دسته‌ها
اخبار

استان مرزی وضعیت اضطراری اعلام کرد


شهرستان یوما، آریز، وضعیت فوق العاده اعلام کرد هفته گذشته، تا حدی بر اساس دلایل بهداشتی و تا حدی به دلیل آنچه که اعلامیه اضطراری به ،وان “تعداد فزاینده پناهجویان و مهاجر، که از مکزیک وارد شهرستان یوما می شوند” توصیف کرد. و سپس، اوضاع بدتر شد، زیرا شهردار داگ نیکو، این هفته اعلام کرد که مهاجران خواهند بود در خیابان ها رها شد در جامعه برای اولین بار از سال 2020. علاوه بر این، سیاست های مرزی همیشه بد بایدن اکنون حامیان کلیدی چپ را نیز از دست داده است.

بخش یوما وجود دارد 9 بخش مرزب، در امتداد مرز ج، غربی، از بخش دره ریو گراند در خلیج مکزیک در غرب تا بخش سن دیگو در اقیانوس آرام.

این بخش یوما از خط شهرستان یوما-پیما در آریزونا (در شرق) تا تپه های شنی امپراتوری در کالیفرنیا (به سمت غرب) امتداد دارد، و همه گفته می شود، کمتر از 800 نماینده دارای صلاحیت بیش از 126 مایل مرز است که در امتداد رودخانه ک،ادو و از طریق صحرای سونوران می گذرد.

اوضاع در همه جا در امتداد مرز ج، غربی بد است، اما به ویژه در بخش یوما وخیم است. همانطور که ماموران در آن سوی مرز شاهد دستگیری ها بودند بیش از پنج برابر افزایش یابد بین سال مالی 2020 و سال مالی 2022 (از کمی بیش از 400000 به بیش از 2.2 میلیون)، میزان ،ره در بخش یوما در سال مالی گذشته 34 برابر نسبت به سال مالی 2020 (از کمی بیش از 8800 به نزدیک به 311000) بوده است.

بخش یوما نمونه ای از ش،ت های مرزی ،ت بایدن از چند جهت است. به لطف حصارکشی مرزی که تقریباً در امتداد کل بخش اجرا می شود – که توسط قانون حصار ایمن در سال 2006 که سناتور آن زمان مجوز داده بود. جو بایدن (D-Del.) به آن رای داد – اوضاع در یوما آنقدر آرام شد که الین دوک، وزیر وقت DHS، در مورد آن سخن گفت. 2017:

اگرچه هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد، اما امروزه مرز در بخش یوما به دلیل این سرمایه گذاری امن تر است. حتی تحت استانداردهای اجرای ضعیف، نگر،‌ها در سال مالی 2016 تقریباً یک دهم نسبت به سال مالی 2005 بود – و در مسیر کاهش حتی در سال جاری قرار دارند. جرم و جنایت در منطقه یوما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و قاچاقچیان اکنون به دنبال مناطق کمتر دشوار مرز برای عبور می گردند – اغلب مناطق بدون حصار.

دوک عاقلانه بود که از مشاوره آبراهام لینکلن استفاده کند اشاره شد“مرغ از همه موجودات حیو، عاقل تر است، زیرا تا زم، که تخم گذاشته نشود، هرگز قافله نمی کند.”

بایدن مقصر است وقتی صحبت از این موضوع شد، بایدن زم، تخم گذاشت که به سرعت سیاست‌های مرزی اجرا شده توسط دونالد ترامپ را که امنیت عملیاتی اندکی را به مرزهای ج، غربی آورده بود، تغییر داد و سپس – در گسست با هر رئیس‌جمهوری قبلی – حتی بهانه (چه برسد به سیاست) را رها کرد. جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع خارجی به ایالات متحده

دو عامل بازدارنده اصلی برای ورود غیرقانونی به ایالات متحده وجود دارد: (1) بازداشت، که کنگره در مورد همه مهاجران غیرقانونی متوقف شده در مرزها را اجباری کرده است. و (2) پیگرد قانونی برای “ورود در زمان یا مکان نامن،”.

پیگرد قانونی مهاجران به دلیل ورود غیرقانونی تحت ،ت بایدن به شدت کاهش یافته است، و در مورد بازداشت، بایدن در واقع از کنگره درخواست کرده است که در سال مالی 2023 حدود 20 درصد تخت های بازداشت کمتری نسبت به سال گذشته دریافت کرده بود، حتی با افزایش ورود غیرقانونی.

همکار من مارک کریکوریان توضیح داده است که رئیس‌جمهور و مشاورانش «ایده جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی» را رد کرده‌اند زیرا:

[T]هی بر این باورند که کنترل های مهاجرت از نظر اخلاقی اشتباه است. آنها معتقدند که مردم آمریکا به سادگی حق ندارند ،ی را بیرون نگه دارند. و اگر قانون مهاجرت آنها را م،م به انجام این کار کند – همانطور که واضح است – آنها تمام تلاش خود را برای دور زدن و نادیده گرفتن قانون انجام می دهند.

به عبارت دیگر، ،ت بایدن قانون مهاجرت و ملیت را معادل جیم کرو می‌داند و تضعیف آن معادل قهرمانانه اسکورت دانش‌آموزان سیاه‌پوست به مدارس بی‌تقصیر است.

در هر صورت، لغو سیاست‌های مرزی ترامپ توسط ،ت و رد بازدارندگی به‌،وان یک استراتژی مرزی، دلایلی است که عوامل گشت مرزی در مرز ج، غربی رکوردهای سالانه جدیدی را برای دستگیری در سال مالی 2021 و سال مالی 2022 ثبت کرده‌اند.

چرا یوما؟ بنابراین، چرا بین سال مالی 2020 و سال مالی 2022، ،ره ها در یوما 3300 درصد افزایش یافت، زیرا نگر، ها در سراسر مرز ج، غربی «فقط» حدود 450 درصد افزایش یافت؟ دلایل متعدد.

اول، حصار مرزی در آن بخش هنوز به طور کامل تکمیل نشده بود که جو بایدن روی کار آمد، و یکی از اولین اقدامات او به ،وان رئیس جمهور این بود که تمام کارهای زیرساختی مرزی – از جمله حصارکشی – را “م،” کرد.

یکی از ،اصر کلیدی ناتمام سیستم حصار بخش یوما، مجموعه ای از شکاف ها در امتداد رودخانه ک،ادو به طور مستقیم در مجاورت مرز بود، در محلی که رودخانه مرزی توسط سد مورلوس تقاطع یافته است – که در مجموع به ،وان “شکاف یوما” شناخته می شود.

عبور از سد نسبتا آسان است و در فوریهوقتی به یوما رفتم و از شکاف بازدید کردم، گزارش شد که روزانه 1000 مهاجر به طور غیرقانونی از آن ،مت های ناتمام حصار مرزی وارد می شوند.

عبور از Yuma Gap چقدر آسان است؟ یک سناتور جمهوری خواه که از ژوئن گزارش داد که او مهاجری را دیده که لباس مدل ورساچه به تن داشت و به او گفته شد که مهاجران زیادی با بارهای چمد، وارد می‌شوند که گشت مرزی مجبور شد برای مقداری که می‌توانند با وسایل نقلیه حمل کنند، محدودیت وزنی تعیین کند.

دوم، یوما امن است. بر 20 دسامبریک خبرگزاری محلی به نقل از “ادواردو” از لیما، پرو، که دلیل عبور خود را به یوما توضیح داد: “در نظرات خبر دیدم که امن ترین مکان برای عبور کجاست. من مکیکالی را پیدا کردم و تصمیم گرفتم از آنجا عبور کنم زیرا آرام است و خیلی خطرناک نیست.

این، و سهولت پرواز به مکزی،یتی، ترانزیت به مکزیکای (همانطور که ادواردو انجام داد)، و سپس یک ساعت سفر به یوما احتمالاً دلیلی است که مهاجران از 115 کشور در سراسر جهان تنها امسال به آن شهر در گوشه ج، غربی آریزونا رفته اند.

گفته می شود، ترافیک عوارض خود را بر یوما وارد کرده است. فقط یک بیمارستان منطقه ای در یوما وجود دارد و قبلاً هم همینطور بود زور زدن تحت فشار جریان مهاجر، حتی قبل از آنچه که اعلامیه اضطراری شهرستان یوما به ،وان «تهدید سه گانه» COVID-19، ویروس سنسیتیال تنفسی و آنفولانزا توصیف می کند، به این منطقه برسد.

شهردار نیکو، شکایت کرد اکتبر این شهر “۲۰ میلیون دلار هزینه پرداخت نشده در ارتباط مستقیم با مراقبت های بهداشتی برای مهاجران در حین ورود آنها داشته است – و این فقط در شش ماه گذشته”.

،وان پست 42. پس چرا گشت مرزی اکنون مهاجران را در خیابان های یوما رها می کند؟

دستورات CDC برای ا،اج افراد غیرقانونی، که بر اساس ،وان 42 قانون ایالات متحده از مارس 2020 در پاسخ به همه گیری کووید-19 صادر شد، تنها سیاست شبه مرزی اجرا شده در دوران ،ت ترامپ بود که بایدن حفظ آن را من، دانست.

به همین دلیل، “Title 42” نقش بزرگی در حفظ هر گونه ظاهر امنیتی مرزی ایفا کرده است.

این دستورات CDC – که بایدن در ماه مه قبل از اینکه این اقدام توسط یک قاضی فدرال در لوئیزیانا مسدود شود، به پایان برسد – در هر زمان منقضی می‌شوند (یا نه، بسته به شکایتی که در حال حاضر در دادگاه عالی در حال بررسی است).

DHS هشدار می دهد که تا 18000 مهاجر در روز احتمالاً پس از انقضای ،وان 42 تلاش می کنند وارد ایالات متحده شوند.

مهاجران در حال حاضر در سمت مرز مکزیک جمع شده اند و منتظر این هستند که این اتفاق بیفتد و بسیاری از آنها اسلحه را پریده و به سمت یوما رفته اند. تعداد زیادی وجود دارد که مطبوعات محلی دارند گزارش شده است شرکت‌کنندگان در حالی که «ساعت‌ها» منتظر می‌مانند تا ماموران آن‌ها را بگیرند، آتش روشن می‌کنند تا گرم بمانند.

تازه واردها ممکن است مدتی منتظر باشند. مطابق با شهردار نیکو،: “در حال حاضر، بخش یوما تعداد افراد بیشتری نسبت به سایر بخش ها در بازداشت دارد.”

یوما نباید بار سنگینی را متحمل شود، اما هیچ شهر مرزی نیز نباید تحمل کند.

“این اشتباه است”. ویلیام گالستونلیبرال مقیم در صفحه تحریریه وال استریت ژورنال، این هفته مقاله ای نوشت که در آن اظهار داشت: «اگر پایان ،وان 42 رخ دهد، لحظه حقیقت فرا خواهد رسید و ،ت مجبور خواهد شد اقداماتی را انجام دهد که مترقی ها دوست نخواهند داشت.»

گالستون توضیح داد که بسیاری از مهاجر، که به دنبال ورود به ،وان پس از ،وان 42 هستند، “واجد شرایط بررسی کامل ادعاهای خود خواهند بود، حتی اگر بیشتر آنها به دلایل اقتصادی مهاجرت می کنند و معیارهای وضعیت پناهندگی را ندارند.” با توجه به ارزش، این در مورد ا،ر مهاجران غیرقانونی که ،ت بایدن قبلاً اجازه ورود داده است صادق است.

بازداشت مهاجران غیرقانونی – همانطور که کنگره دستور داده است – از آمدن مهاجران بالقوه با ادعای پناهندگی ضعیف یا ساختگی جلوگیری می کند. به ،وان یک امتیاز اضافی، به طور تصاعدی روند را برای ،، که ادعای ترس معتبر هستند سرعت می بخشد.

با این حال، بایدن این کار را انجام نخواهد داد یا تا زم، که مجبور نشود این کار را انجام نخواهد داد. این می تواند زودتر از این اتفاق بیفتد. سناتور دموکرات جو مانچین (W. Va.) شکایت کرد این هفته که «ما دیوانگی را که در مرز در جریان است متوقف کرده ایم. این اشتباه است.” زم، که موضع مرزی بایدن لیبرال های کلیدی مانند ویلیام گالستون و جو مانچین را از دست داد، تنها «پیشروان» در پایگاه او باقی می مانند – و احتمالاً برای جلوگیری از تغییر کافی نخواهند بود.




منبع: https://cis.org/Arthur/Border-County-Declares-State-Emergency