دسته‌ها
اخبار

آسیایی ها و ساکنان جزایر اقیانوس آرام در ایالات متحده


هر ماه می، ایالات متحده نفوذ و مشارکت ،نان جزایر آسیایی و اقیانوس آرام را در طول ماه میراث AAPI به رسمیت می شناسد. همچنین به ،وان زم، برای انعکاس تفاوت‌های فراوان بین افراد AAPI در این کشور عمل می‌کند.

19.7 میلیون آسیایی و ،ن جزایر اقیانوس آرام که در ایالات متحده زندگی می کنند، یکی از متنوع ترین گروه های نژادی در این کشور را تشکیل می دهند. داده ها از نظرسنجی جامعه آمریکایی 2021 تصویری از جامعه ای ترسیم کنید که طیف اجتماعی-اقتصادی، آموزشی و فرهنگی را در بر می گیرد.

افراد AAPI در ایالات متحده

ا،ریت ،، که خود را جزیره‌ای آسیایی یا اقیانوس آرام (AAPI) توصیف می‌کنند در ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کنند که محل زندگی 6.1 میلیون نفر از افراد AAPI است (30.9٪ از افراد AAPI ،ن ایالات متحده). پس از کالیفرنیا، نیویورک (8.8%)، تگزاس (7.9%)، نیوجرسی (4.7%) و واشنگتن (4%) قرار دارند.

در حالی که ا،ریت ،، که با یک گروه نژادی آسیایی یا جزیره‌ای اقیانوس آرام شناسایی می‌شوند، خارج از ایالات متحده متولد شده‌اند (63.2%)، بخش قابل توجهی در اینجا متولد شده‌اند (36.8%). در میان ،، که در خارج از ایالات متحده متولد شده اند، 60.8٪ شهروندان تابعیت هستند.

اصل و نسب

در میان ،، که خود را جزئی از یک گروه نژادی معرفی می کنند، هندی ها بیشترین گروه را تشکیل می دهند (22.4%)، پس از آن چینی ها (20.8%)، فیلیپینی ها (15.2%)، ویتنامی ها (9.5%) و کره ای ها (9.5%) قرار دارند. 7.4 درصد. این درصدها شامل ،، نمی شود که خود را دارای بیش از یک نژاد توصیف می کنند. ،، که خود را دارای بیش از یک هویت نژادی توصیف می کنند، که حداقل یکی از آنها یک گروه نژادی AAPI است، 1.5 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند.

مهاجران AAPI

کشورهای اصلی مبدا مهاجران AAPI منع، کننده گروه های نژادی برتر در بین همه افراد AAPI است. بالاترین کشور مبدا هند (21.4%)، پس از آن چین (16.9%)، فیلیپین (15.4%)، ویتنام (10.5%) و کره (7.9%) است.

در میان 10 گروه نژادی برتر برای مهاجران AAPI، افرادی که خود را نپالی معرفی می‌کنند سریع‌ترین جمعیت مهاجر را با 26.7 درصد از سال 2016 به ایالات متحده آمده‌اند. ،، که خود را ژاپنی معرفی می‌کنند نیز به سرعت در حال رشد هستند. جمعیت مهاجر با 24.8٪ از سال 2016 به ایالات متحده آمده اند، پس از آن ،، که بنگلادشی (22.4٪)، هندی (21.5٪) و برمه (19.7٪) هستند.

آموزش + نیروی کار

،نان جزایر آسیایی و اقیانوسیه ،ن ایالات متحده به طور کلی یک گروه با تحصیلات عالی هستند – 55.5٪ از افراد بالای 25 سال دارای مدرک لیسانس یا بیشتر هستند، در مقایسه با 33.7٪ از ،، که با یک گروه نژادی AAPI هویت ندارند. با این حال، افراد AAPI در مقایسه با افرادی که با گروه AAPI (10.5٪) هویت ندارند، احتمال بیشتری دارد که سطح تحصیلات زیر دیپلم دبیرستان (12.2٪) داشته باشند.

تنوع در آموزش در مشاغل مختلف توسط گروه های جزیره ای آسیایی و اقیانوس آرام منع، شده است. مشاغل برتر افراد متعلق به پرجمعیت ترین گروه های نژادی در ج، زیر منع، شده است.

درآمد + مالیات

علاوه بر تنوع آموزشی، تنوع زیادی در درآمد در میان خانوارهای AAPI وجود دارد. خانوارهای تحت رهبری آنهایی که هندی بودن را معرفی می کنند در سال 2021 میانگین درآمد خانوار 146 هزار دلاری داشتند و پس از آن خانوارهای تحت رهبری تایو، با میانگین درآمد خانوار 122 هزار دلار قرار دارند. با این حال، خانواده‌های تحت رهبری برمه، متوسط ​​درآمد خانوار ۵۶ هزار دلاری داشتند.

در حالی که 18 درصد از خانوارهای AAPI پردرآمد هستند و درآمد خانوارها در محدوده 90 قرار داردهفتم صدک درآمد، 10.1 درصد از خانوارهای تحت رهبری AAPI در سال 2021 در خط فقر فدرال یا زیر خط فقر زندگی می ،د. در حالی که 23 درصد از خانوارهای برمه ای در سال 2021 یا زیر خط فقر فدرال زندگی می ،د، این تنها برای 6.2 درصد از خانواده های تحت رهبری فیلیپینی صادق است.

خانوارهای AAPI در سراسر طیف اقتصادی مجموعاً 176.8 میلیارد دلار مالیات فدرال و 81 میلیارد دلار مالیات ایالتی و محلی در سال 2021 پرداخت ،د.

این نقاط داده فقط شروع به ترسیم تصویری از افراد مختلف می کنند که تحت بر،ب “AAPI” قرار می گیرند. در حالی که آسیایی‌ها و ،نان جزایر اقیانوس آرام جزو برخی از تحصیل‌کرده‌ترین و پردرآمدترین افراد در ایالات متحده هستند، بسیاری از افراد دیگر درآمد متوسط‌تری دارند. ماه مه، ماه میراث AAPI، فرصتی است نه تنها برای تجلیل از افراد زیادی که جوامع جزیره‌ای آسیایی و اقیانوسیه در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، بلکه فرصتی است تا کارهایی را که باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که افراد با هر پیشینه‌ای به فرصت های رشد و امنیت اقتصادی.

یادداشتی در مورد تعاریف

در اینجا افراد آسیایی و/یا جزیره‌ای اقیانوس آرام (AAPI) شامل هر ،ی می‌شود که در پرسشنامه نظرسنجی جامعه آمریکا در سال 2021 خود را با یک گروه نژادی منحصربه‌فرد آسیایی یا جزایر اقیانوس آرام شناسایی کرد. این شامل ،، نمی‌شود که با گروه‌های نژادی متعددی که یک یا چند نفر از آن‌ها گروه نژادی آسیایی یا جزیره‌ای اقیانوس آرام بودند، هویت داشتند. در عوض، این افراد در امتیاز داده‌های اختصاص داده شده به افرادی که به چند گروه نژادی تعلق دارند، گنجانده می‌شوند.


منبع: https://immigrationimpact.com/2023/05/17/data-asians-pacific-islanders-in-united-states/