دسته‌ها
اخبار

اخراج‌های فنی بیشترین آسیب را به کارگران غیرمهاجر می‌زند، به‌ویژه متولدین هند، اما دولت بایدن می‌تواند کمک کند – اخبار خارجی – قانون مهاجرت


سایرس مهتا، کیتلین با،، 23 نوامبر 2022

در هفته‌های اخیر، اخبار ا،اج در شرکت‌هایی مانند توییتر، متا و آمازون به نگر،‌های گسترده‌تر مبنی بر ورود ایالات متحده به رکود کمک کرده است. وبلاگ، ما پیشنهاداتی را ارائه کردیم که چگونه کارگران خاتمه یافته می توانند وضعیت غیر مهاجرتی خود را حفظ کنند و به طور بالقوه حتی به دنبال اقامت دائم باشند. ا،اج کارکنان در توییتر همچنین نشان داد که عمدتاً کارگر، بودند که ویزای H-1B آنها به توییتر گره خورده بود که به اولتیماتوم‌های غیرمنطقی ایلان ماسک پایبند بودند. این امر به این مفهوم اعتبار بخشیده است که کارگران H-1B شبیه کارگر، هستند که دارای قرارداد هستند، به ویژه آنهایی که در گرین کارت های بی پایان گیر افتاده اند. ما وبلاگ قبلی را با ارائه برخی پیشنهادات که ،ت بایدن می تواند دنبال کند تا به کارگران غیرمهاجر ا،اج شده اجازه دهد در ایالات متحده بمانند، و حتی در صورت عدم ا،اج آنها، نباید از آنها خواسته شود که به آنها ب،بند، دنبال می کنیم. شغل به هر قیمتی

اولاً، ،ت بایدن می‌تواند مهلت 60 روزه را تمدید کند تا به کارگران غیرمهاجر فرصت بیشتری برای یافتن شغل جایگزین پس از تحت تأثیر قرار گرفتن از ا،اج کارکنان بدهد. همانطور که در قبل بحث شد وبلاگ ها، 8 CFR § 214.1(l)(2) به کارگران غیرمهاجر E-1، E-2، E-3، H-1B، H-1B1، L-1، O-1 یا TN یک دوره مهلت 60 روزه پس از آن را می دهد. توقف اشتغال آنها کارگر، که می‌توانند ظرف 60 روز شغل جدیدی پیدا کنند، می‌توانند در ایالات متحده بمانند و وضعیت غیرمهاجرتی خود را حفظ کنند، اما این دوره ممکن است فرصت کافی برای یافتن شغل را نداشته باشد، به‌ویژه اگر ا،اج و توقف استخدام گسترده‌تر شود. با تمدید مهلت 60 روزه، ،ت بایدن به کارگران ا،اج شده فرصت بیشتری برای یافتن شغل جدید در ایالات متحده می دهد. مهلت 60 روزه یک مفهوم نسبتاً جدید است که در قانون نهایی که در 17 ژانویه 2017 لازم الاجرا شد. قبل از تصویب این قانون، کارگران غیرمهاجر از هیچ مهلتی بهره مند نمی شدند و در صورت خاتمه دادن به کارشان باید فوراً ایالات متحده را ، می ،د تا از نقض وضعیت غیرمهاجرتی خود جلوگیری کنند. از آنجایی که دوره مهلت 60 روزه خود بر اساس یک قانون ایجاد شده بود، ،ت بایدن به راحتی می توانست قانون جدیدی را اعلام کند که دوره مهلت را به ،وان مثال به 180 روز یا حتی بیشتر افزایش دهد. با این حال، برای جلوگیری از چالش‌های قانون رویه اداری (APA)، ،ت احتمالاً مجبور است به جای دور زدن آنها تحت استثناء علت موجه، از سخت‌گیری‌های فرآیند قانون‌گذاری اعلامیه و اظهارنظر پیروی کند. با این حال، تنظیم قو،ن اعلان و اظهار نظر زمان می‌برد و ممکن است تسهیلات طول،‌مدت مهلت برای کارگر، که قبلاً شغل خود را از دست داده‌اند یا در آینده نزدیک ا،اج شده‌اند، به سرعت به دست نیاید.

پیشنهاد بعدی این است که مشخص شود چه زم، مهلت 60 روزه شروع می شود. بسیاری از کارگران در مرخصی یا مرخصی باغ قرار می گیرند. مهلت 60 روزه باید در پایان دوره پایان خدمت شروع شود. با این حال، ژوئن 2020 یادداشت سیاست USCIS تا حدودی آب را گل آلود کرده است. در این یادداشت، USCIS اشاره کرده است که «[t]کار ن، بر اساس شرایط و ضوابط تأیید دادخواست ممکن است از جمله سایر اقدامات اجرایی، ابطال تأیید دادخواست، این که ذینفع نتوانسته وضعیت خود را حفظ کند، یا هر دو را پشتیب، کند.» بر اساس این سیاست، به نظر می‌رسد که دوره مهلت زم، شروع می‌شود که کارگر H-1B دیگر در وضعیت تولیدی نباشد، حتی اگر ممکن است حقوق کامل خود را در طول دوره انفصال یا غیرمولد پرداخت شود. USCIS باید روشن کند که یک کارگر H-1B تا زم، که رابطه کارفرما و کارمند خاتمه نیافته است به وضعیت خود ادامه می دهد.

USCIS همچنین به افسران این اختیار را می دهد تا تعیین کنند که آیا وضعیت غیرمولد نقض طبقه بندی غیر مهاجر ذینفع است یا خیر. عصاره زیر از یادداشت سیاست USCIS شایان ذکر است:

در ارزیابی اینکه آیا وضعیت غیر تولیدی یک ذینفع نقض طبقه بندی غیرمهاجر H-1B ذینفع است یا خیر، افسر باید شرایط و زمان صرف شده در وضعیت غیرمولد را ارزیابی کند. در حالی که نه اساسنامه و نه مقررات حدا،ر زمان مجاز وضعیت غیر تولیدی را بیان نمی‌کند، افسر می‌تواند از صلاحدید خود برای صدور یک NOID یا NOIR استفاده کند تا به خواهان فرصت پاسخگویی بدهد، در صورتی که دوره زم، وضعیت غیرمولد بیشتر از که برای انتقال معقول بین تکالیف لازم است. مثل همیشه، اگر افسر با مشکل جدیدی مواجه شود، افسر باید آن موضوع را در صورت ،وم به مدیریت مرکز خدمات محلی یا عملیات مرکز خدمات ارتقا دهد.

همچنین باید به یک نظر مشورتی در سال 1999 در مورد کاهش نیرو توجه داشت. USCIS نشان داد که بسته ای از خدمت که به کارکنان H-1B و L-1 خاتمه یافته، غرامت و مزایای عادی آنها را برای یک دوره 60 روزه ارائه می کرد، وضعیت غیرمهاجران ذینفعان را حفظ نمی کرد. به طور مشخص، رئیس شعبه سیمونز نوشت“یک بیگانه غیرمهاجر H-1B تنها با هدف ارائه خدمات به کارفرمای ایالات متحده خود در ایالات متحده پذیرفته می شود. یک بار H-1B خدمات بیگانه غیرمهاجر برای کارفرمای ایالات متحده است خاتمه یافت، بیگانه دیگر در وضعیت غیر مهاجر معتبر نیست. با این حال، یک کارگر H-1B که خاتمه نداده است، اما در مرخصی است، می تواند وضعیت خود را از ،ی که واقعاً خاتمه یافته است، تشخیص دهد.

به جای این همه راهنمایی های مبهم و پیام های مختلط، USCIS باید در مورد زمان پایان وضعیت H-1B شفاف سازی مستقیم ارائه کند، و به وضوح نشان دهد که کارگران H-1B که هنوز رابطه کارفرما و کارمند را پس از دریافت اخطار حفظ می کنند، باید در نظر گرفته شوند. وضعیت تا پایان رابطه

گام دیگری که ،ت بایدن می تواند برای کمک به کارگران غیرمهاجر ا،اج شده به کار گیرد، صدور سریع اسناد مجوز استخدام (EADs) است که به غیرمهاجران اجازه می دهد به کار در ایالات متحده برای کارفرمای جدید ادامه دهند. بر اساس 8 CFR § 204.5 (p)، اگر آنها بتوانند شرایط قانع کننده ای را نشان دهند و ذینفعان تایید شده باشند، ممکن است برای افرادی در وضعیت غیرمهاجر E-3، H-1B، H-1B1، O-1 یا L-1 صادر شود. طومارهای I-140، اما تاریخ اولویت آنها جاری نیست. “شرایط قانع کننده” هرگز به طور دقیق تعریف نشده است، اما DHS نمونه هایی از شرایط قانع کننده را در مقدمه قانون کارگران با مهارت بالا پیشنهاد کرده است، که شامل بیماری و ناتو، های جدی، اختلاف کارفرما یا تلافی جویانه، سایر آسیب های قابل توجه به کارگر، و اختلالات قابل توجه است. به کارفرما DHS پیشنهاد کرده است که از دست دادن بودجه برای کمک‌های بلاعوض که ممکن است وضعیت H-1B معاف از سقف را باطل کند یا تجدید ساختار شرکتی که وضعیت ویزای L-1 را باطل می‌کند، نمونه‌هایی از سناریوهایی هستند که ممکن است اختلال قابل توجهی برای کارفرما ایجاد کنند. از لحاظ تاریخی، USCIS به ندرت EADها را تحت شرایط قانع کننده صادر کرده است. با توجه به وضعیت نامطمئنی که کارگران غیرمهاجر تحت تأثیر ا،اج‌ها قرار می‌گیرند، ،ت بایدن می‌تواند به USCIS دستور دهد تا از این اختیار برای اعطای سخاوتمندانه EAD به افرادی که شغل خود را از دست داده‌اند، استفاده کند. کارگران غیرمهاجری که از کار بیکار می شوند، در صورتی که نتوانند ظرف 60 روز شغل جدیدی پیدا کنند، مجبور خواهند شد در مدت کوتاهی زندگی خود را از بین ببرند. بسیاری از کارگران غیرمهاجر سال ها در ایالات متحده زندگی کرده و مشغول به کار بوده اند. برخی از آنها فرزندان و همسران شهروند ایالات متحده دارند که در ایالات متحده نیز شغل ایجاد کرده اند. چنین افرادی در صورتی که مجبور شوند زندگی خود را در ایالات متحده ، کنند و به کشورهایی که شهروند آن هستند بازگردند، با مشکلات جدی روبرو خواهند شد، وضعیت ویرانگری که باید به آس، به ،وان شرایط قانع کننده تفسیر شود.

،ت بایدن همچنین می‌تواند از ماده 8 CFR § 214.1(c) (4) استفاده کند، که به USCIS اختیار می‌دهد تا یک پرونده نابهنگام را بپذیرد اگر «تأخیر به دلیل شرایط فوق‌العاده خارج از کنترل متقاضی یا درخواست‌کننده باشد، و سرویس تاخیر را متن، با شرایط می یابد. [t]او بیگانه در غیر این صورت وضعیت غیر مهاجر خود را نقض نکرده است. [t]او بیگانه یک غیر مهاجر با حسن نیت باقی می ماند. و [t]او بیگانه موضوع رسیدگی به ا،اج نیست. یک کارگر غیرمهاجر که کارفرمای او به دلیل ا،اج نمی تواند به موقع از طرف او دادخواست ارائه کند، می تواند به طور معتبر ادعا کند که وضعیت نامشخص شغلی او شرایط فوق العاده ای را تشکیل می دهد. اگر این ا،اج نتیجه رکود اقتصادی یا مشکلات عمومی اقتصادی باشد، باید ثابت شود که تأخیر ناشی از تسلیم دادخواست H-1B فراتر از دوره مهلت، تقصیر درخواست‌کننده یا ذینفع نبوده است. با اعمال سخاوتمندانه این اختیار اختیاری، USCIS می تواند به غیر مهاجر، که توانایی آنها برای تمدید به موقع وضعیت تحت تأثیر فسخ قرار می گیرد، کمک کند.

در حالت ایده‌آل، یک راه‌حل قانونی می‌تواند عقب ماندگی عظیم ویزای مهاجرتی را کاهش دهد، که مانع از آن می‌شود که ذینفعان درخواست‌های I-140 برای سال‌ها در وضعیت ویزای غیر مهاجرتی باقی بمانند تا زم، که بتوانند درخواست‌های مربوط به وضعیت را تنظیم کنند. پیشنهادات برای راه حل های قانونی شامل بازپس گیری شماره ویزاهای تلف شده از سال های گذشته و تخصیص ویزاهای اضافی به دسته های عقب افتاده است. با اينكه وانگ در برابر بلینکن، شماره 20-5076 (DC Cir. 2021)، موردی که در یک مورد بحث کرده ایم وبلاگ قبلی، کنگره می تواند ادعا کند که INA § 203(d) نیاز به شمارش واحد اعضای خانواده دارد. حتی ،ت می تواند مخالفت کند وانگ در برابر بلینکن اگر آن را از طریق یک قانون یا یادداشت خط مشی تحت chutzpah بود برند X دکترین (بنابراین پرونده را در همه جا به جز در مدار DC رد کرد)، اما تصور این امر دشوار است زیرا اخیراً با موفقیت ادعای شاکی مبنی بر شمارش واحد در آن پرونده را به چالش کشیده است. یکی دیگر از پیشنهادهای قانونی حذف محدودیت‌های هر کشور است، اما حتی اگر این محدودیت تصویب شود، باز هم معوقات وجود خواهد داشت، اگرچه در حال حاضر به آن وحشتناک نیست که ممکن است بیش از 100 سال برای ذینفعان متولد هند باشد. البته، گفتن یک راه حل قانونی آسان تر از انجام یک کنگره قطبی است، که در سال 2023 زم، که جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان و دموکرات ها کنترل سنا را در دست بگیرند، قطبی تر خواهد شد. جمهوری خواهان قبل از هرگونه معامله ای در مورد اصلاحات مهاجرتی، بیش از حد به امنیت مرزها وسواس دارند. همچنین ضروری است که راه حل قانونی برای دریافت کنندگان DACA اولویت بندی شود، زیرا انتظار می رود که دادگاه عالی دادگاه های پایین تر را که تشخیص داده اند DACA توسط INA مجاز نیست، تأیید کند. ،ت بایدن باید بر روی راه حل های اداری تمرکز کند تا به کارگران غیرمهاجر خاتمه یافته کمک کند، مگر اینکه کنگره اردک لنگ بتواند توافقی را برای کمک به ذینفعان عقب افتاده ایجاد کند. بیشترین در مواجهه با ا،اج و مشکلات اقتصادی.

کارگران موجود هندی متولد شده H-1B در کارت‌های عقب‌افتاده مبتنی بر استخدام که خاتمه می‌یابند، بسیار بدتر از سایرین هستند. اما برای عقب ماندگی ممکن است قبلاً گرین کارت خود را داشته باشند یا شهروند ایالات متحده شده باشند. ذینفعان متولد هند که گواهی‌های کارشان پس از 1 آوریل 2012 ارائه شده است، هنوز در وضعیت عقب افتاده هستند و در وضعیت H-1B باقی مانده‌اند در حالی که هم‌عصران آنها که در کشورهای دیگر متولد شده‌اند، شهروند ایالات متحده شده‌اند. ایجاد تغییراتی در سیاست‌های موجود مانند تمدید دوره مهلت 60 روزه، صدور EAD بر اساس تفسیر سخاوتمندانه‌تر از شرایط قانع‌کننده، و دادن اختیارات اختیاری بیشتر برای پذیرش پرونده‌های نابهنگام تحت 8 CFR § 214.1(c) (4) می‌تواند مواردی را فراهم کند. بهبودی جزئی برای کارگران غیرمهاجر خاتمه یافته، به ویژه آنهایی که در گرین کارت های بی پایان گیر افتاده اند.”


منبع: https://www.lexisnexis.com/legalnewsroom/immigration/b/outsidenews/posts/tech-layoffs-will-hurt-nonimmigrant-workers-the-most-especially-indian-born-but-the-biden-administration-can-provide-relief