دسته‌ها
اخبار

پرونده عجیب 119009 اوکراینی گمشده


هر ماه، CBP خود را به روز می کند “برخوردهای سراسری” صفحه، نشان می دهد که آژانس در ماه قبل با چه تعداد بیگانه مواجه شده است. “برخورد” در این زمینه مجموع ورود غیرقانونی دستگیر شده توسط ماموران گشت مرزی به علاوه بیگانگ، است که در بنادر ورودی ایالات متحده توسط افسران CBP غیرقانونی تلقی می شوند. در ،ت بایدن، بیشتر این برخوردها با CBP مربوط به دستگیری گشت مرزی در مرز ج، غربی بوده است. با این حال، بررسی اعداد از سال مالی 2022 نشان می‌دهد که نزدیک به 120000 اوکراینی «مق، شده‌اند» اما در غیر این صورت مفقود شده‌اند. یا، آنها هستند؟

آمار. بر اساس گزارش CBP، افسران و عوامل آن در سال مالی 2022 با 97377 اوکراینی و 48863 نفر دیگر در چهار ماه اول سال مالی 2023 – در مجموع 146240 نفر – مواجه شدند.

از مجموع سال مالی 2022، 25364 نفر در مرز ج، غربی (585 دستگیری گشت مرزی و نزدیک به 25000 اتباع اوکراینی در مبادی ورودی مرزی ج، غربی توقف ،د) و 1319 نفر در مرز شمالی (پنج نفر از آنها توسط ماموران دستگیر و دستگیر شدند) مواجه شدند. 1,314 توسط افسران CBP در بنادر ورودی در امتداد آن مرز غیر قابل قبول تشخیص داده شد. این معادل 26683 برخورد مرز زمینی است و 70694 مورد دیگر را در سال مالی گذشته بی‌حساب می‌کند.

در چهار ماه اول سال مالی 2023، CBP با 48863 شهروند اوکراینی دیگر مواجه شد. تنها 74 نفر از آنها در مرز ج، غربی متوقف شدند (34 دستگیری گشت مرزی و 40 بیگانه غیرقابل قبول در بنادر مرزی زمینی) و 474 نفر در مرز شمالی (دو نفر در آبان دستگیر شدند و 472 نفر در بنادر آنجا غیرقابل قبول تشخیص داده شدند). ). این در مجموع 548 برخورد در دو مرز زمینی است و 48315 مورد در سال مالی 2023 نامشخص باقی مانده است.

آنها را جمع کنید و از اکتبر 2021 تاکنون 119009 برخورد اوکراینی دارید که در مرزهای ج، غربی و شمالی رخ نداده اند.

مرز ساحلی و فرودگاه های داخلی احتمال دیگر این است که آن برخوردهای غیرقانونی اوکراین در مرزهای ساحلی (فلوریدا ج،ی، لوئیزیانا، پورتوریکو و غیره) رخ داده باشد، اما هیچ گزارش خبری مبنی بر فرود غیرقانونی ده ها هزار بیگانه از هر ملیتی در این منطقه وجود ندارد. دو سال گذشته (اگرچه ورودی های دریایی در حال افزایش است، اما تقریباً به طور انحصاری شامل کوبایی ها و هائیتی ها می شود.)

این بدان م،است که آن برخوردهای اوکراینی باید در فرودگاه های بین المللی داخلی ایالات متحده رخ داده باشد – که مجموعه سؤالات خود را ایجاد می کند.

غیرعادی نیست که اتباع خارجی به فرودگاه های ایالات متحده “خارجی وارد شوند” و افسران CBP آنها را غیرقابل قبول تلقی کنند – در واقع، به همین دلیل است که دروازه های ورودی بین المللی توسط چنین افسر، کار می کنند. اگر تا به حال در JFK، LAX، Dulles، DFW یا هر فرودگاه دیگری از خارج از کشور فرود آمده اید، احتمالاً این فرآیند بازرسی را گذرانده اید.

با این حال، خطوط هوایی تمام تلاش خود را می کنند تا مسافران قبل از سوار شدن به پروازهای خارج از کشور به ایالات متحده را بررسی کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنها مدارکی دارند که به آنها اجازه می دهد در این کشور پذیرش شوند. (شرکت های هواپیمایی می توانند باشند روی قلاب برای جریمه در غیر این صورت.)

بسیاری از اتباع خارجی، اگر نگوییم ا،ر اتباع خارجی که وارد می‌شوند و غیرقابل پذیرش تلقی می‌شوند، به دلیل سفر با مدارک جعلی (که کمتر رایج است زیرا امنیت ویزا و پاسپورت از 11 سپتامبر بهبود یافته است)، یا به این دلیل که قصد مهاجرت دارند، از پذیرش منع می‌شوند. سفر با مدارک غیر مهاجر، یا به دلیل داشتن سابقه جنایی.

اوکراینی هایی که به ،وان غیرمهاجر به ایالات متحده سفر می کنند، برای سوار شدن به هواپیما برای آمدن به اینجا به پاسپورت و ویزای ایالات متحده نیاز دارند و این ویزاها را در کنسولگری ایالات متحده در خارج از کشور دریافت می کنند. افسران کنسولی و، امور خارجه معمولاً در مورد عدم صدور ویزای غیرمهاجرتی برای مهاجران مستعد سختگیر هستند، اما باز هم افسران CBP هنوز سهم خود را از مهاجران قصد ارائه ویزای توریستی متوقف می کنند.

با توجه به جنگ کنونی با روسیه، باید فرض کنم که افسران کنسولی درخواست‌های ویزا را از اتباع اوکراینی که ادعا می‌کنند سفری سریع دو هفته‌ای به ایالات متحده دارند، بررسی می‌کنند. این باعث می‌شود که افسران CBP صدها مهاجر اوکراینی را در طول دوره بازرسی کوتاه در کیوسک‌های بازرسی فرودگاه پیدا کنند، چه رسد به هزاران نفر از آنها.

بنابراین یا ایالات متحده یک مشکل مهم امنیتی فرودگاه دارد یا چیز دیگری در حال وقوع است.

چیز دیگری – “اتحاد برای اوکراین”. چیز دیگری تقریباً به طور قطع برنامه ،ت بایدن است که به ،وان “اتحاد برای اوکراین” شناخته می شود، که رئیس جمهور در آن اعلام کرد آوریل 2022.

همانطور که همکارم نایلا راش توضیح داده است، این برنامه به دنبال تعهدی بود که پرزیدنت بایدن در مقر ناتو در برو،ل، بلژیک، در مورد تعهدی که در آن زمان انجام شد، انجام شود. 24 مارس 2022وی اظهار داشت: «بسیاری از پناهندگان اوکراینی مایلند در اروپا و نزدیک‌تر به خانه‌های خود بمانند. اما ما همچنین – از 100000 اوکراینی به ایالات متحده با تمرکز بر اتحاد مجدد خانواده ها استقبال خواهیم کرد.

مطابق با DHS:

اتحاد برای اوکراین مسیری را برای شهروندان اوکراینی و اعضای نزدیک خانواده آنها که در خارج از ایالات متحده هستند فراهم می کند تا به ایالات متحده بیایند و به طور موقت اقامت کنند، با دوره آزادی مشروط تا دو سال. اوکراینی های شرکت کننده در Uniting for Ukraine باید یک حامی در ایالات متحده داشته باشند که موافقت کند برای مدت اقامت در ایالات متحده از آنها حمایت مالی کند.

یکی دو نکته به ترتیب است. رئیس جمهور ایالات متحده اختیارات زیادی دارد، اما اجازه ورود یکجانبه به 100000 اتباع خارجی که در غیر این صورت هیچ حقی برای آمدن به ایالات متحده ندارند، یکی از آنها نیست. همانطور که دیوان عالی کشور اعلام کرده است:

سیاست های مربوط به ورود بیگانگان و حق آنها برای ماندن در اینجا به طور خاص به رفتار سیاسی ،ت توجه دارند. در اجرای این سیاست ها، قوه مجریه ،ت باید ضمانت های رویه ای را رعایت کند. اما اینکه تدوین این سیاست‌ها منحصراً به کنگره سپرده شده است، به اندازه هر جنبه‌ای از ،ت ما در بافت‌های قانون‌گذاری و قضایی بدنه سیاسی ما جا افتاده است. [Emphasis added.]

کنگره هرگز قانونی را تصویب نکرد که به ،ت بایدن اجازه دهد 100000 اوکراینی را قبل از صحبت در ماه مارس گذشته و اعلام این واقعیت به جه،ان اجازه دهد تا اجازه ورود به این کشور را بدهد و از آن زمان تاکنون نیز چنین نکرده است.

برای منصفانه بودن، بودجه همه جانبه فدرال دسامبر صورت حساب شامل حدود 620 میلیون دلار برای «در دسترس قرار دادن نیازهای بشردوستانه در اوکراین و کمک به پناهندگان از اوکراین» بود، اما (1) اوکراینی‌هایی که تحت اتحاد برای اوکراین وارد شده‌اند، همانطور که در قو،ن ایالات متحده تعریف شده است، «پناهنده» نیستند. و (2) تأمین بودجه برای جمعیتی از اتباع خارجی که به اینجا آمده اند مانند اجازه دادن به آنها برای شروع نیست.

چند اوکراینی؟ در یک 21 دسامبر رئیس جمهور بایدن در کنفرانس مطبوعاتی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، تاکید کرد: «ایالات متحده به استقبال بیش از 221000 اوکراینی پناهنده از مارس 2022، از جمله به ،وان بخشی از اتحاد برای اوکراین، افتخار کرده است.»

اخیراً، در 20 فوریهUSA Today گزارش داد که 110,000 اوکراینی تحت این برنامه وارد شده اند و 151,000 نفر دیگر از 24 مارس سال گذشته از طریق کانال های دیگر مهاجرت به ایالات متحده آمده اند.

این رسانه هرگز توضیح نمی‌دهد که آن «دیگر کانال‌های مهاجرت» چیست، اما احتمالاً آن‌هایی هستند که کنگره واقعاً مجاز هستند (مثلاً ویزای دانشجویی یا گرین کارت‌های خانوادگی)، به‌علاوه 27000 یا بیشتر که CBP در ج، غربی با آن مواجه شده است. مرزهای شمالی

با توجه به این واقعیت که آمار برخوردهای CBP ماه فوریه را پوشش نمی دهد، این رقم – 110,000 – به اندازه کافی به 119,009 نزدیک است تا نتیجه بگیریم که CBP خود اذعان می کند که آن دسته از بیگانگ، که از طریق اتحاد برای اوکراین به کشور آزاد شده اند در واقع برای ایالات متحده قابل پذیرش نیستند. چون البته اینطور نیستن

«آزادی مشروط» در این زمینه یک اصطلاح گیج کننده است و ،ت عمداً این موضوع را به هم می زند. که در بخش 212(d)(5)(A) کنگره به DHS این اختیار را داد که به بیگانگان غیرقانونی اجازه دهد به صورت مشروط بدون پذیرش رسمی وارد ایالات متحده شوند، اما «فقط بر اساس مورد به مورد به دلایل بشردوستانه فوری یا منافع عمومی قابل توجه».

،ت بایدن از این اختیارات بسیار محدود برای آزاد ، مهاجران غیرقانونی مرزی به ایالات متحده استفاده کرده است که در دو پرونده جداگانه فدرال توسط شاکیان ایالتی مورد اعتراض قرار گرفته است. تگزاس v. بایدن و فلوریدا علیه آمریکا

علاوه بر این، شاکیان ایالتی نیز یک اعتراض به دادگاه فدرال ارائه کرده اند (تگزاس در مقابل DHS) به اداره به تازگی تلاش برای تمدید ورود مشروط به اتباع ونزوئلا، نیکاراگوئه، هائیتی و کوبا – اساساً ت، برای رشوه دادن به مهاجران بالقوه برای عبور غیرقانونی از مرز. کاخ سفید مدعی است که این برنامه “مسیرهای قانونی برای مهاجرت منظم را تسریع خواهد کرد”.

به ویژه، DHS اعتراف می کند که برنامه آزادی مشروط ،ت برای اتباع آن کشورها “بر اساس” اتحاد برای اوکراین است.

آنچه در مورد آزادی مشروط مهم است این است که بیگانگ، که در ایالات متحده آزاد می شوند، هستند هنوز غیر قابل قبول. ا،ر آزادشدگان مشروط فاقد اسنادی هستند که به آنها اجازه پذیرش بدهد، در حالی که برخی از آنها به دلایل پزشکی، یا به دلیل داشتن سوابق جنایی یا دلایل دیگر غیرقابل پذیرش هستند. اگر غیرقابل پذیرش نبودند، نیازی به آزادی مشروط نداشتند. و همه بیگانگان غیرقابل قبول بنا به تعریف “قابل جابجایی” هستند.

احتمالاً به همین دلیل است – با فرض اینکه من در بررسی اعداد برخورد سراسری CBP درست بگویم – آژانس اوکراینی هایی را که با آزادی مشروط تحت اتحاد برای اوکراین وارد می شوند به ،وان “برخورد” حساب می کند – آنها بیگانگان غیرقابل قبولی هستند که پس از ورود خارجی به فرودگاه های بین المللی خود را معرفی کرده اند. در ایالات متحده برای پذیرش افرادی که غیرقابل قبول، ی،ی قابل جابجایی تلقی می شوند.

وضعیت قابل جابجایی بیگانگ، که به صورت مشروط وارد آزادی مشروط می شوند، صرفاً به دلیل آزادی مشروط آنها تغییر نمی کند و تا زم، که وضعیتی که کنگره اجازه داده است، مانند گرین کارت یا پناهندگی به آنها اعطا نشود، تغییر نمی کند. وقتی صحبت از پذیرش بیگانگان به میان می‌آید، کنگره قو،ن را تعیین می‌کند، نه رئیس‌جمهور – این واقعیتی است که کاخ سفید باید به خاطر داشته باشد وقتی که “مسیرهای قانونی” خود را برای بیگانگان غیرقانونی در بوق می‌زند.




منبع: https://cis.org/Arthur/Strange-Case-119009-Missing-Ukrainians