دسته‌ها
اخبار

تستر، مانچین و سینما برای هرج و مرج پس از عنوان 42 مقصر هستند


دستورات CDC برای ا،اج افراد غیرقانونی، که مطابق با ،وان 42 قانون ایالات متحده در پاسخ به همه‌گیری کووید-19 صادر شده است، در حال حاضر با حکم دادگاه در 21 دسامبر پایان می‌یابد، در این مرحله DHS انتظار دارد تا 18000 مهاجر وارد شوند. به صورت غیر قانونی هر روز. ،ت برای ادامه ،وان 42 یازدهمین ساعت تلاش می کند، اما اگر پایان یابد – و هرج و مرج مورد انتظار رخ دهد – سناتورهای کلیدی دموکرات، از جمله جان تستر (مونت)، جو مانچین (و. وی) و کرستن سینما (آریز) .) و همچنین دیگران مقصر خواهند بود.

،وان 42. با در پیش بودن همه‌گیری جه، کووید-19، CDC اولین حکم ا،اج ،وان 42 خود را در 20 مارس 2020 صادر کرد که در آوریل، می و اکتبر همان سال دستورات مشابهی را دنبال کرد.

این دستورات ،وان 42 فی نفسه مربوط به مهاجرت یا مرز نیستند، بلکه دستورات بهداشتی هستند که برای جلوگیری از ورود و انتشار ویروس جدید کرونا به داخل و در سراسر ایالات متحده است.

هدف از این دستورات دو مورد است: جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع خارجی مبتلا به کووید-19 و انتشار بیماری در سراسر کشور و جلوگیری از نگهداری مهاجران غیرقانونی در “مکان‌های تجمع” (مانند مراکز پردازش مرزی) آنها می توانند دیگر بیگانگان و افسران ،ت ایالات متحده را آلوده کنند.

در حالی که بایدن به سرعت بسیاری از سیاست‌هایی را که ،ت ترامپ اجرا کرده بود و به DHS اجازه می‌داد کنترل مرزها را به دست آورد، تغییر داد، او دستورات ،وان 42 را حداقل تا حدی و حداقل برای مدتی در جای خود باقی گذاشت.

“تا حدی” به این دلیل که ،ت بایدن کودکان بیگانه بدون همراه (UACs) را از ا،اج طبق ،وان 42، ابتدا با عمل و سپس با اصلاح دستور ،وان 42 CDC معاف کرد، اگرچه این معافیت توسط شاکیان ایالتی در تگزاس به چالش کشیده شد.

همچنین «تا حدی» به این دلیل که ،ت بایدن آن دستورات «اجباری» ا،اج ،وان 42 را با صرفه‌جویی بیشتر از ترامپ اجرا کرد.

بیش از 87 درصد از ورود غیرقانونی در مرز ج، غربی که مشمول ،وان 42 بودند در دوران ترامپ ا،اج شدند، اما تنها حدود 58 درصد از نزدیک به 1.375 میلیون بیگانه که توسط گشت مرزی در خط ایالات متحده-مکزیک بین فوریه و سپتامبر 2021 دستگیر شدند، ا،اج شدند. تحت ،وان 42. ا،اج ها در سال مالی 2022 حتی بیشتر کاهش یافت، زم، که کمتر از 48 درصد از بیش از 2.2 میلیون مهاجر غیرقانونی دستگیر شده در مرز ج، غربی تحت ،وان 42 ا،اج شدند.

“حداقل برای مدتی” زیرا در 6 آوریل 2022، ،ت اعلامیه ای را در دفتر ثبت فدرال منتشر کرد مبنی بر اینکه ،وان 42 را از تاریخ 23 مه فسخ خواهد کرد. این مورد توسط شاکیان ایالتی مورد اعتراض قرار گرفت و در 20 می، قاضی رابرت سامرهایز از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه غربی لوئیزیانا، CDC را م،م کرد. تلاش برای پایان دادن به ،وان 42.

روزی که قاضی سامرهایز آن دستور را صادر کرد، ،ت درخواستی را ارائه کرد درخواست از دستور دادگاه با مدار پنجم که در حال حاضر در انتظار است.

قاضی سالیوان و اعلامیه تجدیدنظر DOJ. با این حال، در این دوره، ،ت به ا،اج مهاجران غیرقانونی تحت ،وان 42 ادامه داده است، البته با نرخ های فزاینده ای پایین تر. برای مثال در ماه اکتبر فقط 37.4 درصد بیگانگ، که توسط گشت مرزی در مرز ج، غربی دستگیر شدند (76402 از بیش از 204000) تحت دستور CDC ا،اج شدند.

در همین زمینه بود که در 17 نوامبر، قاضی امت سالیوان از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه کلمبیا (USDC) دستوری صادر کرد. Huisha-Huisha v. مایورکاس، ،وان 42 را خالی کرد و به آن ملحق شد. او بعداً این دستور را در 21 دسامبر اجرایی کرد.

به نظر می رسید که این پایان ،وان 42 باشد، تا اینکه 7 دسامبر، زم، که DOJ به USDC اطلاع داد که از دستور قاضی سالیوان به دادگاه استیناف ایالات متحده برای ناحیه کلمبیا (مدار DC) درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

در یک اطلاعیه همراه، و، دادگستری به USDC توصیه کرد که به محض اینکه بتواند درخواست تجدید نظر خود را با DC Circuit ضمیمه کند، از دادگاه مدار می خواهد که پرونده را متوقف کند تا زم، که حوزه پنجم در مورد درخواست تجدید نظر ،ت از دستور قاضی سامرهایس تصمیم گیری کند و تا زم، که CDC بتواند صادر کند. مقررات جدیدی که ،وان 42 را اجرا می کند (که در مقابل قاضی سالیوان مطرح بود).

اگر مدار DC این درخواست را بپذیرد (که یک “اگر” بزرگ است)، ،وان 42 ادامه خواهد داشت، حداقل مگر اینکه و تا زم، که مدار پنجم دستور قاضی سامر، را لغو کند. گفته می‌شود، اگر دور پنجم سفارش او را تخلیه کند، ،وان 42 به پایان می‌رسد.

هیچ کدام از اینها لازم نبود. با این حال، توجه داشته باشید که اگر هیچ یک از چندین سناتور دموکرات – از جمله تستر، مانچین، و سینما، یا سناتورهای کورتز ماستو (نئو)، مارک کلی (آریز.)، مگی حسن (NH) هیچ یک از این موارد ضروری نبود. ، یا رافائل وارناک (Ga.) – به اصلاحیه 6 آگوست پیشنهاد شده توسط سناتور جیم لنکفورد (R-Okla.) در مورد اینکه ،وان 42 را تمدید می کرد، رأی داد.

لنکفورد آن را به ،وان اصلاحیه ای پیشنهاد کرد HR 5376، “قانون کاهش تورم 2022″، که همانطور که قبلاً توضیح دادم صدها میلیارد دلار برای علل مرتبط با آب و هوا هزینه می کند و 87000 کارمند جدید IRS را تامین می کند.

HR 5376 به ،وان یک لایحه “آشتی” ارائه شد که به آن در مجلس سنا برخورد ویژه ای داشت. معمولاً (و از جزئیات صرف نظر می کنم)، لوایح برای تصویب باید 60 رای در سنا دریافت کنند، اما لوایح مصالحه – و اصلاحیه های آنها که طبق قو،ن سنا “به ترتیب” تشخیص داده می شوند – می توانند با 51 رای ساده تصویب شوند. ا،ریت رای

اصلاحیه لانکفورد، که درست تشخیص داده شد، تمدید ،وان 42 را تا 120 روز پس از انقضای اعلامیه اضطراری بهداشت عمومی Covid-19 تأمین می کرد. اولین چنین بی،ه ای در 31 ژانویه 2020 صادر شد و از آن زمان تاکنون 10 اعلامیه دیگر بدون وقفه منتشر شده است که جدیدترین آن در تاریخ صادر شده است. 13 اکتبر (که به قوت خود باقی است).

لنکفورد توضیح داد:

اقتدار ،وان 42 آ،ین خط دفاعی است که ماموران گشت مرزی ما برای محافظت از کشور ما دارند و همکاران دموکرات من گفتند که در آوریل با این ایده موافق بودند. از آن زمان وضعیت فقط بدتر شده است بنابراین مطمئناً امروز بیشتر با من موافق خواهند بود.

با این حال، همکاران دموکرات او با او موافق نبودند و اصلاحیه او با رای حزبی، 50 به 50 ش،ت خورد.

به عبارت دیگر، تستر، سینما، مانچین، کورتز ماستو، کلی، حسن، یا وارناک – یا هر سناتور دموکرات دیگری در این زمینه – به اصلاحیه لانکفورد رأی می داد، این اصلاحیه تصویب می شد و با توجه به اشتیاق دموکرات ها برای HR 5376، به قانون تبدیل می شد.

با این حال، تستر برای پوشش دادن به دموکرات‌ها بلافاصله اصلاحیه جداگانه‌ای ارائه کرد که تقریباً ی،ان بود با این تفاوت که حاوی ،صر بودجه لازم برای اصلاح اصلاحیه لنکفورد نبود.

بدون آن ،صر بودجه، اصلاحیه تستر منوط به دستور سناتور ریچارد دوربین (D-Ill.) بود، که باعث ایجاد رأی مثبت یا منفی شد که مست،م پذیرش موافقت 60 سناتور بود.

همه سناتورهای جمهوری خواه مانند شش دموکرات: تستر، سینما، کورتز ماستو، حسن، کلی، و وارناک – چهار نفر اخیر در رقابت های به ظاهر فشرده برای انتخاب مجدد، به پذیرش اصلاحیه تستر رأی دادند.

پنجاه و شش چهار کمتر از 60 است، بنابراین اصلاحیه تستر همانطور که لنکفورد پیش بینی کرده بود ش،ت خورد و قبل از رأی گیری در مورد اصلاحیه تستر توضیح داد: «این دلیلی است که مردم در واشنگتن دی سی عصب، می شوند، زیرا مردم خواهند گفت: اوه، من واقعاً قصد انجام این کار را نداشتم. من قصد داشتم این کار را انجام دهم.» حقیقتی در آن بی،ه وجود دارد.

سینما-تیلیس. با این حال، تا حدودی ط،ه آمیز، سینما اکنون یک ماده شبه ،وان 42 برای ا،اج مهاجران ارائه می دهد، که برای یک سال به قوت خود باقی می ماند، به ،وان بخشی از پیشنهادی که او همراه با سناتور تام تیلیس (RN.C.) ارائه می کند.

یک طرح کلی از آن پیشنهاد نشان می دهد که دو میلیون (یا بیشتر) به اصطلاح “رویاپرداز” (DREAMers) را عفو می کند، بیگانگ، که به طور غیرقانونی حضور دارند و می توانند ثابت کنند که آنها در کودکی به این کشور آورده شده اند و آنها را در مسیر شهروندی قرار می دهند.

به جز مقرراتی که به تعداد انگشت شماری از ماموران جدید گشت مرزی و افسران CBP اجازه می‌دهد، در این پیشنهاد چیز کمی وجود دارد – به غیر از ماده شبه ،وان 42 – که می‌تواند کمک زیادی به توقف فاجعه انس، بدون کاهش در مرز ج، غربی کند. در واقع، در مجموع، به سادگی سیستم مهاجرت ما را بدتر می کند.

مرز در تعادل است. آینده Title 42 به تصمیم DC Circuit بستگی دارد که آیا دستور Judge Sullivan که ،وان 42 را در 21 دسامبر خاتمه می دهد یا خیر. با توجه به اینکه ،وان 42 تمام چیزی است که بین هرج و مرج کنونی در مرز ج، غربی و پاک ، موثر آن مرز قرار دارد، تصمیمات زیادی برای آن وجود دارد. با این حال، اگر یکی از سناتورهای دموکرات در ماه آگوست به ادامه ،وان 42 رأی می داد، مسابقه 11 ساعته برای دادگاه ها ضروری نبود.




منبع: https://cis.org/Arthur/Tester-Man،-and-Sinema-Face-Blame-Any-PostTitle-42-Chaos