوع مرتبط را بررسی کنید: I-864 Affidavit of Support | راهنمای کامل فرم مهاجرت

نمونه دعوت نامه برای ویزای ویزیتور

همیشه از یک وکیل مهاجرت واجد شرایط بخواهید که نامه را قبل از درج آن در نامه بررسی کند درخواست ویزا. شما نباید نامه را خیلی رسمی بنویسید، در غیر این صورت ممکن است ساختگی به نظر برسد. نمونه زیر یک نمونه دعوت نامه است که اجزای مختلف نامه را که نویسنده باید شامل شود نشان می دهد. خطاب به میهمانان است، بنابراین لحن کمتر رسمی و محاوره ای است تا لحنی که برای دفتر کنسولی نوشته می شود.

خوزه و ماریا گونزالس [Visitor’s Name]

WEST 7 447, CENTER, 94300 [Visitor’s Address]

وراکروز، مکزیک

1 دسامبر 2021 [Date]

[email protected] [Host’s Email Address]

خوزه و ماریا عزیز،

من از شما دعوت می کنم برای جشن تولد 50 سالگی من در 2 مه 2022 در کالیفرنیا ملاقات کنید. به ،وان برادر و خواهر شوهرم، از شما می خواهم که برای جشن گرفتن این زمان خاص بیایید و در خانه من (که متعلق به من است) بم،د. ) در لس آنجلس، کالیفرنیا برای کل هفته (1 تا 8 مه 2022) تا بتوانم محل زندگی خود را به شما نشان دهم و شما را به بقیه اعضای خانواده در اینجا معرفی کنم. من بسیار خوشحالم که هزینه های شما را برای بازدید (از جمله سفر بلیط هواپیما به ایالات متحده و سپس بازگشت به مکزیک و همچنین بیمه غذا و پزشکی) پرداخت می کنم. من به ،وان یک معلم دبیرستان، تمام تابستان را تعطیل هستم و می توانم هر دوی شما را در طول مدت اقامتتان در ایالات متحده پذیرا باشم. وقتی اینجا در کالیفرنیا هستید، می تو،د از برخی از مقاصد و موزه های تاریخی نیز دیدن کنید، زیرا من از علاقه شما به باستان شناسی اطلاع دارم. من هزینه های بازدید از این مکان ها را تا زم، که شما اینجا هستید پوشش می دهم، بنابراین نگران نباشید. من خیلی مشتاقم که با شما هر دو وقت بگذرانم!

خالصانه،

جنیفر گونزالس [Host’s Name]

5960 W مقام 85 [Host’s Address]
لس آنجلس، کالیفرنیا، 90045

تلفن همراه: 310-330-8736 [Host’s Contact Info]

تلفن منزل: 310-987-0043

[Host’s Signature]

دعوت نامه ویزا برای نمونه ایالات متحده

در اینجا نمونه نامه دیگری است که به دفتر کنسولی ارسال شده است:

[Date]

سرکنسولگری آمریکا

[Consulate Address]

جناب/خانم کنسول محترم

خوزه گونزالس [Visitor’s Name] – شماره پاسپورت 83725374 – [Visitor’s Birth Date] متولد 17 مارس 1969

نام من جنیفر گونزالس است [Host’s Name] و من در 5960 W 85th Place، لس آنجلس، کالیفرنیا، 90045 ،ن هستم [Host’s Address]. هدف از نامه حمایت از درخواست ویزا برای برادرم خوزه گونزالس است. او یک شهروند مکزیک است، جایی که من نیز در آنجا متولد شدم، و در PONIENTE 7 447, CENTRO, 94300 زندگی می کند. [visitor’s address]. من برادرم را خیلی دوست دارم و هشت سال است که او را ندیده ام. من از او درخواست ویزای توریستی می کنم تا بتواند از 1 تا 8 می 2022 به لس آنجلس بیاید تا پنجاهمین سالگرد تولدم را با بقیه اعضای خانواده اینجا در ایالات متحده جشن بگیرد. من یک معلم هستم، بنابراین تمام تابستان را تعطیل خواهم کرد تا بتوانم او را در خانه خود و هر هزینه ای که در ایالات متحده است انجام دهم، اقامت دهم. خوزه این نامه را همراه با سایر مدارک پشتیبان از جمله اشتغال در مکزیک به شما نشان می دهد تا نشان دهد که قصد ندارد پس از 8 می 2022 در ایالات متحده بماند.

من واقعاً از توجه شما به ویزای او قدرد، می کنم.

خالصانه،

جنیفر گونزالس [Host’s Name]

5960 W مقام 85 [Host’s Address]
لس آنجلس، کالیفرنیا، 90045

تلفن همراه: 310-330-8736 [Host’s Contact Info]

تلفن منزل: 310-987-0043

[Host’s Signature]

مدارک پشتیبان نیز ممکن است مفید باشد، اما برای ارائه به سفارت ضروری نیست. اینها ممکن است شامل کپی شناسنامه یا پاسپورت میزبان، مدرک اقامت شما برای اقامت در طول سفر، برنامه سفر با جزئیات کارهایی باشد که قصد دارید در طول سفر انجام دهید و غیره. در مورد فرم های جایگزین مدارک پشتیب، که باید همراه با دعوت نامه ویزای شما درج شود. پس از اتمام نوشتن دعوت نامه توسط میزبان، باید توسط متقاضی ویزا در هنگام قرار ملاقات در کنسولگری/سفارت همراه با فرم I-134 ارائه شود.

این راهنما را بررسی کنید: تغییر وضعیت B-1/B-2 به H-1B

دعوت نامه سوالات متداول

در زیر برخی از متداول ترین سوالاتی که دفتر ما دریافت می کند آورده شده است. اگر سوال یا نگر، دارید که در زیر به آن پرداخته نشده است، بهتر است برای یک مشاوره خصوصی برنامه ریزی کنید.

چگونه نامه دعوت نامه ویزا بنویسم؟

اولین شرط این است که یک شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی، نامه دعوت نامه ویزا را بنویسد. از این شخص به ،وان میزبان یاد می شود. بازدید کننده از ایالات متحده باید یک دوست / بستگان / دوست پسر / دوست دختر میزبان باشد. این رابطه باید در دعوت نامه ویزا مشخص شود. سایر اجزای نامه شامل تاریخ نگارش، شماره پاسپورت بازدیدکننده در صورتی که نامه مربوط به کنسولگری باشد، نام کامل میزبان، آدرس، اطلاعات تماس، جزئیات مربوط به محل زندگی میزبان، و این واقعیت است که فضایی برای اقامت در آن وجود دارد. میهمان، تاریخ دقیق سفر بازدیدکننده به ایالات متحده و تأیید اینکه میزبان هزینه های آن زمان را پشتیب، می کند. USCIS می ترسد که فرد با ویزای توریستی به ایالات متحده بیاید و سپس ، نکند و در نتیجه مجبور به ا،اج شود، بنابراین ذکر تاریخ دقیق ورود و ،وج در نامه خوب است. دو نمونه دعوت نامه فوق را مرور کنید. اگر مستقیماً برای مهمانان نوشته شود، لحن می تواند کمتر رسمی و بیشتر محاوره ای باشد.

چگونه می توانم شخصی را به ایالات متحده دعوت کنم؟

شما می تو،د با نوشتن نامه دعوت نامه ویزا یا خطاب به او یا به دفتر کنسولی، شخصی را به ایالات متحده دعوت کنید. نمونه نامه های دعوت وجود دارد که در بالا ذکر شده است. در حالی که آنها کمی متفاوت هستند، هر دو دارای اجزای کلیدی از جمله نام میزبان، وضعیت در ایالات متحده، اطلاعات تماس و آدرس، نام بازدیدکننده، اطلاعات تماس، رابطه بین دو طرف، دلیل بازدید، و مدت زمان سفر هستند.

چه ،ی باید دعوت نامه ویزا را ارائه دهد؟

به طور معمول، متقاضیان ویزای توریستی (ویزای B2) باید یک دعوت نامه به همراه درخواست ویزای توریستی داشته باشند. در حالی که می تواند برای پرونده مفید باشد، لازم نیست و به هیچ وجه تاییدیه را تضمین نمی کند. شخصی که نامه را می نویسد (میزبان) باید شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی باشد. آنها همچنین باید خانه یا آپارتم، با فضای کافی برای اسکان دوست / بستگان / دوست دختر / دوست پسر خارجی داشته باشند.

دعوت نامه ویزای خود را کجا ارسال کنم؟

پس از تکمیل دعوت نامه توسط میزبان شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی، باید آن را در طول قرار ملاقات خود در کنسولگری/سفارت همراه با فرم I-134 ارسال کنید.

برای نوشتن دعوت نامه ویزا چه شرایطی وجود دارد؟

برای واضح بودن، خود نامه ا،امی نیست، بلکه توصیه می شود. نامه باید توسط یک شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی نوشته شود. در نامه، میزبان باید وضعیت خود در ایالات متحده و وضعیت زندگی خود را مشخص کند. میزبان همچنین می‌تواند مدارکی مبنی بر اقامت، مانند مالکیت خانه یا قرارداد اجاره در صورت امکان و تمایل داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی که در نامه ذکر شده دقیق است. اگر بین آنچه در نامه بیان می شود و آنچه مهمان به مقامات مهاجرت در طول قرار ملاقات حضوری می گوید مغایرت وجود داشته باشد، خطر متوقف شدن کل پرونده وجود دارد.

آیا دعوت نامه ویزا باید دست نوشته باشد؟

می تو،د دعوت نامه ویزا را تایپ کنید یا بنویسید. اگر آن را با دست می نویسید، مطمئن شوید که خوانا باشد و از همان رنگ جوهر برای کل حرف استفاده شود.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا USCIS از استخدام غیرمجاز شما مطلع خواهد شد؟ این راهنمای استخدام غیرمجاز را بررسی کنید!


منبع: https://www.immi-usa.com/invitation-letter-visa/