دسته‌ها
اخبار

از دست دادن گرین کارت در خارج از کشور و بازگشت به ایالات متحده


از دست دادن گرین کارت به خارج از کشور با مسافرت

گرین کارت گم شده در خارج از کشور می تواند یک سردرد در سفر باشد. برای سوار شدن به یک شرکت هواپیمایی یا سایر شرکت های حمل و نقل باید مدرک معتبری دال بر وضعیت اقامت دائم خود داشته باشید. اما اگر گرین کارت یا مجوز ورود مجدد خود را در خارج از ایالات متحده گم کرده اید، روندی برای دریافت اسناد سفر موقت وجود دارد.

قو،ن ایالات متحده شرکت های حمل و نقل مانند خطوط هوایی را م،م می کند تا مسافران را قبل از آوردن گذرنامه و ویزا به ایالات متحده بررسی کنند. در واقع این قو،ن در صورتی که مسافران مدارک مورد نیاز را در اختیار نداشته باشند، مجازات هایی را در نظر می گیرند.

به ،وان یک مقیم دائم که به طور موقت به خارج از کشور سفر می کند، به طور کلی می تو،د از کارت اقامت دائم (گرین کارت) یا مجوز ورود مجدد برای ورود مجدد به ایالات متحده استفاده کنید. شما می تو،د از هر یک از این اسناد برای سوار شدن به یک حامل حمل و نقل و بازگشت به بندر ورودی ایالات متحده استفاده کنید. اما اگر پس از مفقود شدن، دزدیده شدن، از بین رفتن یا مثله شدن سند سفر به ایالات متحده تلاش کنید، به احتمال زیاد با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

فرم برای از دست دادن گرین کارت در خارج از کشور

،نان دائمی که گرین کارت یا مجوز ورود مجدد را هنگام سفر به خارج از کشور از دست داده اند، باید فرم I-131A، درخواست سند سفر (اسناد حامل) را ارسال کنند. خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) فرم را منتشر می کند، اما شما باید آن را در سفارت ایالات متحده ارسال کنید. این فرم به ،نان دائم اجازه می دهد تا برای یک سند مسافرتی موقت (اسناد حامل) درخواست دهند در صورتی که:

  • از سفر موقت خارج از کشور کمتر از یک سال برگشته و گرین کارت آنها مفقود، دزدیده یا از بین رفته باشد. یا
  • از سفرهای خارجی موقت کمتر از دو سال در حال بازگشت هستند و مجوز ورود مجدد آنها گم شده، دزدیده شده یا از بین رفته است.
فرم I-131A را ارسال نکنید اگر:
  • برای شما گرین کارت صادر شده و به مدت یک سال یا بیشتر در خارج از کشور بوده اید. یا
  • برای شما مجوز ورود مجدد صادر شده است و به مدت دو سال یا بیشتر در خارج از کشور بوده اید.

مدت غیبت از زم، که ایالات متحده را ، کردید تا زم، که هزینه فرم I-131A را پرداخت می کنید اندازه گیری می شود. در این مواقع، ممکن است وضعیت اقامت دائم خود را رها کرده باشید. ویزای اقامت بازگشت (SB-1) ممکن است راه حل من،ی در این شرایط باشد. اگر این مورد برای شما صدق می کند، لطفا با یک وکیل مهاجرت مشورت کنید.

فرم I-131A، درخواست برای سند سفر (اسناد حامل)، به افراد در این شرایط اجازه می دهد برای یک سند سفر درخواست دهند. سند سفر ممکن است فویل قرار داده شده در پاسپورت متقاضی (معروف به فویل پرواز) یا نامه حمل و نقل باشد. مسافران می توانند سند سفر را به شرکت حمل و نقل ارائه دهند. به طور کلی برای 30 روز معتبر است.

گرین کارت منقضی شده در خارج از کشور

گرین کارت گم شده من در خارج از کشور

اگر گرین کارت منقضی شده دارید، به احتمال زیاد نیازی به ارسال فرم I-131A ندارید. خط مشی گمرک و حفاظت از مرز (CBP) به شرکت حمل و نقل عازم ایالات متحده اجازه می دهد تا بدون داشتن مدارک حامل، مقیم دائمی خود را سوار کند، اگر مسافر دارای موارد زیر باشد:

  • گرین کارت منقضی شده با تاریخ انقضای 10 ساله؛ یا
  • گرین کارت منقضی شده با تاریخ انقضای 2 ساله و فرم I-797C، اطلاعیه اقدام، که نشان می دهد آنها فرم I-751 یا فرم I-829 را برای حذف شرایط وضعیت اقامت دائم خود ارسال کرده اند. اطلاعیه اقدام، اعتبار کارت را برای مدت زمان مشخصی، معمولاً 24 ماه، تمدید می کند.

اگر گرین کارت منقضی شده (با تاریخ انقضای 10 ساله) یا گرین کارت (با تاریخ انقضای دو ساله) و فرم معتبر I-797C، اطلاعیه اقدام دارید که نشان می دهد وضعیت تمدید شده است، می تو،د از این موارد استفاده کنید. اسنادی برای بازگشت به ایالات متحده در بیشتر موارد. با این حال، USCIS شما را تشویق می کند که قبل از تعیین اینکه آیا فرم I-131A را ارسال کنید، با شرکت هواپیمایی یا کشتی خود چک کنید. در برخی موارد، با وجود معافیت CBP، یک شرکت حمل‌ونقل ممکن است این ا،ام را اجرا کند.

توصیه شده: گرین کارت منقضی شده 5 مشکل بزرگ ایجاد می کند

هزینه بایگ، فرم I-131A

قبل از ارسال درخواست برای اسناد حامل، باید هزینه بایگ، فرم I-131A را در وب سایت USCIS بپردازید. پرداخت پرونده از طریق سیستم بایگ، آنلاین USCIS. همچنین می تو،د با رفتن به این آدرس به سیستم بایگ، آنلاین USCIS دسترسی پیدا کنید:

  1. www.uscis.gov/i-131a
  2. روی تب Filing Fee کلیک کنید
  3. روی لینک سیستم پرداخت آنلاین کلیک کنید

شما (یا هر ،ی در جهان) می‌تو،د هزینه را از طریق کارت اعتباری، کارت نقدی یا یک حساب بانکی ایالات متحده از طریق سیستم پرداخت Automated Clearing House (ACH) پرداخت کنید. تقریباً از هر دستگاه دسکتاپ یا تلفن همراه به سیستم پرداخت آنلاین USCIS دسترسی داشته باشید.

هنگام ارسال درخواست خود به مدرک پرداخت نیاز دارید. پس از پرداخت، یک صفحه تایید به شما نمایش داده می شود. بلافاصله این صفحه را چاپ کنید. شما نمی تو،د به صفحه تایید بازگردید. همچنین باید یک ایمیل با تایید پرداخت خود دریافت کنید. صفحه تأیید یا ایمیل تأیید را چاپ کنید.

بایگ، فرم I-131A

بر خلاف سایر فرم های USCIS، شما باید فرم I-131A را در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده ارسال کنید. هیچ دلیلی برای ارسال فرم I-131A وجود ندارد و همچنین نمی توان آن را از داخل ایالات متحده ارسال کرد. ابتدا توصیه می کنیم که با دفتر تماس بگیرید تا ببینید آیا وقت قبلی لازم است یا خیر. را بیابید نزدیکترین سفارت یا دفتر کنسولی ایالات متحده.

تضمین uscis برای درخواست مجوز ورود مجدد

CitizenPath تضمین می کند که I-131A شما تایید می شود
هنگامی که I-131A خود را در CitizenPath آماده می‌کنید، دستورالعمل‌ها و هشدارهای ساده و گام به گام ارائه می‌کنیم تا به شما در جلوگیری از تاخیرهای پرهزینه کمک کنیم. این توسط وکلای مهاجرت طراحی شده است، بنابراین ما تضمین می کنیم که USCIS فرم شما را تایید می کند. برای امتحان ، آن نیازی به کارت اعتباری نیست.

مدارک مورد نیاز برای فرم I-131A

هنگامی که در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده ظاهر می شوید، چندین مورد از مدارک مورد نیاز را همراه با درخواست خود ارسال می کنید. بسته درخواست فرم I-131A شما به طور کلی باید شامل موارد زیر باشد:

  • فرم I-131A با امضای اصلی
  • اصل پاسپورت و یک کپی از صفحه بیوگرافی پاسپورت شما. (USCIS ممکن است لازم باشد گذرنامه اصلی را برای چند روز نگه دارد، اما پس از تکمیل آن را برمی گردانند.)
  • یک کپی از بلیط‌ها، برنامه سفر یا هر مدرک دیگری که نشان‌دهنده آ،ین تاریخ عزیمت شما از ایالات متحده و تاریخ سفر بازگشت شما به ایالات متحده باشد. نمونه‌هایی از شواهد قابل قبول شامل بلیط‌های الکترونیکی و کارت‌های پرواز است.
  • یک ع، رنگی به سبک گذرنامه (2 اینچ در 2 اینچ) از خودتان که ظرف 30 روز پس از ثبت این درخواست گرفته شده است.
  • شواهدی مبنی بر پرداخت هزینه بایگ، فرم I-131A. نمونه هایی از اسناد قابل قبول عبارتند از: صفحه تأیید پرداخت چاپ شده از وب سایت USCIS یا یک نسخه چاپی از ایمیل تأیید کننده پرداخت فرم I-131A.
  • مدارکی دال بر اقامت دائم قانونی یا اقامت مشروط شما (در صورت وجود). نمونه هایی از مدارک قابل قبول عبارتند از: کپی گرین کارت، ویزای مهاجرتی، مهر I-551 در پاسپورت یا مهر پذیرش CBP در پاسپورت شما. مجدداً، اگر این مدرک در دسترس است، ارائه دهید.

معمولاً سفارت یا کنسولگری ظرف دو هفته مدارک حامل را صادر می کند. اگر نیازهای سفر شما ضروری تر است، با در دست داشتن مدارک در جلسه سفارت خود شرکت کنید. نمونه‌هایی از شواهد ممکن است یادداشت پزشک باشد که نشان می‌دهد خویشاوند شما در ایالات متحده بیمار است یا نامه‌ای از یک کارفرما که حضور ضروری شما را در یک کار تجاری نشان می‌دهد. USCIS این موقعیت ها را به صورت موردی بررسی می کند و ممکن است به صلاحدید خود پرونده شما را تسریع کند.

ورود مجدد به ایالات متحده

گرین کارت من با مسافرت گم شد

اسناد حامل ارائه شده از طریق یک درخواست تأیید شده فرم I-131A به شما این امکان را می دهد که فقط به یک شرکت حمل و نقل ثابت کنید که مجاز به سفر به بندر ورودی ایالات متحده برای درخواست پذیرش در ایالات متحده هستید. توجه داشته باشید، این تضمینی برای پذیرش یا آزادی مشروط در ایالات متحده نیست. یک افسر CBP همه بازرسی های مورد نیاز را هنگام ورود شما به بندر ورودی ایالات متحده انجام می دهد و تصمیم نهایی را در مورد پذیرش یا آزادی مشروط شما در ایالات متحده انجام می دهد.

جایگزینی گرین کارت گمشده در خارج از کشور

پر ، فرم I-131A به شما گرین کارت جدید نمی دهد. پس از بازگشت به ایالات متحده، باید با پر ، فرم I-90، درخواست جایگزینی کارت اقامت دائم، گرین کارت خود را جایگزین کنید و هزینه تشکیل پرونده را بپردازید. به همین ترتیب، اگر گرین کارت شما منقضی شده باشد، باید همان درخواست را برای تمدید گرین کارت خود ثبت کنید.

جایگزینی مجوز ورود مجدد شما

به طور کلی، نیازی به تعویض مجوز ورود مجدد نیست، مگر اینکه قصد داشته باشید برای یک سفر دیگر یک ساله (اما کمتر از دو سال) ایالات متحده را ، کنید. برای جایگزینی مجوز ورود مجدد گم شده، دزدیده شده، از بین رفته یا مثله شده، فرم I-131، درخواست سند سفر را پر کنید و هزینه بایگ، را بپردازید.

ملاحظات دیگر

اگر فرزندی دارید که در خارج از ایالات متحده به دنیا آمده است و برای اولین بار به ایالات متحده می آید، در صورتی که سه شرط زیر درست باشد، احتمالاً باید مدارک حامل را درخواست کنید:

  • شما مقیم دائم هستید یا ویزای مهاجرت دارید.
  • فرزند شما زیر 2 سال سن دارد. و
  • فرزند شما برای اولین بار با شما سفر می کند تا به ایالات متحده بیاید.

ابتدا با شرکت هواپیمایی یا شرکت حمل و نقل خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که فرزند شما در این شرایط بدون مدرک سوار می شود. اگر شرکت هواپیمایی یا شرکت حمل و نقل از سوار شدن فرزند شما بدون مدارک حامل امتناع کرد، باید هزینه آن را بپردازید و یک فرم جداگانه I-131A برای فرزند خود ارسال کنید.

مانند همیشه، اگر تا به حال وضعیت اقامت دائم خود را رها کرده اید، سابقه دستگیری دارید یا در هر نوع اقدامی برای ا،اج یا ا،اج بوده اید، فرم I-131A را ارسال نکنید. وضعیت شما نیاز به توجه بیشتری از یک وکیل مهاجرت با تجربه دارد.

پس از تشخیص اینکه گرین کارت گمشده در خارج از کشور دارید و تاریخ بازگشت به ایالات متحده در نظر گرفته شده است، مهم است که فرم I-131A را به موقع آماده و تشکیل دهید. تقریباً دو هفته طول می کشد تا اسناد حامل را دریافت کنید و اسناد معمولاً برای مدت 30 روز اعتبار دارند.

توصیه شده: ، گرین کارت: خطرات سفر به خارج از کشور

درباره CitizenPath

CitizenPath تهیه فرم I-131A را آسان می کند. خدمات آنلاین ما تنها در چند دقیقه شما را از طریق برنامه راهنمایی می کند.

خدمات آنلاین ما راهنمایی های ساده، مقرون به صرفه و گام به گام را از طریق برنامه های مهاجرتی USCIS ارائه می دهد. افراد، وکلا و غیر انتفاعی از این سرویس روی دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه استفاده می کنند تا فرم های مهاجرت را به طور دقیق تهیه کنند و از تاخیرهای پرهزینه جلوگیری کنند. CitizenPath به کاربران اجازه می دهد تا این سرویس را به صورت رایگان امتحان کنند و 100٪ ضمانت بازگشت پول را ارائه می دهد که USCIS برنامه را تأیید می کند. علاوه بر اسناد حامل موقت شما، ما از جایگزینی گرین کارت (فرم I-90)، جایگزینی مجوز ورود مجدد (فرم I-131) و چندین فرم محبوب دیگر پشتیب، می کنیم.




منبع: https://citizenpath.com/lost-green-card-abroad/