دسته‌ها
اخبار

بررسی وضعیت پرونده USCIS و زمان پردازش [2022]


شما فرم ها را پر کرده اید، هزینه ها را پرداخت کرده اید، شماره رسید USCIS خود را دارید و اکنون بازی انتظار آغاز می شود. با عقب ماندگی ها، وقفه های ،تی و تغییر سیاست ها، انتظار می تواند استرس زا باشد، اما بهترین راه برای کمک به کاهش استرس، بررسی وضعیت پرونده USCIS است. بررسی زمان‌های پردازش USCIS برای دیدن مدت زم، که پرونده‌های خاص در سال 2022 طول می‌کشد و برای کمک به پیش‌بینی اینکه دادخواست شما حتی قبل از ارسال درخواست چقدر طول می‌کشد، استفاده می‌شود.

با راه های بسیار زیادی برای بررسی وضعیت پرونده USCIS، ضروری است که بد،د چگونه وضعیت خود را به طور دقیق تأیید کنید تا از سردرگمی و استرس بیشتر جلوگیری کنید.

بررسی آنلاین وضعیت پرونده USCIS

ساده ترین راه برای بررسی وضعیت پرونده USCIS آنلاین است. هنگامی که I-797 خود را دریافت کردید، می تو،د وضعیت خود را با استفاده از مراحل زیر بررسی کنید.

  1. بازدید کنید ابزار آنلاین وضعیت پرونده USCIS
  2. شماره رسید 13 رقمی USCIS را وارد کنید
    1. شماره را بدون خط تیره وارد کنید
  3. روی دکمه “بررسی وضعیت” کلیک کنید

بررسی وضعیت کیس uscis

در صورت وارد ، صحیح، صفحه زیر وضعیت پرونده شما را نشان می دهد.

بررسی وضعیت USCIS 2.png

I-797 شما شماره رسید USCIS و سایر اطلاعات مهم را بیان می کند که به شما کمک می کند وضعیت پرونده خود را بد،د و با چه ،ی تماس بگیرید. شماره رسید شما در گوشه سمت چپ بالای I-797 شما قرار دارد.

بررسی وضعیت پرونده USCIS
در این مثال I-797A، می تو،د شماره رسید USCIS را در بالا سمت چپ پیدا کنید. دفتر کار یا مرکز خدمات USCIS مربوطه در پایین فرم خواهد بود.

درک شماره دریافت USCIS

هر حرف یا عدد در شماره رسید USCIS شما یک شناسه خاص است که درک آن برای شما مفید است. به ،وان مثال، برای درک اجزای مختلف، اجازه دهید یک شماره رسید جعلی ایجاد کنیم SRC-20-013-12345.

سه حرف اول شماره، دفتر کار یا مرکز خدمات USCIS مربوطه را برای پرونده شما مشخص می کند. کدها به شرح زیر است:

  • EAC یا VSC: مرکز خدمات ورمونت
  • LIN یا NSC: مرکز خدمات نبراسکا
  • SRC یا TSC: مرکز خدمات تگزاس
  • WAC یا CSC: مرکز خدمات کالیفرنیا
  • NBC: مرکز منافع ملی
  • MSC: مرکز خدمات میسوری
  • IOE: سیستم مهاجرت الکترونیکی USCIS
  • YSC: مرکز خدمات پوتوماک

پرونده ما از طریق مرکز خدمات تگزاس در شماره رسید نمونه ما می رود.

فاصله شما تا یک مرکز خدمات همیشه تعیین نمی کند که پرونده شما به کجا ختم شود. درعوض، عامل تعیین کننده نوع پرونده شما است مرکز خدماتی که فرم های مربوطه را پردازش می کند. به ،وان مثال، اگر در ورمونت زندگی می کنید، اما درخواست شما برای ویزای E-2 است، پرونده شما از طریق مرکز خدمات کالیفرنیا بررسی می شود.

دو رقم بعد از سه حرف نشان می دهد که سال مالی USCIS پرونده شما را باز کرده است. در مثال ما، پرونده خود را در سال مالی 2022 باز کردیم. بنابراین، سال مالی از اول اکتبر تا 30 سپتامبر سال بعد ادامه دارد.

سه رقم زیر نشان دهنده روز کاری رایانه است که USCIS پرونده ما را در سال مالی باز کرد. در مثال ما، پرونده خود را در سیزدهمین روز کاری کامپیوتر سال مالی باز کردیم.

پنج رقم آ، شماره پرونده منحصر به فرد شما است. در مثال ما، شماره مورد منحصر به فرد ما 123245 است.

بررسی وضعیت پرونده خود در تلفن

برای بررسی وضعیت کیس USCIS از طریق تلفن، به شماره رسید خود نیاز دارید.

برای تأیید وضعیت خود از طریق تلفن، باید تماس بگیرید 1-800-375-5283. وقتی تماس می‌گیرید، می‌شنوید که اپراتور می‌پرسد آیا می‌خواهید به زبان اسپ،ایی ادامه دهید. اگر می خواهید به زبان اسپ،ایی ادامه دهید، باید 2 را فشار دهید. اگر می خواهید به زبان ،یسی ادامه دهید، در خط بم،د.

پس از آن، سیستم خودکار به شما اطلاع می دهد که حجم تماس بالا است و توصیه می کند از وب سایت بازدید کنید تا ببینید آیا USCIS می تواند با ابزارهای خود به سؤال شما پاسخ دهد یا خیر. پس از اسکریپت، سیستم به شما اطلاع می‌دهد که جملات کامل را می‌فهمد و از شما می‌خواهد که آنچه را که نیاز دارید را شرح دهید. برای مثال، می‌تو،د بگویید «وضعیت را بررسی کنید» و سپس از شما شماره رسیدتان را می‌خواهد. می تو،د شماره رسید خود را بگویید یا با استفاده از صفحه کلید آن را وارد کنید. سیستم برای تایید شماره را برای شما تکرار می کند و سپس وضعیت پرونده شما را به شما می گوید. اگر می‌خواهید با یک نماینده صحبت کنید، تقریبا غیرممکن است زیرا با چند بار فشار دادن “0” یا هر کلید دیگری شما را به یک نماینده نمی‌رساند.

اگر سؤال خاصی دارید، بهتر است از وکیل مهاجرت خود بپرسید زیرا احتمالاً آنها می توانند سریعتر اطلاعات شما را دریافت کنند.

از سال 2018، USCIS دیگر ایمیل هایی که در مورد وضعیت پرونده استعلام می کنند نمی پذیرد. با این حال، یک راه عالی برای دریافت به روز رس، در مورد پرونده شما این است که یک حساب آنلاین راه اندازی کنید با USCIS، که در آن شما به روز رس، در مورد تمام موارد خود را دریافت خواهید کرد.

مرور زمان پردازش USCIS

اگر می‌خواهید ببینید که USCIS چقدر طول می‌کشد تا پرونده‌های خاصی را پردازش کند، به آنها مراجعه کنید صفحه زمان پردازش. اگر قبل از ارسال اطلاعات خود به زمان‌های پردازش نگاه می‌کنید، همچنان می‌تو،د به زمان‌های پردازش هر مرکز خدمات نگاهی بیندازید تا از مدت زم، که احتمالاً برای پردازش پرونده صبر خواهید کرد، ایده بگیرید.

ابتدا فرم مربوط به پرونده خود را از منوی کشویی انتخاب کنید.

زمان پردازش USCIS
در صفحه USCIS Processing Times، می تو،د حدا،ر 40 فرم USCIS را برای بررسی انتخاب کنید.

پس از انتخاب فرم، ابزار به شما امکان می دهد مرکز خدمات خود را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که سه حرف اول شماره رسید خود را بررسی کنید تا ببینید کدام مرکز خدمات پرونده شما را پردازش می کند.

زمان پردازش USCIS
ما فرم I-130، درخواست برای خویشاوندان بیگانه را در این مثال انتخاب کرده ایم. سپس توانستیم از بین پنج مرکز خدمات USCIS یکی را انتخاب کنیم.

مراکز خدمات موجود یا دفاتر صحرایی به فرم انتخابی شما بستگی دارد زیرا همه مراکز خدمات همه فرم ها را پردازش نمی کنند. برای برخی از فرم‌ها، ممکن است فقط یک یا دو گزینه ببینید. به ،وان مثال، تنها گزینه برای فرم I-526، درخواست مهاجر توسط سرمایه گذار خارجی، دفتر برنامه سرمایه گذار مهاجر است.

پس از انتخاب دفتر، ابزار زمان های پردازش را به شما نشان می دهد.

زمان پردازش USCIS
USCIS Processing Times برای فرم I-130 در مرکز خدمات کالیفرنیا از آوریل 2022.

برای مثال بالا، ما زمان پردازش USCIS I-130 را در مرکز خدمات کالیفرنیا بررسی می کنیم. همانطور که می بینید، زمان ها در مورد اینکه کدام یک از اقوام اسپانسر می شوید متفاوت است. از آوریل 2022، در صورتی که USCIS فرم را در تاریخ 1 نوامبر 2019 یا پس از آن دریافت کرده باشد، زمان پردازش برای دارنده گرین کارت حامی همسر یا فرزند زیر 21 سال بین 23 تا 30 ماه است. همه زمان‌ها ،نی هستند.

صفحه USCIS Processing Times یک بار در ماه به روز می شود.

چگونه یک استعلام در مورد پرونده خود ارسال کنید

اگر می‌خواهید درخواست دیگری را به USCIS ارسال کنید، می‌تو،د این کار را با استفاده از ابزار درخواست الکترونیکی.

با استفاده از این ابزار، فقط می تو،د سوالات زیر را انجام دهید:

  1. زمان پردازش پرونده بیشتر از زمان معمول است
  2. اطلاعیه ای از طریق پست دریافت نکردم
  3. کارتی از طریق پست دریافت نکردم
  4. مدارک را از طریق پست دریافت ن،د

هنگام ارسال این درخواست‌ها به صورت آنلاین، باید اطلاعاتی از جمله آدرس ایمیل، شماره رسید USCIS، نوع دادخواست و تاریخ ثبت دادخواست خود و سایر جزئیات را ارائه دهید.

مراکز پردازش USCIS

در زیر فهرستی از مراکز پردازش کنونی USCIS و فرم‌هایی که هر فرآیند انجام می‌شود، آمده است.

مراکز و فرم های پردازش USCIS

مراکز پردازش USCIS و فرم های I-129

مرکز منافع ملی

مرکز ملی مزایای یک مرکز پردازش خدمات رسمی نیست و یک دفتر صحرایی محسوب می شود. با این حال، هنوز تعداد زیادی فرم را پردازش می کند. می‌تو،د زمان‌های پردازش مزایای ملی را از طریق همان فرآیندی که مراکز فرآیند خدمات ارائه می‌کنند، بیابید.


منبع: https://www.immi-usa.com/checking-uscis-case-status-and-processing-times/