خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) با تأخیرهای بیسابقهای در پردازش و انباشتگی مواجه شده است که نه تنها برای اعضای AILA و مشتریان آنها بلکه برای خود آژانس نیز بار سنگینی میکند. در حالی که درخواستها و دادخواستها در سراسر آژانس تحت تأثیر این تأخیرها قرار گرفتهاند، هیچ جا به اندازه پردازش I-601A، درخواست برای معافیت های موقت حضور غیرقانونی. در طول چندین سال گذشته به ،وان عضوی از تیم روابط ،تی AILA، از طریق تجربه مستقیم مشاهده کردهام که این تاخیرها بسیار بیشتر از یک ناراحتی ناگوار هستند. برای بسیاری، آنها معرف سختی های شخصی، خانواده های جدا شده و رویاهای معوق هستند. سخت ترین بخش این است که بد،م بسیاری از این درد، رنج و ناامیدی را می توان اجتناب کرد اگر فقط USCIS می تواند درخواست های مزایا را به موقع پردازش کند صرفاً با پایبندی به بی،ه مأموریت خود.
به ،وان پیشینه، انجمن وکلای مهاجرت آمریکا (AILA) چندین اولویت حمایتی و سیاستی دارد که دو مورد از آنها باید برگزار شود. USCIS پاسخگو است اطمینان حاصل شود که آژانس به ماموریت خود برای ارائه قضاوت های سریع، منصفانه و منصفانه برای ذینفعان خود وفادار می ماند و از کاهش تأخیر در پرونده های شدید و عقب ماندگی ها دفاع کنید. برای اینکه AILA به نگر،های پیش روی اعضا و مشتریان آنها رسیدگی کند و برای پیشبرد اولویتهای حمایتی و خطمشیمان تلاش کند، ضروری است که از بیش از 16000 عضو خود در مورد چگونگی تأثیر روندهای مشکلساز آژانس در حال ظهور و در حال ظهور بر مشتریان خود بشنویم.
یکی از ابزارهایی که AILA از آن برای جمعآوری بازخورد و نمونههایی از مسائل و روندهای آژانس استفاده میکند، «فراخوان برای نمونهها» است، که نظرسنجی است که برای ارزیابی عمق و وسعت یک موضوع خاص به عضویت ارسال میکنیم. و این دقیقاً همان کاری است که وقتی شروع به شنیدن گزارشهایی از تأخیرهای شدید پردازش مربوط به آن کردیم، انجام دادیم فرم I-601، درخواست معافیت از دلایل عدم پذیرش و فرم I-601A، درخواست معافیت موقت از حضور غیرقانونی، با تمرکز خاص بر دومی. نمونه ها سرازیر شدند.
دلایل عدم پذیرش و معافیت موقت حضور غیرقانونی
برای زمینه، قانون مهاجرت و ملیت (INA) دلایل متعددی را برای عدم پذیرش ارائه میکند، که اساساً فهرستی از دستههای خاصی از افراد است که طبق قانون اجازه ورود یا ماندن در ایالات متحده را ندارند. این دلایل عدم پذیرش شامل سلامت، فعالیت مجرمانه، اتهام عمومی، امنیت ملی و حضور غیرقانونی و غیره است. برای فهرست کامل دستههای عدم پذیرش، به USCIS.gov زیر مراجعه کنید حضور غیرقانونی و عدم پذیرش.
افرادی که دوره های مشخصی از حضور غیرقانونی تعریف شده قانونی را به خود اختصاص داده اند، به این م،ی که در دوره اقامت مجاز در ایالات متحده نیستند، می توانند غیرقابل قبول باشند و هستند مشمول ممنوعیت های سه ساله (اگر بیش از 180 روز) یا ده ساله (اگر بیش از یک سال) مطابق INA 212(a)(9)(B) می باشد. اگر دلیل غیرقانونی حضور غیرقانونی وجود داشته باشد، متقاضیان ویزای مهاجرتی که از بستگان شهروندان ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی (LPR) هستند، میتوانند با استفاده از فرم I-601A درخواست معافیت بدهند. درخواست معافیت موقت از حضور غیرقانونی، قبل از ،وج از ایالات متحده برای مصاحبه ویزای مهاجرت در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در خارج از کشور. فرم I-601A فقط برای افرادی اعمال می شود که به دلیل داشتن دوره لازم برای حضور غیرقانونی غیرقانونی هستند. برای سایر مقولههای عدم پذیرش، افراد باید با استفاده از درخواست برای معافیت اقدام کنند فرم I-601، درخواست معافیت از دلایل عدم پذیرش.
فراخوان AILA برای مثال: برنامه های چشم پوشی طول، مدت I-601 و I-601A
AILA ابتدا شروع به شنیدن گزارشهای طول،مدت درخواستهای معافیت I-601 و I-601A از طریق فهرستسرویسهای داخلی مختلف کرد و مدت کوتاهی پس از آن فراخو، برای نمونهها برای اعضای عمومی صادر کرد و به دنبال اطلاعات و بازخورد بیشتر بود. تنها در 48 ساعت، اعضای AILA اقدامی بیسابقه ارائه ،د 300+ نمونه های موردی از برنامه های I-601 و I-601A در انتظار طول، مدت. پارامترهای مورد استفاده برای جستجوی نمونههای مربوطه از فرم I-601 و I-601A مربوط به مواردی بودند که به ترتیب برای بیش از 12 و 24 ماه در USCIS در انتظار بودند، زیرا این زمانهای پردازش پست شده آژانس هنگام راهاندازی نظرسنجی در نوامبر 2022 بود. از 307 نمونه موردی دریافتی، 287 مورد مربوط به درخواستهای I-601A طول،مدت در انتظار بود («طول، در انتظار» نشاندهنده برنامههای I-601A است که بیش از 24 ماه در انتظار هستند). تقریباً همینطور است 93% از تمام نمونه های مورد ارسال شده
برای زمینه، زمان پردازش تاریخی USCIS صفحه میانگین زمان پردازش ملی از سال مالی (FY) 2017-2022 را برای تمام دفاتر USCIS نشان می دهد. در زیر گزیدهای است که میانگین زمانهای پردازش گزارششده را که بر حسب ماه اندازهگیری میشود، برای فرم I-601A از (FY) 2017 تا 2022 در شش سال مالی گذشته ارائه میکند. سالهای مالی از 1 اکتبر تا 30 سپتامبر، ی،ی 10/1/21-9/30/22 اجرا می شود.
فرم | توضیحات فرم | طبقه بندی یا مبنای تشکیل پرونده | سال مالی 2017 | سال مالی 2018 | سال مالی 2019 | سال مالی 2020 | سال مالی 2021 | سال مالی 2022 |
I-601A | درخواست معافیت موقت از حضور غیرقانونی | چشم پوشی موقت از INA 212(a)(9)(B) | 4.6 | 4.5 | 8.7 | 11.2 | 17.1 | 31.7 |
این داده ها نشان می دهد که از (سال مالی) 2017 تا 2022، زمان پردازش فرم I-601A به طرز شگفت انگیزی افزایش یافته است. 590% و از (FY) 2021 تا 2022، زمان پردازش دارای یک 83.3٪ افزایش تنها در یک سال در حالی که به نظر می رسد میانگین زمان پردازش دائماً افزایش می یابد، تعداد برنامه های معلق I-601A نیز افزایش می یابد. بر اساس آ،ین داده های منتشر شده توسط USCIS، وجود دارد 121793 درخواست های I-601A در انتظار آژانس. در حالی که شروع COVID-19 و کمبود کارکنان آژانس مطمئناً عواملی در افزایش زمان پردازش از (سال مالی مالی) 2020 تا به امروز بوده است، این توجیه ناکافی برای تمام تاخیرها و مشکلات ناشی از آن است. این برنامه های معلق نشان دهنده هزاران نفر هستند که در یک برزخ طول، مانده اند.
تاثیر بشردوستانه
پشت هر پرونده طول، در انتظار فردی است که زندگی او ممکن است برای همیشه تغییر کرده باشد. اتباع خارجی و شهروند آمریکایی یا بستگان LPR آنها به دلیل تاخیر در پردازش USCIS و عقب ماندگی های مربوط به درخواست های معافیت I-601A با مشکلات باورن،ی روبرو هستند. یکی از این متقاضیان که تقریباً درخواست معافیت وی در انتظار است 36 ماه، والدینی که به شدت بیمار هستند در خارج از کشور دارند و نمی توانند به دلیل ترس از عدم پذیرش به ایالات متحده و مشمول محرومیت ده ساله برای ورود مجدد، سفر کنند.
یکی دیگر از بستگان واجد شرایط متقاضی بیماری لاعلاجی است و اگر متقاضی قبل از مرگ خود مراحل کنسولی را انجام ندهد، ممکن است متقاضی دیگر واجد شرایط معافیت نباشد. به همین ترتیب، یکی از بستگان واجد شرایط متقاضی تقریباً درگذشت سه سال پس از ارائه دادخواست اساسی آنها. از آنجا که خویشاوند واجد شرایط درخواست کننده نبود، ممکن است تحت بخش 204 (I) INA برای بازماندگان بستگان یا حمایت های بشردوستانه بازگرداندن به محل کار، امدادی وجود نداشته باشد. به دلیل تاخیر USCIS، این فرد از مزایای بالقوه محروم شد.
چند نفر دیگر از متقاضیان I-601A به مشکلات مالی شدید به دلیل ناتو، در تضمین مجوز کار اشاره ،د. بسیاری از این افراد تنها حمایت مالی برای شهروند آمریکایی یا خویشاوندان LPR خود هستند، به این م،ی که تعداد افراد آسیب دیده بسیار فراتر از داده های منتشر شده توسط USCIS است. متقاضیان معافیت I-601A و اعضای خانواده تحت تأثیر آنها از سیاست های ناکارآمد آژانس آسیب دیده اند که اجرای آنها باعث عقب ماندگی فاجعه بار شده است.
اثر موج دار تأخیر بیش از حد USCIS در پردازش I-601A به همان اندازه عمیق است که غیرقابل اندازه گیری است و AILA به حمایت از مع، ، سیاست های مضر و ناکارآمد و اجرای اصلاحاتی که به طور کلی زمان پردازش را بهبود می بخشد، ادامه خواهد داد. ضروری است که ما اکنون USCIS را وادار کنیم تا ماموریت خود را انجام دهد و زمانهای پردازش معقولی را نه تنها برای معافیتهای I-601A، بلکه برای همه درخواستها و درخواستها فراهم کند.
منبع: https://thinkimmigration.org/blog/2023/01/12/the-toll-of-delays-uscis-allows-nearly-600-increase-in-i-601a-waiver-processing-times/