دسته‌ها
اخبار

به روز رسانی مهاجرت – 24 اکتبر 2022


سرفصل ها:

USCIS فرآیند جدیدی را برای ونزوئلایی ها اجرا می کند – خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده اجرای فرآیند جدیدی را برای ونزوئلایی ها در 18 اکتبر 2022 آغاز کرد. همانطور که قبلاً اعلام شد، فرآیند کاملاً آنلاین به افراد اجازه می دهد تا به صورت موردی برای «مجوز قبلی برای سفر به ایالات متحده» در نظر گرفته شوند. و در صورت دارا بودن شرایط خاص، خواهان آزادی مشروط موقت تا دو سال باشند.

DHS اتیوپی را به ،وان وضعیت حفاظت شده موقت تعیین می کند – تعیین 18 ماهه در تاریخ انتشار اعلامیه ثبت فدرال آتی، که دستورالعمل هایی را برای درخواست TPS و مجوز کار ارائه می دهد، مؤثر خواهد بود.

USCIS راهنمای بایگ، را برای دادخواست های CW-1 که به دنبال گسترش وضعیت هستند صادر می کند – خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده برخی از دادخواست های CW-1 را که به دنبال تمدید وضعیت کارگران موقت حاضر در جزایر مش، المنافع جزایر ماریانای شمالی هستند، به موقع در نظر خواهند گرفت، حتی اگر USCIS آنها را پس از دوره فعلی CW-1 کارگر دریافت کند. اعتبار دادخواست منقضی می شود

500 شرکت فورچون خواستار حفاظت از برنامه DACA، “Dreamers” هستند – چندین شرکت بزرگ ایالات متحده یک کمپین تبلیغاتی برای محافظت از برنامه Deferred Action for Child،od Arrivals راه اندازی کرده اند که بیش از 600000 ذینفع آن “Dreamers” نام دارند.

USCIS راهنمای استثناهای پزشکی برای ا،امات تابعیت برای متقاضیان دارای معلولیت را به روز می کند – تجدید نظر در فرم N-648 سوالات و زب، را که دیگر کاربرد عملی ندارند یا زائد هستند حذف می کند.

ائتلاف از دانشگاه کالیفرنیا می خواهد دانشجویان غیرمجاز را استخدام کند – ائتلافی از دانشجویان و دانش پژوهان حقوقی پیشنهاد داده اند که 10 پردیس دانشگاه کالیفرنیا دانشجویان غیرمجاز را استخدام کنند. آنها قو،ن مهاجرت فدرال را که استخدام افراد بدون مدرک توسط کارفرمایان ایالات متحده را ممنوع می کند، بر اساس تفسیر قانونی جدید توسط محققان قانون اساسی و مهاجرت که استدلال می کند که این قو،ن در مورد ایالت ها اعمال نمی شود، به چالش می کشند.

شرکت در اخبار

جزئیات:

بازگشت به بالا

USCIS فرآیند جدیدی را برای ونزوئلایی ها اجرا می کند

خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) اجرای فرآیند جدیدی را برای ونزوئلایی ها در 18 اکتبر 2022 آغاز کرد. همانطور که قبلاً اعلام شد، روند جدید یک راه “قانونی و ساده” را برای اتباع ونزوئلا که “خارج از ایالات متحده هستند و فاقد آن هستند” فراهم می کند. مدارک ورود ایالات متحده برای آمدن به ایالات متحده.

فرآیند کاملاً آنلاین به افراد این امکان را می‌دهد که در صورت داشتن حامی در ایالات متحده، «مجوز قبلی برای سفر به ایالات متحده و جستجوی یک دوره موقت آزادی مشروط تا دو سال» مورد بررسی قرار گیرند. حمایت مالی و سایر موارد را ارائه خواهد کرد. تحت بازرسی امنیتی و شفاف قرار بگیرید. سایر معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده کند. و اعمال مطلوب اختیار را تضمین می کند. USCIS گفت، افرادی که سعی در ورود به ایالات متحده بین بنادر ورودی دارند، مشمول بازگشت به مکزیک خواهند شد و متعاقباً واجد شرایط این فرآیند نیستند.

جزئیات:

بازگشت به بالا

DHS اتیوپی را به ،وان وضعیت حفاظت شده موقت تعیین می کند

و، امنیت داخلی کشور اتیوپی را به مدت 18 ماه به ،وان وضعیت حفاظت شده موقت (TPS) معرفی کرد. فقط افرادی که از 20 اکتبر 2022 به طور مداوم در ایالات متحده اقامت داشتند، واجد شرایط TPS خواهند بود.

این اولین نامگذاری TPS برای اتیوپی است. تعیین 18 ماهه در تاریخ انتشار اطلاعیه ثبت فدرال آتی، که دستورالعمل هایی را برای درخواست TPS و مجوز کار ارائه می دهد، موثر خواهد بود. متقاضیان TPS باید تمام شرایط واجد شرایط بودن را داشته باشند و تحت بررسی های امنیتی و پیشینه قرار بگیرند.

جزئیات:

بازگشت به بالا

USCIS راهنمای بایگ، را برای دادخواست های CW-1 که به دنبال گسترش وضعیت هستند صادر می کند

خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) در 18 اکتبر 2022 اعلام کرد که برخی از دادخواست های CW-1 را که به دنبال تمدید وضعیت کارگران موقت حاضر در جزایر مش، المنافع جزایر ماریانای شمالی (CNMI) هستند را بررسی می کند تا به موقع ثبت شود. حتی اگر USCIS آنها را پس از انقضای دوره فعلی اعتبار دادخواست CW-1 کارگر دریافت کند.

USCIS گفت که این مسکن محدود را برای رسیدگی به تأخیرهای فعلی پردازش گواهینامه موقت کار (TLC) در و، کار (DOL) ارائه می دهد. USCIS از اختیارات اختیاری خود استفاده می‌کند تا بایگ،‌های دیرهنگام دادخواست‌های CW-1 (دادخواست‌هایی که USCIS پس از انقضای وضعیت فعلی CW-1 دریافت می‌کند) توسط کارفرمایان در CNMI را توجیه کند، تنها در موارد زیر:

  • درخواست TLC حداقل 60 روز قبل از تاریخ شروع درخواست شده در DOL ثبت شده است.
  • در غیر این صورت این دادخواست به درستی ثبت شده و شامل یک TLC تایید شده است. و
  • USCIS دادخواست را حدا،ر 30 روز پس از تاریخ تأیید TLC یا تا 15 نوامبر 2022 دریافت می کند، هر کدام زودتر باشد.

اگر یک کارفرما درخواست تمدید را با رعایت این ا،امات ارائه کند، کارگر CW-1 می‌تواند با همان کارفرما به مدت حدا،ر 240 روز از زمان انقضای مدت اقامت مجاز، در انتظار رسیدگی به دادخواست (یا در این مورد) به کار خود با همان کارفرما ادامه دهد. یک دادخواست غیر ساده برای تمدید اقامت با تغییر کارفرما، تا زم، که USCIS در مورد دادخواست قضاوت کند).

جزئیات:

بازگشت به بالا

500 شرکت فورچون خواستار حفاظت از برنامه DACA، “Dreamers” هستند

چندین شرکت بزرگ ایالات متحده یک کمپین تبلیغاتی برای محافظت از برنامه Deferred Action for Child،od Arrivals (DACA) راه اندازی کرده اند که بیش از 600000 ذینفع آن “Dreamers” نام دارند. آنها در نامه ای سر،ه استدلال می کنند که “اگر کنگره نتواند در مورد موضوعی که از حمایت دو حزبی قوی مردم آمریکا برخوردار است، با بحران دیگری روبرو شود.” در نامه آمده است:

حکم اخیر دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده که DACA را غیرقانونی اعلام می کند، همه این افراد، خانواده های آنها و کارفرمایان آنها را در معرض خطر قرار می دهد. هر گیرنده DACA به زودی با تهدید از دست دادن مجوز کار و محافظت در برابر ا،اج مواجه خواهد شد، در حالی که مشاغل ما با تهدید از دست دادن کارمندان مهم روبرو هستند.

اگر صدها هزار کارگر بحر، از توانایی قانونی خود برای حمایت از خود و خانواده‌هایشان محروم شوند، کمبود کارگر برای ایالات متحده بدتر خواهد شد. این وضعیتی است که در حال حاضر در صورت قطعی شدن این حکم با آن مواجه هستیم و دلیل درخواست امروز ما نیز همین است.

با توجه به اینکه درخواست‌ها و تمدیدهای DACA به صورت متوالی اعطا می‌شد، پایان این برنامه به این م،ی است که ،ن زده می‌شود که هر ماه 22000 شغل به مدت دو سال از بین می‌رود. این تقریباً 1000 شغل در هر روز کاری از دست می‌دهد، در زم، که اقتصاد ایالات متحده در حال حاضر با کمبود قابل توجه نیروی کار مواجه است.

هنگامی که آ،ین مجوز کار دریافت کننده DACA منقضی شود، ایالات متحده بیش از 500000 شغل را از دست خواهد داد و اقتصاد ایالات متحده سالانه 11.7 میلیارد دلار یا تقریباً 1 میلیارد دلار در ماهانه دستمزد دریافت کنندگان DACA را از دست خواهد داد. (برای درک این موضوع، تنها در تگزاس، 400 کارمند بهداشت و درمان و 300 معلم هر ماه مجبور به ، شغل خود خواهند شد.)

امضاکنندگان نامه شامل آمازون، اپل، گوگل، متا، ام جی ام ریزورت، مایکروسافت، استاربا، و تارگت هستند. این آگهی ها در رو،مه های مختلف مختلف از جمله وال استریت ژورنال، دا، مورنینگ نیوز و شارلوت آبزرور در حال اجرا هستند.

این کمپین تبلیغاتی به دنبال تصمیم دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای حوزه پنجم است که این برنامه را غیرقانونی اعلام کرد اما به گیرندگان فعلی اجازه داد تا در طول بررسی دادگاه پایین‌تر وضعیت خود را حفظ کنند. به گفته ناظران، دادگاه بدوی احتمالا علیه DACA حکم خواهد کرد. اقدام بیشتر در کنگره نامشخص است.

جزئیات:

  • نامه به کنگره، ائتلاف برای رویای آمریکایی، 20 اکتبر 2022.
  • NBC News، 20 اکتبر 2022، «با DACA در پشتیب، از زندگی، مایکروسافت، اپل و دیگر شرکت‌های بزرگ آمریکایی کمپین تبلیغاتی را برای محافظت از «رویاپردازان» راه‌اندازی ،د.
  • NBC News، 14 اکتبر 2022، “قاضی فدرال به طور موقت به حفاظت های DACA اجازه می دهد تا ادامه یابد.”

بازگشت به بالا

USCIS راهنمای استثناهای پزشکی برای ا،امات تابعیت برای متقاضیان دارای معلولیت را به روز می کند

خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) در 19 اکتبر 2022 اعلام کرد که دستورالعمل خط مشی خود را برای شفاف سازی و مطابقت با تجدید نظر در فرم N-648، گواهی پزشکی برای استثناهای معلولیت به روز کرده است.

متقاضیان تابعیت با ناتو، جسمی یا رشدی یا اختلال ذهنی که آنها را از انجام ا،امات آزمون زبان ،یسی و مدنی برای تابعیت منع می‌کند، می‌توانند فرم N-648 را برای درخواست استثنا از این شرایط ارسال کنند. فرم باید توسط یک متخصص پزشکی تکمیل و تایید شود.

بر اساس نظرات عمومی، USCIS گفت، تجدید نظر در فرم N-648 سوالات و زب، را که دیگر کاربرد عملی ندارند یا زائد هستند حذف می کند. قابل توجه ترین تغییرات شامل حذف سؤالات در مورد اینکه چگونه هر ناتو، مرتبط بر عملکردهای خاص زندگی روزمره متقاضی، از جمله توانایی کار یا رفتن به مدرسه تأثیر می گذارد، می باشد. بازنگری ها همچنین تاریخ تشخیص، شرح شدت هر ناتو، و اینکه آیا متخصص پزشکی گواهی از قبل رابطه ای با متقاضی دارد را حذف می کند. علاوه بر این، USCIS گفت، تجدید نظرها به متخصص پزشکی این امکان را می دهد که نیاز متقاضی را برای چشم پوشی از سوگند نشان دهد، در نتیجه نیاز به اسناد پزشکی جداگانه را از بین می برد. خط مشی به روز شده همچنین راهنمایی برای معاینات پزشکی از راه دور ارائه می دهد و به USCIS اجازه می دهد تا فرم N-648 متقاضی را پس از ثبت فرم N-400، درخواست تابعیت، بپذیرد.

جزئیات:

بازگشت به بالا

ائتلاف از دانشگاه کالیفرنیا می خواهد دانشجویان غیرمجاز را استخدام کند

ائتلافی از دانشجویان و دانش پژوهان حقوقی پیشنهاد داده اند که 10 پردیس دانشگاه کالیفرنیا دانشجویان غیرمجاز را استخدام کنند. آنها قو،ن مهاجرت فدرال را که استخدام افراد بدون مدرک توسط کارفرمایان ایالات متحده را ممنوع می کند، بر اساس تفسیر قانونی جدید توسط محققان قانون اساسی و مهاجرت که استدلال می کند که این قو،ن در مورد ایالت ها اعمال نمی شود، به چالش می کشند. سیستم دانشگاه کالیفرنیا سومین کارفرمای بزرگ در ایالت کالیفرنیا است، بنابراین هر تصمیمی تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

امضا نامه ای که جنبه های حقوقی این پیشنهاد را مشخص می کند، می گوید:

[T]استدلال اصلی او به شرح زیر است. ممنوعیت فدرال برای استخدام افراد غیرقانونی به ،وان یک موضوع کلی در قانون اصلاح و کنترل مهاجرت در سال 1986 یا IRCA، به ویژه 8 USC § 1324a تدوین شده است. بر اساس قو،ن حاکم بر دیوان عالی ایالات متحده، اگر یک قانون فدرال به صراحت ایالت ها را ذکر نکرده باشد، آن قانون فدرال نهادهای ،تی ایالتی را م،م نمی کند. هیچ چیزی در 8 USC § 1324a به طور صریح به نهادهای ،تی ایالتی متصل یا حتی اشاره ای نمی کند.

به گفته ناظران، اجرای برنامه احتمالاً منجر به شکایت، جریمه و عقب‌نشینی سیاسی می‌شود، به‌ویژه با توجه به برنامه «اقدام معوق برای ورود کودکان» که ظاهراً در مرحله نهایی قرار دارد.

جزئیات:

  • «دانشجویان، محققین حقوقی، دانشگاه‌های کالیفرنیا را برای استخدام دانشجویان غیرمجاز تحت فشار قرار می‌دهند»، نیویورک تایمز، 19 اکتبر 2022،
  • «رهبران دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا بدون مدرک، اساتید دانشگاه CILP و مرکز کار، کمپین پیشگامانه ای را برای دسترسی برابر به فرصت های شغلی راه اندازی ،د،» 20 اکتبر 2022،
  • نامه ثبت نام کمپین “فرصت برای همه”، مرکز UCLA برای قانون و سیاست مهاجرت، 7 سپتامبر 2022،
  • نامه به مایکل وی. دریک، رئیس دانشگاه کالیفرنیا، اکتبر 2022،

بازگشت به بالا

شرکت در اخبار

کوروش مهتا یک سخنران دعوت شده در کنفرانس AILA H-1B 2022 و پخش اینترنتی در ک،ادو اسپرینگز، CO، در 22 اکتبر 2022 بود که در آن در دو پنل – نمایندگی دوگانه اخلاقی در پرونده‌های مبتنی بر استخدام و مق، با شرایط جدید در تأیید پس از دادخواست صحبت کرد. لینک برنامه در این آدرس موجود است https://agora.aila.org/store/،ucts/view/h-1b-conference-and-webcast.

بازگشت به بالا


منبع: https://cyrusmehta.com/blog/2022/10/24/immigration-update-october-24-2022/