دسته‌ها
اخبار

بازداشت پناهجویان توسط دولت ایالات متحده قوانین بین المللی حقوق بشر را زیر پا می گذارد


به ،وان بخشی از تلاش‌های ما برای تقویت مجله حقوقی AILA، نویسندگان کورتیس FJ Doebbler و Elisa Fornalé بینش‌هایی را از مقاله اخیر خود که در نسخه نوامبر 2022 مجله حقوقی AILA منتشر شد، به اشتراک گذاشتند.حقوق بین الملل حقوق بشر و بازداشت پناهجویانکه در آن آنها بر روی عملکرد ایالات متحده در بازداشت پناهجویان و تعهدات بین المللی مربوط به حقوق بشر تمرکز ،د.

مهاجرت ،وماً به امور بین‌الملل و قو،ن بین‌المللی مربوط می‌شود، با این حال وکلای مهاجرت اغلب تلاش‌های خود را برای مشتریان خود به قو،ن ایالات متحده محدود می‌کنند – قو،ن داخلی، مقررات و قانون اساسی ما. این قو،ن برخی از حمایت های مهم را ارائه می کنند و اولین خط توجه برای وکلای غیر شهروندی و همچنین نهادهای اداری و قضایی است که در مورد مسائل مهاجرت در ایالات متحده تصمیم می گیرند. با این حال، آنها آ،ین خط حمایت از حقوق غیرشهروندان نیستند. همچنین حقوق بین الملل، به ویژه حقوق بین الملل حقوق بشر، و در برخی موارد مک،سم هایی وجود دارد که آن قانون را تفسیر و اعمال می کند.

در این مقاله، ما به چگونگی عملکرد ،ت ایالات متحده در بازداشت افراد غیرشهروندی در برابر برخی از اساسی ترین قو،ن حقوق بین الملل حقوق بشر نگاه کردیم. ما مجموعه قو،نی را بررسی کردیم که ،ت ایالات متحده داوطلبانه متعهد به رعایت آن شده است. مجموعه‌ای از قو،ن که اغلب در توافق‌های رسمی بین ،ت‌ها که از طرف مردم آن‌ها منعقد شده‌اند، روی کاغذ نوشته می‌شود. ما روی برخی از توافق‌های اصلی که ،ت ایالات متحده امضا کرده است، از جمله میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و منشور سازمان کشورهای آمریکایی تمرکز کردیم. هر دو دارای حقوق بشری هستند که باید برای افراد غیرشهروندی که به دلایلی از بقای صرف تا تلاش برای تلاش در محیطی که کمتر از جایی که می‌آیند سخت‌تر است، از آن برخوردار شوند.

میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی ممنوعیت هایی را علیه شکنجه، مجازات یا رفتار ظالمانه، غیرانس، و تحقیرآمیز ارائه می کند و حق دادرسی عادلانه و بی طرفانه را برای همه شهروندان و غیرشهروندان به طور ی،ان فراهم می کند. در حالی که ممکن است به نظر برسد که این حقوق منطبق بر متمم های پنجم و هشتم قانون اساسی ایالات متحده است، قو،ن بین المللی فراتر می رود. برای مثال، نه تنها شکنجه توسط قو،ن بین المللی حقوق بشر ممنوع است، بلکه رفتار یا مجازات ظالمانه، غیرانس، یا تحقیرآمیز نیز هست. و در حالی که دیوان عالی ایالات متحده در Shaughnessy v. United States سابق rel. مزه ای, 345 US 206, 212 (1953)، بر این باور است که حقوق بین المللی ورود افراد غیرشهروندی را می توان در صورت صلاحدید کنگره محدود کرد، قو،ن بین المللی که با مشورت و موافقت سنای همین کنگره تصویب شده است. که حقوق مربوط به دادرسی باید از اندازه کافی برخوردار باشد تا بتواند یک تصمیم عادلانه در مورد ادعاهای مهاجرت افراد غیرشهروندی را تضمین کند. این حقوق در حقوق بین‌الملل عرفی نیز تثبیت شده است – حقوقی که با رضایت ا،ریت ،ت‌ها در جامعه بین‌الملل ایجاد می‌شود، یا حداقل بیشترین تأثیر را دارند – که مانند معاهدات بخشی از حقوق ایالات متحده است.

به طور خلاصه، ایالات متحده گاهی اوقات با قو،ن بین المللی موافقت کرده است که فراتر از حمایت های داخلی است. به این ترتیب وکلای مهاجرت که به نمایندگی از موکلان خود نمایندگی می کنند، باید در نظر داشته باشند که پرونده های مشتریان خود را در مجامع بین المللی در زم، که تلاش های داخلی برای تضمین حقوق ش،ت می خورد، در نظر بگیرند. در مورد ایالات متحده، این اشکال ممکن است شامل نهادهای بین‌المللی حقوق بشر سیستم سازمان ملل متحد و کمیسیون بین‌آمریکایی حقوق بشر و همچنین پرونده‌های بالقوه علیه مقامات ایالات متحده باشد که قبل از آن آسیب قابل توجهی به جمعیت زیادی از غیرشهروندان وارد می‌کنند. دادگاه کیفری بین المللی

*****

اعضای AILA، فراموش نکنید که به شما دسترسی داشته باشید نسخه دیجیتالی رایگان مجله حقوقی آیلا در aila.org

عضو AILA نیستید، اما علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید؟ لطفا به اطلاعات اعضای ما در اینجا دسترسی داشته باشید.


منبع: https://thinkimmigration.org/blog/2022/12/13/u-s-government-detention-of-asylum-seekers-flouts-international-human-rights-law/