در 3 ژانویه، خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) سرانجام برنامه هزینه پیشنهادی جدیدی را برای مزایای مهاجرت منتشر کرد – که به عبارتی گام مهمی برای تبدیل شدن به یک آژانس فدرال کارآمد و حلال برداشته است که می تواند دوباره درخواست ها را به موقع قضاوت کند. .
را قانون هزینه (که به مدت 60 روز برای اظهار نظر باز خواهد بود و تنها پس از مطالعه و پاسخ ،ت به نظرات عمومی نهایی می شود) مهم نیست فقط به این دلیل که تعیین می کند چقدر هزینه برای گرفتن یا حفظ وضعیت قانونی، مجوزهای کار، و (برای برخی) اقامت دائم در چند سال آینده. این همچنین بهترین ع، است که USCIS، به ،وان یک آژانس، باید خودش را به مسیر درست نزدیکتر کند.
با گذشت دو سال از ،ت بایدن، USCIS هنوز تحت فشار برنامه های عقب افتاده و ،ری درآمد در حال رشد است. در پیشنهاد جدید خود، آژانس ،ن میزند که اگر هزینهها را تا سال 2023 در سطح سال 2016 نگه دارد، سال 1.8 میلیارد دلاری را با مشکل به پایان میرساند. در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد USCIS پس از یک یا دو ضربه ،ت ترامپ و همه گیری کووید-19 برای بازیابی عملکرد خود با مشکل مواجه شده است، بودجه ناکافی کمکی نکرده است.
برخلاف ا،ر آژانسهای فدرال، USCIS تقریباً به طور کامل از طریق هزینههای کاربر تأمین میشود – هزینههای درخواستی که توسط مهاجران و غیرمهاجران بالقوه و کارفرمایان آنها پرداخت میشود. این امر رفع معوقات و سایر مسائل را دشوار میکند، زیرا هزینههایی که در هر سال دریافت میشود تنها برای پوشش دادن پردازش آن تعداد درخواست کافی است – نه برنامههای جدید. و قدیمی ترها و عقب افتاده ها
مشکل تأمین مالی USCIS در واقع دو مشکل متمایز است. اولاً، در حالی که USCIS قرار است هر چهار سال یک بار نرخ های کارمزد را به روز کند، هنوز از سطوح کارمزد تعیین شده در سال 2016 تحت ،ت اوباما استفاده می کند. ،ت ترامپ در سال 2019 قانون هزینههای خود را وضع کرد، اما اجرای آن توسط یک قاضی فدرال مسدود شد.
پرداختن به مسئله دیگر با بودجه USCIS چندان آسان نخواهد بود – نحوه رسیدگی به مزایای مهاجرت بشردوستانه. این مزایا، مانند وضعیت پناهندگی، پناهندگی، و وضعیت حفاظت شده موقت، حجم کاری رو به رشدی را تشکیل میدهند که USCIS پول کمی برای رسیدگی به آنها دریافت میکند یا اصلاً پول ندارد.
کارگردان Ur M. Jaddou سال گذشته به کنگره گفت زم، که USCIS در اوایل دهه 2000 به یک آژانس مستقل تبدیل شد، حجم کار بشردوستانه کمتر از 5 درصد از بودجه آن را اشغال کرد.
تا سال 2022، حجم کار بشردوستانه USCIS به نزدیک به 20٪ افزایش یافته بود. این تغییر ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما وقتی در نظر بگیرید که درخواست های پناهندگی و رسیدگی به پناهندگان هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند – و هزینه های درخواست برای TPS طبق قانون فدرال 50 دلار است – این سهم بزرگی از بودجه است که توسط کاری که انجام نمی شود مصرف می کند. ایجاد درآمد
با هر وعده ای که ،ت بایدن برای گسترش مهاجرت بشردوستانه می دهد، این شکاف حتی بیشتر می شود. USCIS در آییننامه پیشنهادی خود اشاره میکند که 87 میلیون دلاری که کنگره در بودجههای اضطراری برای پردازش USCIS در سال 2023 تخصیص داده است، به سختی یک دهم آن چیزی است که ،ت برآورد میکند برای کاهش تعداد معوقه و رسیدن به هدف پناهندگان به آن نیاز دارد.
امید نهایی ،ت بایدن این است که کنگره به جای اینکه از برخی مهاجران بخواهد برای سایر مهاجران هزینه کنند، برای تأمین بودجه این مأموریت بشردوستانه وارد عمل شود. اما امید به تنهایی قبلا ش،ت خورده است. در سال 2010، ،ت اوباما پردازش پناهجویان و پناهندگی را در برآورد هزینه های جدید خود لحاظ نکرد، زیرا تصور می کرد کنگره به درخواست خود مبنی بر اختصاص پول برای آنها عمل خواهد کرد. که هرگز اتفاق نیفتاد.
،ت بایدن دیگر این اشتباه را مرتکب نمی شود. در عوض، همزمان با استفاده از قانون کارمزد برای روشن ، هزینه ت،یم بار، از کنگره درخواست بودجه میکند. این آژانس به جای افزایش هزینه های کلی برای پوشش بودجه بشردوستانه، 600 دلار هزینه اضافی ویژه برای رسیدگی به درخواست پناهندگی به دادخواست های کارفرما برای کارگران مهاجر و غیرمهاجر اضافه می کند.
USCIS میگوید این هزینه اضافی هزینههای اجرای سیستم جدید خود برای رسیدگی سریعتر به پناهندگی را که سال گذشته در مقرراتی تدوین کرد، اما به آرامی در مرز ایالات متحده و مکزیک اجرا میشود، پوشش میدهد. اما تصدیق میکند که ممکن است این پول به طور کلیتر به رسیدگی به پناهندگی اختصاص یابد – احتمالاً شامل تعداد پروندههای معوقه پناهندگی (که توسط افراد پس از ورودشان به ایالات متحده درخواست میشود) که بسیاری از متقاضی، را که قبل از سال ۲۰۱۹ درخواست دادهاند، سالها در بلاتکلیفی گیر کردهاند.
هزینه های جابجایی بخشی استاندارد هزینه های USCIS است. USCIS باید نیاز به دریافت پول کافی را با این واقعیت که همه توانایی پرداخت ی،، ندارند، متعادل کند. به طور کلی، آژانس فرض می کند که یک سازمان تجاری یا سازم، که برای استخدام یک مهاجر یا غیرمهاجر با ویزای کار درخواست می کند، می تواند کمی بیشتر از هزینه خود درخواست بپردازد، به طوری که مثلاً دارنده گرین کارت متقاضی شهروندی ایالات متحده می تواند پرداخت کند. کمی کمتر
متقاضیان انفرادی همچنین میتوانند معافیتها و معافیتها را دریافت کنند – USCIS ،ن میزند که امسال، 1 میلیون از 8 میلیون درخواست مبتنی بر هزینهای که دریافت میکند، در واقع نیازی به پرداخت هزینهها ندارند. این حتی پول بیشتری است که باید از جیب سایر متقاضیان خارج شود.
قابل ذکر است که USCIS این بار با بر،ب گذاری هزینه برنامه پناهندگی جدید به ،وان هزینه اضافی، تغییر بار را آشکار می کند. USCIS در قاعده هزینهها بهطور نامحسوس اشاره میکند که اگر کنگره وارد عمل شود و پولی را برای اجرای مقررات جدید پناهندگی اختصاص دهد، کارفرمایان از هزینه 600 دلاری اضافی در امان خواهند ماند.
مشخص نیست که آیا تاکتیک فشار در یک کنگره ت،یم شده که در آن مهاجرت بشردوستانه از حمایت دو حزبی کمتری نسبت به سال 2010 برخوردار است یا نه، کارساز خواهد بود یا نه. بازی sum ممکن است شواهد بیشتری برای تقویت پرونده آنها داشته باشد.
هدف از مهاجرت “بشر دوستانه” در خدمت منافع جمعی بالاتر – تعهد اخلاقی و میراث آمریکا – به جای منافع متقاضیان است. اما تا زم، که ،ت آمریکا وارد عمل نشود تا مقداری پول واقعی را پشت سر وعدههای خود بگذارد، ساختار نادرست بودجه در USCIS ممکن است به این م،ی باشد که شخص دیگری مجبور به پرداخت این هزینه خواهد بود.
ثبت شده در: زمان پردازش، USCIS
منبع: https://immigrationimpact.com/2023/01/17/uscis-funding-crisis-too-big-to-fix/