دسته‌ها
اخبار

دریافت گواهی پلیس برای ترخیص مهاجرت


اگر به دنبال گرین کارت خانوادگی یا گرین کارت ازدواج از خارج از کشور هستید، یکی از ا،امات دریافت و ارائه گواهی پلیس برای مجوز مهاجرت است. هدف از گواهی پلیس این است که خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده یک نمای کلی از سوابق جنایی شما (در صورت وجود) از جمله هرگونه دستگیری و جزئیات مربوط به نقض قو،ن در کشورهایی که قبلاً در آن زندگی کرده‌اید، به دست آورد. اگر نمی تو،د گواهی پلیس دریافت کنید یا در کشور خود در دسترس نیستید، راه حل های جایگزین را در این راهنمای کامل به اشتراک می گذاریم. اگر در مورد گذشته جنایی خود و اینکه چگونه می تواند بر مزایای مهاجرت شما تأثیر بگذارد، سؤالی دارید، بهتر است به گروه حقوقی ویزا ملی مراجعه کنید.

چه ،، برای دریافت گواهی پلیس نیاز دارند؟

مرکز ملی ویزا (NVC) برای همه افرادی که به دنبال مهاجرت هستند نیازی به گواهی مجوز پلیس ندارد. این شرط به طور خاص برای اعضای خانواده (16 سال و بالاتر) است که برای دریافت کارت سبز از خارج از ایالات متحده درخواست می کنند. این افراد باید یک کپی از گواهی پلیس را به NVC ارائه کنند و اصل (یا کپی تایید شده) را به همراه خود به مصاحبه گرین کارت ببرند. آیا عضو خانواده شما از داخل ایالات متحده برای گرین کارت درخواست می کند؟ آنها نیاز خواهند داشت ارائه سوابق پلیس به جای گواهی پلیس

کشورهایی که به گواهی پلیس نیاز دارید

اگر از خارج از ایالات متحده برای گرین کارت خود درخواست می کنید، صرف نظر از اینکه در آن کشورها دستگیر شده اید یا خیر، به گواهی پلیس از مکان های زیر نیاز دارید:

  • کشور ملیت (اگر در هر مقطعی از زندگی خود حداقل شش ماه در آنجا زندگی کرده باشید)
  • کشور محل اقامت (اگر با کشور ملیت متفاوت باشد و حداقل شش ماه در آنجا بوده باشید)
  • هر کشوری که حداقل 12 ماه در سن 16 سالگی یا بالاتر زندگی می کنید
  • در هر کجای دنیا که دستگیر شدید (در هر سنی و در هر مقطع زم،)

قبل از ارائه گواهی ترخیص پلیس خود به USCIS، مطمئن شوید که در زمان مصاحبه گرین کارت شما کمتر از دو سال سن دارد.

از کجا می توان گواهی پلیس را دریافت کرد

شما می تو،د محل دریافت گواهی پلیس را با ویزای ایالات متحده: مدارک متقابل و مدنی بر اساس منبع کشور. ابتدا کشوری را که می خواهید رکوردها را از آن بدست آورید در ستون سمت چپ انتخاب کنید. سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا به برگه پلیس، دادگاه، سوابق زندان بروید و هزینه ها، مرجع صدور و روش دریافت سوابق به شما نشان داده می شود. به ،وان مثال، اگر آلب، را انتخاب کنید، اطلاعات زیر را مشاهده خواهید کرد.

گواهی پلیس آلب،

تمام اطلاعات مورد نیاز شما در این بخش برای کشور شما فهرست می شود. اگر دستورالعمل ها می گویند “در دسترس نیست”، پس باید با وکیل خود در مورد بهترین اقدام مشورت کنید. در برخی موارد، باید یک گواهی محضری ارائه دهید که در آن توضیح دهید چرا نتوانستید گواهی پلیس بین‌المللی را دریافت کنید.

سوالات متداول

چه ،، نیاز به ارائه گواهی پلیس برای مهاجرت دارند؟

موارد زیر برای دریافت گواهی پلیس مورد نیاز است:

  • اعضای خانواده 16 سال به بالا
  • درخواست گرین کارت خانوادگی یا گرین کارت ازدواج از خارج از ایالات متحده

اگر تا به حال مرتکب جرم نشده ام، باید گواهی ترخیص پلیس ارائه کنم؟

بله، حتی اگر سابقه جنایی نداشته باشید، اگر یکی از اعضای خانواده هستید که به دنبال گرین کارت از خارج از ایالات متحده هستید و 16 سال یا بیشتر دارید، باید گواهی پلیس بین المللی ارائه دهید.

گواهی باید چقدر جدید باشد؟

باید کمتر از دو سال سن داشته باشد. موارد جدید تحت شرایط زیر مورد نیاز است:

  • گواهی پلیس بیش از دو سال سابقه دارد
  • شما هنوز به محلی که صادر شده زندگی می کنید (یا برگشته اید).
  • شما بزرگتر از 16 سال هستید

چگونه می توانم گواهی پلیس در ایالات متحده آمریکا را دریافت کنم؟

اگر در حال تلاش برای به دست آوردن سوابق از داخل ایالات متحده هستید، می تو،د با دادگاهی که پرونده شما در آنجا رسیدگی شده است تماس بگیرید. علاوه بر این، می تو،د با اداره پلیس محل وقوع جرم یا دستگیری تماس بگیرید. سایر مراجعی که باید با آنها مشورت شود ممکن است شامل مقامات زیر باشد:

  • بخش کلانتری
  • دادگستری شهرستان
  • اداره امنیت عمومی
  • اداره پلیس ایالتی و اداره تحقیقات.

اگر برای مهاجرت نیاز به اخذ گواهینامه FBI دارید، می تو،د این کار را انجام دهید درخواست آنلاین، ارسال پستی در برنامه FBI و هزینه ها، یا استفاده از یک نماینده شخص ثالث تایید شده. این خلاصه تاریخچه را شناسایی کنید شامل اطلاعاتی است که توسط FBI مربوط به دستگیری و تابعیت، خدمت سربازی و استخدام فدرال در صورت ،وم نگهداری می شود. زمان پردازش درخواست‌های خلاصه تاریخچه هویت که به صورت الکترونیکی ارسال می‌شوند، سه تا پنج روز کاری پس از دریافت کارت اثر انگشت ،ن زده می‌شود. در صورت انتخاب این گزینه در طول فرآیند درخواست، زمان بیشتری برای تحویل نامه در نظر بگیرید. پس از به دست آوردن سوابق تایید شده پلیس و دادگاه، آنها را به USCIS ارسال کنید. اگر نمی تو،د سوابق دادگاه من، را به دست آورید، همیشه قبل از هر چیز با وکیل خود مشورت کنید. آنها ممکن است به شما توصیه کنند که یک سوگندنامه محضری ایجاد کنید و توضیح دهید که چرا سوابق در دسترس نیستند.

چگونه گواهی ویزای پلیس دریافت کنم؟

ابتدا به صفحه منبع ویزای ایالات متحده: مدارک متقابل و مدنی بر اساس کشور. سپس، در ستون سمت چپ، کشوری را که می‌خواهید رکوردها را از آن به دست آورید، انتخاب کنید. در مرحله بعد، صفحه را به سمت پایین به برگه پلیس، دادگاه، سوابق زندان بروید و خواهید دید:

  • هزینه ها
  • مرجع صادر کننده
  • مراحل اخذ سوابق

پس از دریافت گواهی، آن را به NVC ارسال کنید.

اگر گواهینامه من به زبان ،یسی نباشد چه باید بکنم؟

اگر گواهینامه شما به زب، غیر از ،یسی است، باید ترجمه ،یسی تایید شده را به همراه آن ارسال کنید.


منبع: https://www.immi-usa.com/police-certificate-immigration/