دسته‌ها
اخبار

دولت بایدن برای اعمال قانون مهاجرت (نوعی)


ABC News اخیرا اعلام کرد که ،ت بایدنشروع به انجام مصاحبه پناهندگی در مرز“. اگر این موضوع آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که این رسانه «حذف سریع» را توصیف می کند، ابزاری کلیدی برای کنترل مرزها که کنگره 26 سال پیش به قوه مجریه داد و ،ت بایدن تا حد زیادی آن را نادیده گرفته است. متأسفانه، حتی اجرای ضعیف مرزها هم اکنون خبرهای فوری است.

حذف سریع و ترس معتبر. “حذف سریع” فرآیندی است که کنگره در قانون اصلاح مهاجرت غیرقانونی و مسئولیت مهاجران در سال 1996 (IIRIRA) برای رسیدگی به نقاط ضعف در اجرای مرزها و پردازش پناهندگی ایجاد کرد.

همانطور که کمیسیون قضایی مجلس در کمیسیون خود توضیح داد گزارش برای آنچه که به IIRIRA تبدیل می شود (در آن زمان به ،وان “قانون مهاجرت در منافع ملی” شناخته می شد):

رویه های موجود برای ممانعت از ورود و ،وج بیگانگان غیرقانونی از ایالات متحده دست و پا گیر و تکراری است. خارج ، بیگانگ، که به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده می شوند، حتی آنهایی که پس از یک جلسه دادرسی کامل، دستور ا،اج آنها صادر شده است، یک رویداد بسیار نادر است. سیستم پناهندگی توسط ،، که به دنبال استفاده از آن به ،وان وسیله ای برای مهاجرت “در پشتی” هستند مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

هر چه چیزها بیشتر تغییر کنند. . .

IIRIRA یک حساب بسیار پیچیده و بسیار بحث برانگیز را برای ارزیابی حقوق بیگانگ، که به طور غیرقانونی وارد شده بودند به نام “دکترین ورود” – و همچنین آنچه که به ،وان اقدامات “ا،اج” و “حذف” شناخته می شد – با مفاهیم فعلی “ا،اج” جایگزین کرد. “و “اقدامات حذف”.

مهم‌تر از همه، کنگره مقرر کرد که سرویس مهاجرت و تابعیت (INS) آن زمان – آژانس یکپارچه قدیمی با صلاحیت قضاوت و اجرای قو،ن مهاجرت – می‌تواند اتباع بیگانه را بدون مدارک ورود من، (از جمله افراد غیرقانونی) از طریق مقررات جدید «حذف سریع» پردازش کند. بخش 235 (ب) (1) از INA حذف سریع به INS اجازه داد تا آن بیگانگان را بدون اینکه فرصت حضور در برابر قاضی مهاجرت (IJ) را به آنها بدهد، حذف کند.

با این حال، کنگره آن بیگانگان را از درخواست پناهندگی منع نکرد. در عوض، استثنایی به حذف سریع به نام «ترس معتبر» اضافه کرد که به موجب آن افسران پناهندگی (AOs) می‌توانند درخواست‌های پناهندگی احتمالی توسط بیگانگ، را که در معرض حذف سریع قرار دارند بررسی کنند.

به طور خلاصه، زم، که بیگانه ای که در معرض حذف سریع قرار می گیرد، قصد درخواست پناهندگی یا ترس از آزار و اذیت پس از بازگشت را دارد، بیگانه باید به یک AO ارجاع داده شود، که با بیگانه مصاحبه می کند تا ارزیابی کند که آیا “احتمال قابل توجهی با در نظر گرفتن وجود دارد یا خیر.” اعتبار اظهارات بیگانه در حمایت از ادعای بیگانه و سایر حقایق که برای افسر شناخته شده است، مبنی بر اینکه بیگانه می تواند واجد شرایط بودن برای پناهندگی باشد.

اگر AO “تعیین ترس معتبر و مثبت” را صادر کند (همانطور که 81 درصد از مواقع بین سال مالی 2008 و در سه ماهه چهارم سال مالی 2019)، بیگانه معمولاً برای درخواست پناهندگی در مراحل ا،اج قرار می گیرد.

اگر AO “تعیین ترس معتبر و منفی” را انجام دهد، بیگانه می تواند درخواست بررسی آن تصمیم توسط یک IJ کند. در 2 درصد از تمام پرونده‌های حذف سریع مربوط به بیگانگ، که در بازه زم، مالی 2008 تا مالی 2019 ادعای ترس قابل‌اعتبار داشتند، IJها تصمیمات منفی AO را مع، ،د و ترس معتبری پیدا ،د.

بزرگترین ضعف در این سیستم این است که “ترس معتبر” یک استاندارد غربالگری است، و بنابراین احتمال اینکه یک متقاضی غیرقانونی بدون ادعای پناهندگی یک ترس معتبر مثبت از یک AO یا یک IJ دریافت کند بالا است – همانطور که اشاره شد، 83 درصد بیگانگ، که بین سال مالی 2008 و سه ماهه چهارم سال مالی 2019 در معرض حذف سریع قرار می‌گیرند، از این محدودیت عبور ،د.

با این حال، در پایان روز، تنها 14 درصد از مهاجران مرزی که ادعای ترس موثق داشتند، پناهندگی دریافت ،د، در حالی که تقریباً دو برابر (27 درصد) از بیگانگ، که ادعای ترس موثق داشتند، در صورت عدم نشان دادن آنها به صورت غیابی دستور ا،اج شدند. در دادگاه مهاجرت

نه اینکه ،ت بایدن راهی برای بدتر ، مشکل پیدا نکرد.

که در ممکن است، ،ت بایدن مقررات معتبر ترس را اصلاح کرد تا AO ها بتوانند به درخواست پناهندگی مهاجران مرزی نیز رسیدگی کنند – نه فقط ترس معتبر. در یک اظهارنظر 83 صفحه‌ای، مرکز همه چیز اشتباه در مورد این طرح را فهرست کرد (از جمله اینکه این طرح مردم آمریکا را از یک نماینده در این فرآیند محروم می‌کند و به احتمال زیاد منجر به کمک‌های نادرست می‌شود)، اما بایدن به هر حال پیش رفت.

تا پایان ژانویه، 973 ادعاها برای چنین “مصاحبه های شایستگی پناهندگی” (AMI) به AO ها ارجاع شدند و همانطور که هشدار داده بودیم، نرخ کمک هزینه AO (33.5 درصد) بیش از دو برابر نرخ کمک هزینه IJ (13.8 درصد در سه ماهه اول سال) بود. سال مالی 2023) برای ادعاهای پناهندگی که از یک ادعای ترس معتبر توسط یک مهاجر مرزی سرچشمه گرفته است.

استفاده بایدن از برکناری سریع مجدداً، کنگره در IIRIRA حذف سریع را ایجاد کرد تا برای INS آن زمان و آژانس جانشین آن در اجرای مرزها، CBP، حذف بیگانگ، که به طور غیرقانونی وارد می شوند را آسان تر کند تا از سوء استفاده مهاجران مرزی از سیستم پناهندگی و استفاده از آن به ،وان وسیله ای جلوگیری کند. مهاجرت “در پشتی”.

اگرچه از زمان روی کار آمدن جو بایدن، مرز ج، غربی با موجی از مهاجران غیرقانونی تسخیر شده است، با این حال، استفاده از برکناری سریع در دو سال گذشته استثنا بوده است، نه معمول.

به ،وان مثال، از نزدیک به 563000 مهاجر غیرقانونی که توسط گشت مرزی در مرز ج، غربی دستگیر شدند و طبق ،وان 42 ا،اج نشدند. سال مالی 2023، کمتر از 52000 – کمی بیش از 9 درصد – در معرض حذف سریع قرار گرفتند.

چرا؟ زیرا آزاد ، مهاجران غیرقانونی برای ماموران گشت مرزی بسیار آسانتر و سریعتر از پردازش آنها برای حذف سریع است.

البته همانطور که قاضی T. Kent Wetherell II در نظر اخیر خود در فلوریدا علیه آمریکا، برای DHS بایدن قانونی نیست که به سادگی آن بیگانگان را آزاد کند، و حتی بیشتر بیگانگان را تشویق می کند که به طور غیرقانونی از مرز عبور کنند، اما ،ت بایدن علاقه چند، به سختگیری های INA یا امنیت مرزی نشان نداده است.

چیزی که ،ت بایدن تا این لحظه به آن علاقه مند بوده است این است که اطمینان حاصل کند که هر تبعه خارجی که می تواند به این کشور برسد – به صورت قانونی یا غیرقانونی – بدون در نظر گرفتن اینکه آیا ادعاهای معتبری داشته باشد و علیرغم تأثیرات آن، از فرصت درخواست پناهندگی برخوردار باشد. در دادگاه مهاجرت عقب افتاده است.

مع، ،ت. با وجود اینکه ا،ر آمریکایی‌ها نمی‌دانند امنیت مرزی در مرزهای ج، غربی چقدر وحشتناک شده است، سیاست‌های مهاجرتی رئیس‌جمهور به شدت مورد پسند مردم آمریکا نیست.

اخیراً در Economist/YouGov نظرسنجی از 1500 شهروند ایالات متحده، 55 درصد از پاسخ دهندگان با رفتار بایدن در مورد مهاجرت موافق نبودند (39 درصد “به شدت”)، در مقایسه با تنها 35 درصد که تایید ،د (کم خونی 11 درصد به شدت چنین است).

همانطور که ABC News گزارش داد، احتمالاً به همین دلیل است که DHS رئیس جمهور در حال پاک ، کتاب بازی حذف سریع است. با این حال، این روند اخیراً چنان مورد استفاده قرار نگرفته است که در اینجا نحوه توصیف برنامه جدید بایدن توسط این رسانه آمده است:

با شروع با تعداد کمی از مهاجران، افسران پناهندگی شروع به برگزاری مصاحبه های غربالگری «ترس معتبر» با ،، که در گمرکات و مراکز حفاظت مرزی ایالات متحده هستند، خواهند کرد. … مصاحبه ها جزو اولین گام های لازم برای درخواست پناهندگی هستند.

گویا برکناری سریع پیشنهادی بود که هفته گذشته در جناح غربی رویای آن بود، نه روندی که از زمان ،ت کلینتون قانون بوده است.

با این حال، ،ت در حال انجام چرخش خود بر روی این روند بیش از دو دهه قدیمی است. به گزارش ای بی سی نیوز:

در حالی که و، امنیت داخلی برای گسترش دسترسی به منابع قانونی برای مهاجران در مراکز مرزی تلاش می کند، مصاحبه های پناهندگی به جلو می رود.

سخنگوی DHS در بی،ه ای گفت: “DHS با ارائه دهندگان خدمات حقوقی همکاری خواهد کرد تا دسترسی به خدمات حقوقی را برای افرادی که مصاحبه های ترس معتبری را در بازداشتگاه CBP دریافت می کنند، فراهم کند.”

توجه داشته باشید که قانون حذف سریع مقرر می‌دارد که بیگانه‌ای که برای یک مصاحبه معتبر ترس AO برنامه‌ریزی شده است، «ممکن است طبق مقرراتی که توسط دادستان کل تعیین می‌شود، قبل از مصاحبه یا هر بازبینی با شخص یا افرادی به انتخاب بیگانه مشورت کند.» اما به هیچ وجه ،ت را م،م نمی کند که «منابع قانونی» را در اختیار آن بیگانگان قرار دهد.

در واقع، مقررات اجرای آن ماده به بیگانه اجازه می دهد تا از قبل با نماینده ای مشورت کند و آن نماینده را در مصاحبه حضور داشته باشد (و در پایان اظهار نظر کند)، اما همچنین به وضوح بیان می کند: «این مشاوره باید انجام شود. بدون هیچ هزینه ای برای ،ت و نباید فرآیند را بی دلیل به تأخیر بیندازد” (تأکید اضافه شده است.)

با وجود این، ABC News گزارش می دهد که “یکی از مقامات ،ت بایدن تاکید کرد که مصاحبه های ایستگاه مرزی تنها زم، افزایش می یابد که مهاجران با ارائه دهندگان خدمات قانونی ارتباط بیشتری برقرار کنند.”

من یک وکیل هستم و به عدالت و دادرسی (و ادامه استخدام وکلا) علاقه مند هستم، اما آهسته قدم زدن در اجرای مجدد حذف سریع تا زم، که DHS “برای گسترش دسترسی به منابع قانونی برای مهاجران در تاسیسات مرزی کار کند” مقررات را نقض می کند و م،ی ندارد.

مهاجران غیرقانونی به قاچاقچی، که آنها را به دلیلی به ایالات متحده می آورند پول می پردازند و تقریباً در هر موردی می توانند بدون مشورت با وکیل این دلیل را برای AO در مصاحبه معتبر ترس توضیح دهند. به بیان ساده، مهاجران از آزار و اذیت به دلیل نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی می ترسند، یا نه.

خبر خوب این است که DHS بایدن حذف سریع را دوباره کشف کرده است، ابزاری که کنگره برای ایمن سازی مرز به آن داده است. خبر بد این است که دپارتمان این پروسه را به اندازه طرح بسیار معیوبی که در سال 1996 جایگزین کرد، «دست و پا گیر» می کند. اگر بیگانگان بتوانند هزاران دلار به قاچاقچیان بپردازند تا آنها را به اینجا بیاورند، می توانند به وکلا پول بدهند تا آماده باشند تا زم، که آنها را نمایندگی کنند. بدون مجبور ، مالیات دهندگان به صبر ، و پرداخت صورت حساب.




منبع: https://cis.org/Arthur/Breaking-News-Biden-Administration-Apply-Immigration-Law-Kind