دسته‌ها
اخبار

آیا Dreamers (DACA) می تواند برای ویزای کانادا اقدام کند؟


نکات مهاجرتی ا،پرس انتری

  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • آیا Dreamers (DACA) می تواند برای ویزای کانادا اقدام کند؟

مهاجرت به کاناداداکارویاپردازانایالات متحده آمریکا

تاریخ انتشار: 11 می 2023


نویسنده: سامانتا ایوانز

کانادا و آمریکا در بسیاری از موارد مش، هستند. اقتصادهای ما ارتباط نزدیکی با هم دارند، سیستم حکومتی ما نسبتاً مشابه است و شیوه زندگی ما قابل مقایسه است. یکی از مسائلی که ما با آمریکا مش، نیستیم، تعداد نامتن، مهاجران غیرقانونی است که در کشورهای مربوطه ما زندگی می کنند.

ارزیابی رایگان

اغلب، اینکه مهاجران غیرقانونی را مثبت یا منفی می‌د،د، موضوعی سیاسی است. اما چیزی که باید از همه شکاف‌های سیاسی عبور کند، سرنوشت صدها هزار کودک است که توسط والدینشان که خود کارگران غیرقانونی بودند به ایالات متحده آورده شدند.

آنها چاره ای جز پیروی از والدین خود نداشتند. وقتی شما یک کودک ،دسال هستید، زندگی شما متعلق به شما نیست. شما باید به والدین یا قیم خود متکی باشید که مسئولیت انتخاب‌هایی از جانب شما را داشته باشند که عمیقاً بر دنیایی که در آن زندگی می‌کنید تأثیر بگذارد. بسیاری از این کودکان تا زم، که برای شغل یا گواهینامه رانندگی درخواست نکنند حتی نمی‌دانند که فاقد مدرک هستند.

پرزیدنت اوباما، مانند بسیاری از آمریکایی ها، احساس می کرد که این کودکان بی تقصیر هستند. او عدم علاقه کنگره را برای پیشبرد هر گونه قانون م،ادار برای رسیدگی به این موضوع دید “با فرزندان کارگران بدون مدرک چه کنیم” و از این رو او تصمیم جسورانه ای گرفت تا در سال 2012 اقدام به تعویق افتاده برای ورود به دوران کودکی (DACA) را تصویب کند.

داکا در طول مبارزات انتخاباتی خود به شدت مورد انتقاد پرزیدنت ترامپ قرار گرفت و جف سشنز، دادستان کل وی اعلام کرد که این برنامه در 5 سپتامبر لغو می شود.هفتم، 2017. کنگره ماهها فرصت داشت تا تغییراتی را اعمال کند که باعث شد بسیاری برای یافتن راه حلی برای نزدیک به 800000 Dreamers که در آن زمان در ایالات متحده بودند تلاش کنند.

در 31 اکتبر 2022، قانون DACA لغو و جایگزین یادداشت 2012 DACA شد. این بدان م،است که تمام کمک‌های مالی جاری DACA و آزادی مشروط پیش از صدور تحت یادداشت 2012 DACA معتبر باقی می‌مانند. برنامه های تمدید DACA اکنون توسط قانون DACA کنترل می شود. این بدان م،ی است که برای ،، که در حال حاضر DACA دارند یا آن را در سال گذشته داشته اند، می توانند برای DACA و مجوزهای کاری خود درخواست تمدید کنند. با این حال ،ت فدرال ایالات متحده اما نه پردازش درخواست‌های اولین بار یا برنامه‌هایی که بیش از یک سال پیش منقضی شده‌اند.

وضعیت نامشخص DACA در طول سال‌ها، و ادامه وضعیت مناقشه‌آمیز آن باعث شده بسیاری از گیرندگان DACA گزینه‌های خود را در جای دیگری بررسی کنند. برای بسیاری اولین انتخاب آنها کانادا است. با این حال، بسیاری در این فکر هستند که آیا امکان مهاجرت موفقیت آمیز به کانادا برای دارندگان DACA وجود دارد یا خیر. ا،ر متقاضیان از دانستن اینکه معمولاً با توجه به تجربه خود در ایالات متحده، تحصیلات و توانایی های زبان ،یسی، نامزدهای مهاجرتی عالی هستند، آسوده خاطر خواهند شد.

حقایق سریع در مورد DACA

  1. DACA به ،وان یک فرمان اجرایی توسط پرزیدنت اوباما در سال 2012 پس از ش،ت لایحه DREAM Act در تصویب کنگره ایجاد شد.
  2. هیچ برنامه مهاجرتی اختصاصی در ایالات متحده آمریکا وجود ندارد که مسیری برای اقامت دائم (گرین کارت) برای Dreamers فراهم کند.
  3. رویاپردازان باید هر 2 سال یکبار وضعیت خود را تمدید کنند
  4. 580000 در حال حاضر تحت DACA محافظت می شوند

آیا Dreamers می تواند برای ویزای کانادا اقدام کند؟

اگر شما یک Dreamer هستید و می خواهید برای آن درخواست دهید دائمی اقامت در کانادا، که نباید مشکلی باشد. با تسلط بالای زبان ،یسی و مدرک دانشگاهی تکمیل شده و چند سال سابقه کار، واجد شرایط بودن تحت ا،پرس اینتری امکان پذیر است.

اخذ اقامت دائم کانادا می تواند مزایای زیادی برای Dreamers داشته باشد. به ،وان مثال، بیشتر کارت‌های روابط عمومی کانادایی به مدت 5 سال صادر می‌شوند که به Dreamers در فاصله زم، بین تمدید طول،‌تر از آنچه در حال حاضر در ایالات متحده با آن مواجه هستند، می‌دهد. این امر به آنها ثبات بیشتری می دهد و در نهایت به آنها اجازه می دهد تا در صورت تمایل برای شهروندی کانادا اقدام کنند.

اگر می خواهید برای موقت اقامت در کانادا، به ،وان مثال ویزای کاری یا دانشجویی، ممکن است به دو دلیل دشوارتر باشد:

  1. هیچ تاییدیه دیگری برای واجد شرایط بودن سفر (پیش از آزادی مشروط) وجود ندارد، بنابراین اگر برای ویزای موقت کانادا پذیرفته شوید، و آزادی مشروط پیشرفته ندارید، وضعیت DACA خود را در ایالات متحده از دست خواهید داد.
  2. هنگام درخواست ویزای موقت کانادا، باید اطمینان حاصل کنید که در پایان اقامت خود، کانادا را ، خواهید کرد. اگر وضعیت Dreamer شما لغو شود، افسر ویزا ممکن است مشکوک باشد که قصد شما برای بازگشت به کشور شهروندی شما کم است، زیرا سال‌هاست در آنجا اقامت نکرده‌اید، و بنابراین از پذیرش شما خودداری می‌کند.

بسیاری از دریمرزها اتباع مکزیک هستند و از این رو می توانند تحت توافقنامه تجارت آزاد سه جانبه آمریکای شمالی (نفتا) از آنها بهره مند شوند. مجوزهای کار نفتا اجازه ورود ساده به کانادا، مکزیک یا ایالات متحده را می دهد، مشروط بر اینکه شما یک پیشنهاد شغلی در یکی از تقریباً 60 شغل واجد شرایط داشته باشید. هنگامی که در کانادا کار می کنید، راه های زیادی برای درخواست اقامت دائم در اینجا وجود دارد.

آیا شما یک دریافت کننده DACA در ایالات متحده هستید و قصد مهاجرت به کانادا را دارید؟ سیa،im می تواند کمک کند! امروز با تکمیل یک ارزیابی رایگان شروع کنید.

شروع کنید


منبع: https://www.ca،im.com/blog/can-dreamers-daca-apply-ca،ian-visa/