دسته‌ها
اخبار

درخواست های سوابق عمومی جزئیات مربوط به پروازهای مهاجران به تاکستان مارتا را کشف می کند


پروازهای مهاجران از تگزاس به تا،تان مارتا در ماه سپتامبر، دوباره توجه را بر پدیده ای متمرکز کرد که برای ماه ها آشکار شده بود – انتقال مهاجران توسط فرمانداران جمهوری خواه به شهرهای تحت رهبری دموکرات ها.

بی رحمی محض پروازها به تا،تان مارتا توجه مردم خسته از مسائل مرزی را به خود جلب کرد. مهاجران در مورد مقصد خود گمراه شدند و به اشتباه به آنها اطلاع داده شد که به منابعی مانند مشاغل و کمک های نقدی دسترسی خواهند داشت. از آن زمان، گروه‌ها سخت کار کرده‌اند تا نقش‌های پیچیده‌تر فزاینده‌ای را که ،ت‌ها در رفتار با مهاجران تازه وارد ایفا می‌کنند، از طریق قو،ن ثبت اسناد باز آشکار کنند.

سوابق عمومی به‌دست‌آمده توسط مرکز مسئولیت‌پذیری ،ت فلوریدا به کشف چگونگی سازماندهی پروازهای تا،تان مارتا توسط مقامات فلوریدا کمک کرد. از جمله رکوردها بود پیام های متنی از ،ی کیف، دادستان کل سابق ایالات متحده در زمان پرزیدنت ترامپ و فرماندار ران دیسانتیس، “تزار امنیت عمومی” گرفته تا رئیس ستاد دیسانتیس، جیمز اوثمایر، درباره این پروازها.

“برنامه فعلی این است که رویداد چهارشنبه آینده رخ دهد … با نزدیک شدن به رویداد، در مورد ETA در آنجا دقیق تر خواهیم شد.” او بعداً اضافه کرد: «هیچ خبری از من از الان تا آن زمان خبر خوبی نیست. در غیر این صورت به شما اطلاع می‌دهیم.»

یکی دیگر پیام متنی به‌دست‌آمده توسط امریکن ناظر فاش شد که لوئیس سانز، رئیس دفتر فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، در اوایل سپتامبر با کیف و اوثمایر در تماس بوده است، احتمالاً در مورد پروازهای مارتا وینارد. نظارت آمریکا نیز همچنان ادامه دارد تحقیق ، پول پرداخت شده توسط و، حمل و نقل فلوریدا به پیمانکار پرواز، Vertol Systems. همچنین پرداخت های انجام شده از آریزونا و تگزاس استانداری ها به اتوبوس های چارتر.

بسیاری از کارهای تحقیقاتی و پوشش رسانه ای نقش مقامات ،تی را در سازماندهی اتوبوس و پروازها برجسته می کند. اما اقدامات مقامات فدرال مهاجرت نیز می تواند تأثیرات گسترده ای داشته باشد.

برای مثال، گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) به برخی از افرادی که به تا،تان مارتا فرستاده شده بودند، آزادی مشروط بشردوستانه اعطا کرد. این یک نوع تسکین موقت است که به فرد اجازه می دهد برای مدت کوتاهی در ایالات متحده بماند. اما اگر CBP فقط یک دوره کوتاه مدت آزادی مشروط را اعطا کند، ممکن است قبل از اینکه فرد بتواند وضعیت دیگری ،ب کند، منقضی می شود. اگرچه CBP فرآیند را شرح می دهد برای درخواست و تمدید آزادی مشروط در وب‌سایت خود، معیارهای تمدید آزادی مشروط بشردوستانه یا اعطای «آزادی مشروط مجدد» در دسترس عموم یا به طور گسترده قابل درک نیست. این باعث سردرگمی قابل توجهی برای مهاجران در مورد چگونگی حفظ وضعیت خود می شود.

تصمیمات اولیه کاغذبازی که توسط CBP گرفته می شود نیز می تواند به طور قابل توجهی بر پرونده یک فرد تأثیر بگذارد. مشخص نیست که چگونه CBP آدرس های پستی را برای درج در اسناد مهاجرت تعیین می کند. برخی از مهاجران هیچ تماسی در ایالات متحده ندارند و آدرسی در دسترس ندارند. آدرس‌های فهرست شده توسط CBP برای مهاجر، که از تا،تان مارتا پرواز کرده‌اند – از جمله اسناد گزارش دهی، آزادی مشروط و آزادی – در برخی موارد نادرست یا وجود نداشتند.

این اتفاق حتی زم، رخ داد که مهاجران اظهار داشتند که آدرسی در ایالات متحده ندارند. به گفته یکی از وکلای م،ع مهاجران، و، امنیت داخلی آدرس های این مهاجران را فهرست کرده است “پناهگاه های بی خانمان تصادفی” در کاغذبازی مهاجران اسناد ارائه شده به مهاجران از آنها خواسته بود تا با نزدیکترین دفتر ICE به این آدرس های نادرست مراجعه کنند یا از ایالات متحده خارج شوند.

اخیرا درخواست قانون آزادی اطلاعات (FOIA). ثبت شده در گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) امیدوار است بتواند این شکاف های اطلاعاتی را برطرف کند، جایی که اقدامات یا عدم اقدامات مقامات فدرال پیامدهای مهمی برای مهاجران دارد، از جمله توانایی آنها برای جستجوی حمایت در ایالات متحده.

به دست آوردن سوابق از طریق قو،ن سوابق باز – چه ایالتی یا فدرال – می تواند یک روند طول، و خسته کننده باشد. اما روش مؤثری برای پاسخگویی به مقامات ،تی است. برای مقامات ایالتی و فدرال سخت‌تر است که پیام‌های متنی یا ایمیل‌ها را زم، که از طریق فرآیند پرونده‌های باز ایالتی یا فدرال ارائه شده‌اند، رد یا سفید کنند.

از آنجایی که ایالت ها نقش بیشتری در سیاست های مهاجرت ایفا می کنند و میلیون ها دلار برای اتوبوس ها و پروازها ،ج می کنند، قو،ن ثبت اسناد باز نقش نظارتی حیاتی را ایفا خواهند کرد. تا زم، که مردم خواهان شفافیت بیشتر نباشند، رفتار مقامات در بالاترین سطح ایالت و ،ت فدرال با مهاجران تازه وارد مخفی باقی خواهد ماند.

ثبت شده تحت: گمرک و حفاظت از مرز، فلوریدا، FOIA، تگزاس


منبع: https://immigrationimpact.com/2022/10/26/public-records-migrants-marthas-vineyard-flights/