دسته‌ها
اخبار

برندگان قرعه کشی ویزای تنوع مشخص شدند


متقاضی، که بین 5 اکتبر 2022 و 8 نوامبر 2022 در قرعه کشی ویزای تنوع DV-2024 شرکت کرده اند، اکنون می توانند از شماره تاییدیه خود برای بررسی انتخاب شدن (از 6 می 2023) از طریق وب سایت اداره امور کنسولی استفاده کنند.

برای بررسی اینکه آیا برنده شده اید به اطلاعات زیر نیاز دارید

  • شماره تأیید یا کدی که هنگام درخواست دریافت کردید
  • اسامی درج شده در فرم ثبت نام
  • سال تولد (همه 4 رقمی)
  • کد احراز هویت نشان داده شده توسط وب سایت

پیشینه قرعه کشی ویزای تنوع

در مجموع، 55000 ویزای تنوع برای سال مالی 2024 تخصیص داده شد. افرادی از کشورهایی که نرخ مهاجرت به ایالات متحده از لحاظ تاریخی پایین است و در قرعه کشی انتخاب شده اند، می توانند برای ویزا درخواست دهند.

برای بررسی اینکه آیا اتباع خارجی انتخاب شده‌اند، باید شماره تأییدیه منحصربه‌فرد خود را که از ثبت نام ورود DV-2024 ذخیره شده است، از طریق دکمه آبی با ،وان «بررسی وضعیت»، پیرو دستورالعمل‌های رسمی برنامه ویزای مهاجرت تنوع 2024 وارد کنند.

در صورت انتخاب، متقاضیان به صفحه تایید با دستورالعمل های اضافی، مانند جزئیات مربوط به هزینه های مربوط به مهاجرت به ایالات متحده هدایت می شوند.

آیا چیزی از طریق ایمیل دریافت خواهم کرد؟

و، امور خارجه نامه های اعلان ارسال نمی کند و به افراد منتخب از طریق ایمیل اطلاع نمی دهد و لیست برندگان توسط کنسولگری ها و سفارتخانه های ایالات متحده ارائه نخواهد شد. اگر ایمیلی دریافت کرده‌اید که به شما اطلاع می‌دهد در قرعه‌کشی ویزای گوناگونی به شما اطلاع می‌دهد، بسیار محتاط باشید. کلاهبرداران برای ارسال چنین ایمیل‌هایی و درخواست پول از افراد ناآگاه شناخته شده‌اند. برای بررسی اینکه آیا واقعاً انتخاب شده اید، فقط از پورتال رسمی و، امور خارجه استفاده کنید.

اگرچه 55000 گرین کارت در دسترس است، اما همه افرادی که به ،وان منتخب انتخاب می شوند، واجد شرایط دریافت ویزای مهاجرت نیستند یا قادر به انجام مراحل لازم برای دریافت آن نیستند. بنابراین، انتخاب شدن به‌صورت تصادفی به‌،وان منتخب، به فرد اطمینان نمی‌دهد که ویزا دریافت کند یا بتواند درخواست بدهد یا برای مصاحبه برنامه ریزی کند. این به سادگی نشان می دهد که آنها ممکن است واجد شرایط درخواست ویزای تنوع باشند.

مراحل درخواست ویزا

اگر در قرعه کشی انتخاب شده اید، واجد شرایط درخواست برای لاتاری از 1 اکتبر 2023 تا 30 سپتامبر 2024 هستید. اگر قابل قبول تلقی می شوید، باید فرم DS-260 را ارسال کنید، و سپس به صورت حضوری ارسال کنید. مصاحبه کنسولی هنگام شرکت در مصاحبه مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • اطلاعات قرار ملاقات از سایت بررسی وضعیت شرکت کنندگان
  • DS-260 صفحه تایید
  • پاسپورت معتبر (شش ماه بیشتر از روز ورود در نظر گرفته شده)
  • رونوشت مصدق اسناد مدنی یا رونوشت مصدق

نحوه تنظیم وضعیت تحت برنامه DV

اگر قبلاً در ایالات متحده زندگی می کنید، می تو،د روند تنظیم وضعیت را طی کنید. برای تنظیم وضعیت خود باید موارد زیر را ثابت کنید:

افرادی که انتخاب شده اند باید برای تنظیم وضعیت خود به اقامت دائم به USCIS درخواست دهند و مطمئن شوند که USCIS می تواند اقدامات لازم را انجام دهد، از جمله رسیدگی به درخواست های خارج از کشور برای همسران یا فرزندان زیر 21 سال، قبل از 30 سپتامبر 2024. پس از این تاریخ، آنها واجد شرایط بودن برای برنامه DV-2024 منقضی می شود.

برای شروع فرآیند اخذ گرین کارت تحت برنامه ویزای تنوع، برگزیدگان این گروه باید ابتدا فرم I-485، درخواست ثبت اقامت دائم یا تنظیم وضعیت را به همراه هرگونه مدرک پشتیب، ارسال کنند.

همه برگزیدگان، از جمله اعضای خانواده‌شان، باید ویزای خود را قبل از 30 سپتامبر 2024 دریافت کنند. اگرچه ا،ر برگزیدگان برنامه ویزای تنوع در یک کشور خارجی زندگی می‌کنند، برخی از اتباع خارجی انتخاب شده ممکن است در حال حاضر تحت یک وضعیت قانونی غیرمهاجر در ایالات متحده زندگی کنند.


منبع: https://www.immi-usa.com/diversity-visa-lottery-winners-announced/