دسته‌ها
اخبار

توافق وزارت دادگستری با سازنده سلاح گرم برای حل و فصل ادعاهای تبعیض مرتبط با مهاجرت – اخبار خارجی – قانون مهاجرت


DOJ، نوامبر 21، 2022

“و، دادگستری امروز اعلام کرد که با Aero Precision LLC، یک تولید کننده اسلحه گرم در ایالت واشنگتن به توافقنامه ای دست یافته است. این توافقنامه تصمیم و،خانه مبنی بر اینکه Aero Precision سیاست غربالگری غیرقانونی برخی از کاندیداهای شغلی غیرآمریکایی، از جمله پناهجویان را دارد، حل می کند. و پناهندگان، بر خلاف قانون مهاجرت و ملیت (INA) طبق قو،ن حاکم، پناهجویان و پناهندگان واجد شرایط کار در مشاغل مرتبط با دسترسی به اطلاعات حساس دفاعی مانند شهروندان ایالات متحده و ،نان دائمی قانونی هستند و باید در صورتی که کارفرما به آن نیاز داشته باشد، همانند سایر کارمندان بررسی پیشینه را انجام دهید.

کریستن کلارک، دستیار دادستان کل از بخش حقوق مدنی و، دادگستری، گفت: «آوارگان و پناهندگان در ایالات متحده مجاز به کار هستند و حق دسترسی منصفانه به فرصت های شغلی را دارند. بخش حقوق مدنی متعهد است اطمینان حاصل کند که همه کارفرمایان، صرف نظر از صنعتشان، از یک فرآیند استخدام منصفانه برخوردارند که کارگران را در معرض تبعیض غیرقانونی قرار ندهد.

تحقیقات این و،خانه مشخص کرد که حداقل از آوریل 2020 تا سپتامبر 2020، Aero Precision به طور معمول یک سیاست استخدامی را اجرا می کند که نامزدهای واجد شرایط را که شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی نیستند، بررسی می کند. تولیدکنندگان سلاح گرم در ایالات متحده مشمول مقررات بین المللی ترافیک اسلحه (ITAR) هستند که صادرات خاص اقلام و خدمات دفاعی را تنظیم می کند. در صورت عدم مجوز و، امور خارجه، کارفرمایان مشمول این مقررات باید دسترسی به برخی اطلاعات حساس را به “افراد آمریکایی” محدود کنند که به ،وان شهروندان ایالات متحده، اتباع ایالات متحده، مقیم دائم قانونی، پناهندگان و پناهندگان تعریف می شوند. بنابراین ITAR به کارفرمایان اجازه یا م،م نمی کند که پناهجویان و پناهندگان را از بررسی حذف کنند و فقط شهروندان ایالات متحده و ،نان دائمی قانونی را استخدام کنند. Aero Precision با محدود ، استخدام فقط به شهروندان ایالات متحده و ،نان دائمی قانونی، محدودیت‌های استخدام غیر ضروری را برای نیروی کار خود اعمال کرد.

بر اساس توافقنامه، Aero Precision باید کارکنان را در مورد ا،امات مقررات ضد تبعیض INA آموزش دهد، سیاست های آن را برای اطمینان از انطباق با قو،ن مربوطه بررسی کند و مشمول ا،امات نظارت و گزارش دهی باشد. تسویه امضا شده را دانلود کنید


منبع: https://www.lexisnexis.com/legalnewsroom/immigration/b/outsidenews/posts/doj-settles-with-firearm-manufacturer-to-resolve-immigration-related-discrimination-claims